Gullemor Skrevet 25. oktober 2007 #26 Skrevet 25. oktober 2007 Hehe! Og jeg snakket akkurat med min sveitsiske exmann... Som sa at det uttales "låKKKsitaaaan"...! Han er født og oppvokst i den fransktalende delen av Sveits og har bodd der hele sitt liv (bortsett fra ca 2 år)! Hihi!!! Ja, dette blir man klok av! Går ut ifra at man kan si begge deler, jeg. ) Over og ut fra meg; bonne soirée à toutes et à tous! ;o)
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #27 Skrevet 25. oktober 2007 Jemini og Jezzes! Da sier vi med og uten k! Skal spørre i en av butikkene..
Gullemor Skrevet 25. oktober 2007 #28 Skrevet 25. oktober 2007 Tok ikke jeg nettopp kvelden???! ;o) Jeg vet ikke heeelt om jeg ville stolt på de som jobber i butikken, men... ;o) Tror ikke de er så veldig fransktalende, nødvendigvis. Tenker bare på et annet eksempel fra en butikk: Jeg jobbet en periode på Åhléns (svensk interiør- og ting&tang-butikk-kjede), og Åhléns skrives sånn jeg nettopp skrev det. MEN, jeg har sett utallige plakater og diverse skriblerier i butikken (skrevet av de ansatte - for eks. prisplakater ved varene), hvor det står "Åhlèns", "Åhlen's", "Ahléns" osv... *grøsse* Så, ikke stol blindt på butikkmedarbeiderne, heller, selv om de strengt tatt burde_vite_hvor_de_jobbet_! ) Ikke til å bli klok på, dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå