TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 26. oktober 2007 #26 Skrevet 26. oktober 2007 oi da er jeg "gammel" Jeg er snart 27 og venter nr 4 Neida.... "ung" " gammel" mor kommer ikke an på alder osv. Jeg har en venninne som er 40 og hun er veldig flink md det å være rolig og kler barna sine riktig.... hun har 3 barn fra 1-4 år Så har jeg en venninne på 20 år som har altfor mye klær på barna... Så jeg tror ikke det har noe med alder å gjøre, det er veldig inviduelt og opp til hver enkelte uansett alder :)
Carnivale Skrevet 26. oktober 2007 #27 Skrevet 26. oktober 2007 Min erfaring er at alle under 25 er rævva mødre, som røyker under svangerskapet, gir mme fordi de ikke gidder å amme, bruker forovervendt bilstol og har barenvakt for ungen så ofte som de bare kan. Sånn, da har jeg fått generalisert litt i dag jeg også.
Pixie Power Skrevet 26. oktober 2007 #29 Skrevet 26. oktober 2007 På toppen over tåpelige innlegg og diskusjoner :-D
M&MH Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #30 Skrevet 26. oktober 2007 haha... mange artige og enda flere usaklige svar:-P å si over 25 var kanskje litt ungt, men tok det på sparket her. Over 30 er kanskje bedre. Jeg opplever ofte å se dette, og lurte på om andre hadde samme inntrykk, men det er nok ren tilfeldighet:-)
Dronningen! Skrevet 26. oktober 2007 #31 Skrevet 26. oktober 2007 Opp med hodet jenta mi, du kan jo ikke kun se på din egen navle hele tiden... Det ordner seg nok etter hvert:o)
M&MH Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #32 Skrevet 26. oktober 2007 Nei,sant det... den er egentlig ganske kjip å se på:-P
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #33 Skrevet 26. oktober 2007 Jøss, er jeg en eldre mamma? Trodde jeg var ganske ung, som 26-åring..! Hva er en ung mor da, ei på 12?
Mage Mi Sa Jo Skrevet 26. oktober 2007 #34 Skrevet 26. oktober 2007 hahaha denne diskusjonen igjen. ok jeg har vært ung mor og vet du hva! jeg gjorde feil da også. og gjorde smarte valg også. nå er jeg tydeligvis gammel mor. og jeg har lært av de erfaringene jeg gjorde. likevel gjør jeg til stadighet noen valg som ikke er optimale, samtidig til forundring gjør jeg fortsatt smarte valg? når det kommer til klær vel der er jo unger forskjellige, noen er varme og noen er ikke så varme av seg. min førstemann hun var jamt kald og jeg pakka henne godt inn, han lille han er en slik som pappan sin god og varm hele tiden og trenger ikke så mye tøy på seg. men ja jeg kler etter været og så tar jeg hensyn til barnet slik at han har på seg akkurat det som holder han passe varm. jeg tror man gjør så godt man kan for unga sine jeg. det er hvertfall det som er viktig enten man er ung eller urgammel.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #35 Skrevet 26. oktober 2007 Litt påfallende at du er under 25 HI. Kan jo f. eks spørre det om mødre som er mer oppegående enn deg er bedre mødre? Bare til sammeligning. Kommer vel ikke an på alder om man er god mor eller ikke. Det burde vel folk flest skjønne.
prekæs Skrevet 26. oktober 2007 #36 Skrevet 26. oktober 2007 Tror uttrykket "gammel mor" ikke har noe med alder å gjøre. Du er forresten gammel mor om ett par år. Hvis profilen stemmer. Da er det bare å satse på at ungen din ikke svetter i hjæl. Og hysterisk. Tar man vare på ungen sin og prøver å gjøre riktige ting er man en hysterisk mor. De andre hadde/ har unger det likevel (og på tross av) ble folk av. Rart det der.
M by M Skrevet 26. oktober 2007 #37 Skrevet 26. oktober 2007 Klart jeg er en bedre mor fordi jeg er 23 år! Når jeg har blitt 25 er det likegodt å droppe å få flere unger,for da er jeg jo gammal! ;-)
Gjest HelloAlicjaAreYouACar?1pp Skrevet 26. oktober 2007 #38 Skrevet 26. oktober 2007 LilleM er sexy og jeg har sett vognen hennes.
MammaTilNick Skrevet 26. oktober 2007 #40 Skrevet 26. oktober 2007 min mening er ung 18+ å eldre mor er 35+ men begge deler er like gode, fordi begge har fordeler! jeg er en ung mor (19år) og min sønn har en frisk og oppegående tippoldemor=) og jeg vil kanskje rekke og bli tippoldemor selv. eldre mødre har jo den fine livserfaringen og det kan være kjekt! jeg vokse opp med en ung mor og eldre far, og begge deler er fint. bortsett fra at mamma er den som lever enda...
KaMa Skrevet 26. oktober 2007 #41 Skrevet 26. oktober 2007 Den som leter, den finner. Går jeg ut i verden og leter etter unge mødre med sig i ene hånden og barnevogn i den andre (eller andre åpenbare indikatorer på at vedkommende er ung og dårlig mor) så finner jeg selvsagt ganske mange. Videre så lukker jeg selvsagt øynene for alle unge mødre som fremstår som en gjenomsnittsmor, uavhengig av alder. På den måten kan jeg jo selvsagt begynne å generalisere idiotiske ting, som at alle mødre over en viss alder har på for mye klær på ungene sine. ..bare en sånn liten ting til slutt.. Barn er individer. De kommer ikke som én prototype. Noen blir fortere kald enn andre, mens andre er mer varmblodige. Å se barn i forbifarten kvalifiserer deg neppe til å uttale deg noe videre om barnet er kledd dårlig.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 26. oktober 2007 #42 Skrevet 26. oktober 2007 hehe, eldre mødre fra 25 og oppover:) den var fin den...
Gjest HelloAlicjaAreYouACar?1pp Skrevet 26. oktober 2007 #43 Skrevet 26. oktober 2007 Heheheh eldre mor gitt.. Er moren din eldgammel da, siden jeg regner med at hun er godt over 40?
Gjest LindeOgWill Skrevet 26. oktober 2007 #44 Skrevet 26. oktober 2007 Ren tilfeldighet. Visste ikke at alder hadde noe å si på om man er en god mor eller ikke.
børdi Skrevet 26. oktober 2007 #45 Skrevet 26. oktober 2007 spiller det noen rolle,, ung- "gammel"-- har ikke en dritt å si... det er både gode og dårlige mødre i alle aldre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå