Skravlemamman Skrevet 25. oktober 2007 #26 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg synes du skal si noe jeg. Om hun har glemt det, så gjør hun det sannsynligvis på samme måten neste gang til noen andre. Og dette var jo ikke bra.........si det på en grei måte til henne, dette har noe med måten du møter andre mennesker på, og det MÅ hun få en kommentar tilbake på.........
familien kaos- komplett Skrevet 25. oktober 2007 #27 Skrevet 25. oktober 2007 gutten min er også rett over tre år. Han er også flink til å gå, men vi brukte vogn av og til til ham helt til veslejenta ble født i sommer.. Nå kan jeg ikke bruke vogn ettersom jeg ikke kan trille to vogner:) ellers hadde jeg nok gjort det hjem fra barnehagen. Vi har en god bit lenger enn deg å gå, og jeg har brukt søskenbrett til ham. Nå har jeg rett og slett gitt opp å gå når jeg skal hente ham, for han er såå sliten at han omtrent står og sovner. Han har prøvd å sette seg på brettet og vet ikke hvor han skal gjøre av seg... Nå går vi til barnehagen om morgenen (ca 20 min i min fart..ikke lillemanns fart, da tar det brått borti en time). Så nå har det blitt biling hjem for en periode. forstår godt at du bruker vogn, fortsett med det du. OG, jeg synes godt du kan si i fra i barnehagen i morgen, på en pen måte. Forklar hva du syntes om det hun sa, så kan hun få forklart seg også, i steden for at du skal gå å være irritert på henne.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. oktober 2007 #28 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg tenker det samme som deg, han er trøtt, la han få kose seg den trilleturen hjem. Om ikke lenge må du vel trille den nyfødte i stedet. Men kanskje du skal forberede han på det.
miapia Skrevet 25. oktober 2007 #29 Skrevet 25. oktober 2007 Kanskje hun gjorde det for å "avvæpne" kommentaren, men jeg forstår at du tar det som du gjør. De som mener at så "store" unger ikke har noe i en vogn å gjøre, kan se seg litt rundt... så oppdager de kanskje at unger er forskjellige..... Hadde selv samme problemet som deg da jeg var gravid. Sto en gang i en time (høygravid) utenfor barnehagen og ventet på sønnen min som ikke ville gå 50 meter til bilen. Han gikk til slutt selv, men det tok altså en time. Da kan folk tenke seg hvor utfordrende det er å få en så sta unge til å gå hver dag når han er trøtt... da bruker en vogn slik at ettermiddagen blir hyggelig for alle, også barn som er trøtt etter en lang dag i barnehagen. så det så!
blond Skrevet 25. oktober 2007 #30 Skrevet 25. oktober 2007 Skal man ta alt like høytidelig får man det travelt..
Hjertefamilien Skrevet 25. oktober 2007 #31 Skrevet 25. oktober 2007 Uten å sammenlikne eller si at det samme kommer til å skje i din situasjon... men; Ei venninne av meg har en sønn på alder med min minste. De er nå 6 år. Alltid når de skulle noe var han i vogna, helt frem til nest siste året i barnehagen faktisk. Han var da drøye 4 år. Hun har liten tålmodighet og ville komme seg raskt fra a-b, enkelt å sette gutten i vogna. Da slapp hun å mase og skynde på han. Dette selv om de faktisk ikke hadde dårlig tid, som når de bare skulle hjem.. Han har aldri likt å gå tur... bare fjaser, maser, er sliiiiiten, vil heller bli kjørt av andre enn å gå, nekter å gå etc. Nå er gutten på vei til å bli 7 år, og er skikkelig vrang når han må gå.. Tror det har sammenheng med at han hele tiden tidl ble trillet... Ingen av barna mine har brukt vogn etter de ble 2 år. Da ville de opp og gå! Og jeg tok det i deres tempo, tross alt er det myyye spennende å se på langs med veien :-)) Nei, gjør som du føler for. Si til hun i barnehagen at det er det beste for dere at han sitter i vogn ennå litt til når dere skal hjem. Så får du heller begynne med å avvenne vogna da kanskje :-) Gå halve vegen..? 8 min er ikke langt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå