Gå til innhold

Har dere ofte "barnefri"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor\hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det innimellom når jeg er på jobb, og når vi skal ut å spise eller gå på kino.. Eller bare når besteforeldra rett og slett vil ha han..

Skrevet

Nei., har ikke hatt det en eneste gang siden vesla ble født.

Hvorfor?.. Vi har det fint sånn vi har det med oss tre :) og forholdet vårt er såpass sterkt at vi trenger ikke barnefri for å pleie det.

Mannen min sa tidligst i dag at hans kjærlighet for meg er på absolutte topp og barnefri er noe vi ikke trenger.. (men må og si at han er ikke for det å sette bort ungen hos barnevakt titt og ofte..ikke jeg heller vel å merke)

Skrevet

var barnefri i 6 timer for 1 mnd. siden... sist jeg kan huske.

men skal på julebor til køben om 1 mnd, da skal sambo være hjemme med begge gutta (hjælpes)!

Skrevet

Hva tenker du på?

Når jeg skal til butikken?

Han blir hjemme hvis jeg drar i butikken i tiden han sover.

Ellers er han med.

Sist mamma passa han var da jeg var i Tr.heim på sykehuset.

Da passa hun han fra kl 12 - 22.

Og det var vel i.. Mars eller noe..??

Også hadde jeg og typen fått broren til typen til å passe han mens vi gikk på Enga-kamp.

Skulle gjerne hatt mer, men.. Blr aldri til det..

Dessuten er alle vennene mine flyttet ut herfra..

:)

Skrevet

Ikke ofte nei. Det hender at foreldrene mine tar dem noen timer en lørdag, eller i hvert fall en av dem, men det er kanskje 1 gang annenhver mnd. Det blir nok litt mer nå mot jul med flere julebord og andre festligheter. Da er de greie å ha (:

De gangene vi har barnevakt sånn så er det nesten alltid fordi vi skal gjøre en eller annen jobb på huset eller ute, og ikke for å gå på kino eller spise middag ute f.eks.

Skrevet

Ja..fordi jeg er alene med tuppa,så hun er hos pappan sin annenhver helg.

Også vil jo gjerne mimmi og tante låne litt,og det får de lov til :)

Skrevet

Annen hver helg og en dag i uka for pappaen må også få møte han.

Skrevet

hver tredje helg, da jeg har arbeidshelg og gubben jobber på tomta. Han bygger hus og føler nok han har det travelt, vi venter en liten i april. Og vi skal flytte inn i huset så fort det er ferdig. I går var han på jobb fra 7.00-16.00 og rett på tomta etterpå. Var hjemme igjen 22.30

Skrevet

Et par ganger i året, jeg og gubben sammen. Ellers har jeg barnefri av og til, fordi jeg er ute på en del møter, forelesninger osv. på kveld og helg. Men mannen min og jeg sammen har ikke barnefri mer enn en gang eller to i året.

Skrevet

Aldri...

Minstemann er en skikkelig mammadalt, og jeg ser ikke for meg at noen andre kan passe han over natten enda.

Eldste er hos mormor ca annenhver mnd, men da har vi jo minsten hjemme....

Skrevet

Vi er invitert til noen venner i dag og det er vel 3 1/2 mnd siden sist vi var ute sammen,lillegutt skal ligge hos mamma.

Og koseklumpen,fordi om man har et sterkt forhold så betyr det ikke at man ikke kan ta seg en tur ut og kose seg litt ekstra,barna har heller ikke vond av og være med andre snakker ikke om fremmede nye barnevakter hver gang,selv bruker jeg mamma når det er overnatting og det har ikke vært så mange ganger 5 siden han ble født han er 9 mnd og så bruker jeg min bror og søster om jeg skal i forening og lignende om ikke mannen er hjemme. Sover jo når jeg går uansett så er de kjente for han om han våkner og jeg er ikke langt unna.

De har det trygt og godt hos besteforeldre,kommer sikkert til og ligge der mer etterhvert fordi mamma syntes det er koselig med besøk.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Definer ofte... :)

Snuppa er hos faren sin annenhver helg. På 9 mnd så har hun ligget over hos tanta mi 2 ganger. Ene gangen fordi jeg var på sykehuset med magevondten, og var passe sliten når jeg kom hjem, så da sov hun over til dagen etterpå. Andre gangen når vi fikk lillebror. Vi dro hjem dagen etter han ble født, så snuppa sov borte den natta.

Neste helg skal søskna til sambo komme hit og passe begge barna natta over, vi skal til tr.heim. Og 1 desember skal vi på julebord, så da skal snuppa til tanta mi, og lillebror til svigerinna mi.

Nå er jo snuppa hos papaen sin annenhver helg, så da trenger vi ikke barnevakt så ofte. Og lillebror er bare 7 uker, men kan nok hende at det blir mere barnevakt på han siden tanta hans veldig gjerne vil passe!

Skrevet

Minste jenta på 7mnd har jeg hatt fri fra et par timer 4 ganger..

Da var jeg på kjøreskolen..

Guttane på 3,6 ligger hos farmoren sin 1 natt sånn ca hver 2-3 mnd..

Dette velger de da selv.

Vi har ikke kjempemasse fri men trenger det ikke heller..

Var jo en grunn til at vi fikk de;-)

Skrevet

Det hender en eller annen gang at mamma passer ungene om jeg skal avgårde og ta kjøretimer, tannlege, lege....

Eller om jeg og mannen vil ta oss en tur ut og treffe folk :):)

Jeg er mye alene med ungene ettersom mannen jobber på supplybåt, så da får jeg mye hjelp av svigerfar og mine foreldre :)

Skrevet

Barnefri, hva er det???

Nei, har nok ikke opte pass nei. Noen timer et par kvelder i året er vel snittet på.

Men skulle gjerene ha benyttet meg av det oftere hvis jeg hadde hatt mulighet, tror vi alle tre hadde hatt godt av det.

Skrevet

Annenhver helg er barna til sin pappa, men helt barnefri har vi 1 helg pr mnd. Da er sønnen til mannen min hos sin mamma :)

Utover det: har ei venninne som gjerne låner barna en ettermiddag/kveld, og besteforeldre som har de på ettermiddagen eller på overnatting kanskje 1 natt pr 2.mnd. Da gjerne midt i uka.

Har egentlig ikke så mye behov for barnefri utover de helgene våre barn er hos sin pappa og mamma.

Skrevet

Vi har vel hatt fellesbarnefri (dvs noen andre enn mor eller far passer barn) 4 ganger fra snuppa ble født. Alt fra noen timer en kveld til 2 overnattinger (bryllup i annen by). Så et par ganger i året blir vel det? Nå når hun er større har jeg lavere terskel for å "låne henne bort" til bestemødrene, og det er deilig å komme seg litt ut av huset med gubben også, og ikke bare sitte inne sammen. Og jeg vil også definere vårt forhold som godt og sterkt, hvis noen mente at man ikke har det dersom man har behov for å se hverandre i en annen setting enn hjemme med barn/sovende barn...

Skrevet

Utrolig bra sagt det siste der Yaddaline!

Skrevet

Ett sted mellom 1 og 5 ganger pr. år.

Lillegutt er nå 6,5 år, men det er liten interesse både fra tanter og onkler og besteforeldre til å være sammen med han. Vi har gitt opp å spørre om barnevakt, og gjør stort sett alt sammen vi 3. Er det noe lillegutt ikke kan være med på så er det bare den ene av oss som kan gå.

Skrevet

Har barnefri hvis jeg trenger det.

Farmor og farfar stiller opp hvis det er noe. Neste helg skal jeg og min kjære på hyttetur sammen med noen venner av oss, og da får vi barnefri hele helgen. Da skal ungene besøke mormoren sin.

Ellers hvis det er noe på kveldstid etter de er lagt, så har de en tante på snart 18 år som gjerne sitter barnevakt.

Så ja, jeg har endel barnefri hvis jeg vil, lenge siden sist de var en helg, eller borte over natten da:)

Skrevet

Kanskje noen timer annenhver måned. Vi prøver å presse oss litt til å låne ham bort mer, men behovet er ikke så stort enda.

Skrevet

Vi har godt med barnevakter (besteforeldre,tanter og onkler) så litt innimellom blir det jo. Men det er ikke så veldig mye. Mere på sommeren og i jula enn ellers i året. Da er vi på fest, går ut å spiser,går på kino eller bare er hos venner. Vi er nok heldige som har så mange som stiller opp.

Skrevet

Vi har sjeldent barnefri, og når vi for en gang skyld har er det stort sett uten overnatting, og det amputerer jo kvelden litt kan man si...Det er da barnevakta som helst ser at de slipper å ha ungene på overnatting. Vi spør ikke ofte om barnevakt heller da, men mye fordi de tydelig ikke har spesielt lyst når man spør, de hopper ikke i taket akkurat....Søstern skylder på dårlig plass, men nå holder de på å bygge et hus på 230 kvm, så nå har hun ikke den unnskyldningen lengre. Og de skylder oss en del barnevakt. Vi reiser på langweekend til Liverpool i januar, da regner jeg med søstern tar ungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...