Gå til innhold

hva synes dere om denne kommentaren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt bakgrunnshistorie først..gutten vår på litt over 3 år bruker fortsatt vogn. han sover ikke lengre i bhg og er derfor kjempesliten når han blir hentet klokken 16, da synes han det er deilig å sitte i vogna hjem..bor ca 8 minutter unna.

i dag kom jeg i prat med en av de ansatte i bhg og hun sier til meg at gutten vår er kjempeflink til å gå på turer. at han klager litt først men så går det greit. videre sier hun at kanskje vi skal kutte ut vogna og la han gå selv istedet for å bli bortskjemt?? videre sa hun at han var ganske stor til å bruke vogn. hun satt samtidig å klappet meg på armen akkurat som jeg skulle vært 12 år og "jeg vet best" holdninga.

jeg ble helt satt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg foreslått at hun kunne gå sammen med dere og evt bære han når han blir sliten:-)

Det må da du få bestemme selv!!!! :-)

Skrevet

jeg synes det er utrolig ekkelt å si fra om slike ting også.

Skrevet

Det var en merkelig formuleringsmåte, og ingenting hun egentlig har noe med. Det å klappe deg på armen er også utrolig frekt, syns jeg.

Når det er sagt, så er jeg kanskje enig i at det sikkert hadde gått helt fint å kutte ut vognen. Datteren min har ikke brukt vogn siden før hun var tre år, og hun storkoser seg når hun går.

Hvis det bare er åtte minutter å gå, går det sikkert helt supert for gutten din. Det går jo an å komme med kommentarer til ham som at "nå som du har blitt så stor og flink gutt..." osv.

Skrevet

Hun kunne jo ha prøvd og si det på en annen måte.

Men jeg er nok litt enig med henne kanskje.

Men så er tulla bare 9 mnd da, men jeg har hvertfall ikke tenkt til og la henne sitte i vogn når hun er så stor. Jeg synes det er unødvendig. Men det er nå min mening.

Skrevet

ja den klappingen på armen var skikkelig ekkelt...Nei det nytter ikke Monajenten...han er såå utrolig trøtt og sliten..har forsøkt, men det nytter ikke

Skrevet

jeg skal dessuten føde snart og aldri i verden om jeg orker å bære ham helt hjem..mange oppoverbakker..

Skrevet

Jeg har ei jenta på snart 4 år og vi har ca samme lengde å gå hjem.

Hun blir også veldig glad hvis jeg har vogna til Lillebror med meg når jeg henter eller følger. Da sitter nemlig lillebror på fanget hennes....

Men jeg vet jo, akkurat som du også vet, at jenta mi kan gå selv. Og vi går jo på tur med henne ved andre anledninger uten vogn og hun klager ikke på det.

Så jeg syns absolutt ikke det er noe å bry seg om for de i bhg. Hvertfall ikke når det ikke er noe problem for dem. Det har de ikke noe med syns jeg!

Gjest thricane
Skrevet

hehe, ikke bry deg om det. vi bruker vogn til og fra barnehagen når vi går. ellers er han kjempeflink til å gå selv på turer, men som du sier, akkurat da er de slitne.

Skrevet

Dette vet du ikke noe om før datteren din blir tre år, babyfacepsycho!

Og om HI er gravid i tillegg, hva skal hun gjøre, da?

Nei, bruk vogn du, gutten er sikkert kjempesliten etter en dag i barnehagen, særlig om han allerede har vært flink til å gå...

Skrevet

hehe, hadde bedt henne følge med dere hjem og ta han når han blir sliten og nekter å gå lenger...

Bruker da vognt innimellom på trollet på 3,9 år enda vi,, de blir slitne etter en hel dag i bhg

Hun burde helt enkelt passe sine egne saker.....

Skrevet

jeg tror ikke man skal kalles flink fordi man går 8 minutter.. tror heller man skal si til gutten at, hva med at vi går hjem idag? hadde ikke det vært spennende, eller deilig, å gå, så kan du løpe litt og kose deg på veien?

det er jo en selvfølge å gå..

men jeg skjønner godt HI, om du syns gutten din virker trøtt skal han jo ikke tvinges til å gå heller, om han allikevel beveger seg masse i løpet av en dag. på den annen side kanskje han blir mer opplagt om han får gå seg en tur, og det er jo ganske positivt(refererer bare til meg selv og min sønn som også er veldig trøtt etter barnehagen og innimellom blir mer opplagt om han får leke ute rett etterpå istedenfor å sitte hjemme og leke inne.)

Skrevet

jeg er enig med dere at han kan gå selv og alt det der..men han er så sliten..han orker rett og slett ikke. jeg orker heller ikke å bære ham. synes det var ubehagelig at hun klappet på meg...følte det litt sånn nedlatende holdning slik som" jeg vet best" uff mulig jeg overrragerer men skulle ønske jeg sa noe..

Skrevet

Hvis han ikke orker, så orker han ikke! :-)

Da hadde jeg fortsatt å ha med vognen. Hvis du er høygravid, syns jeg det er ekstra merkelig at barnehagen kommenterte det. Det burde de jo absolutt ha forståelse for.

Hvis du tør, så tror jeg at jeg hadde gitt beskjed ang. den klappingen. Det er rimelig frekt å være sånn besserwisser overfor en mamma.

Skrevet

Jo han er KJEMPEAKTIV i bhg hele dagen..han flyr rundt har de sagt. han synker helt sammen klokka 16

Skrevet

tosøtesmå-enrødogenblå

Ja jeg vet at jeg ikke vet nå hva jeg mener når tulla er 3 år. Men jeg tviler sterkt på at jeg kommer la henne bruke vogn da.

Og jeg skrev vel at det var MIN mening? Jeg skrev da ikke at alle måtte mene det. Selvfølgelig kan alle velge selv hvordan dem vi gjøre, akkuratt som jeg kan velge og tenke som jeg vil. Jeg var da ikke ufin mot HI på noen måte. Jeg sa bare min mening.

Skrevet

så du er gravid i tillegg?

jeg kan ikke uttale meg om dette, da jeg ikke vet begge sidene i den saken da. det kunne vært ment bra da. og du bare tok deg nær av det?

da eg va gravid, så tok eg alt mulig negativt, som eg bare måtte le av, å skamme meg litt over i etterid, da eg så kor "rar" eg hadde vært...

kanjse du overreagerer litt?

dess, så er jeg enig, at går man inn for det, så klarer han å gå de 8 minuttene hjem. om han er "lat" å gå kan være at han er sammen med deg, å vet at han slipper å gå om han ikek gidder... om du ikke tar vogna med å henter han, å går sammen med han, så kommer dere nok hjem til slutt. bare ta dere god tid da. min søster henter guttungen i bhg (1 time å gå dit) å de bruker 2 å en halv time på tilbake turen. å da har hun lillebroren med, på 10mnd.. han sitter i vogna å 3åringen går.

Skrevet

Fortsett å trille til du har født iallefall, man kan og bør ikke bære en treåringen noe særlig når man er gravid. Og gutten har sikkert behov for det.

Når du har født kan du jo prøve med søskenbrett på vogna til babyen, kanskje det er en ok løsning?

Og det med klappingen skjønner jeg godt du reagerte på. Var sikkert bare for å være snill, men selv føler jeg meg nedverdiget om folk snakker til meg på den måte.

Skrevet

De fleste voksne er jo så late at de absolutt skal kjøre bil overalt (etter å ha sittet hele dagen på ræva på en kontorstol ;), så hvorfor kan ikke småtten få lov å hvile litt i 8 min i en vogn etter å ha sprunget rundt hele dagen?

Unødvendig kommentar, du vet best når det gjelder din sønn, skjønner godt at du ble litt paff.

Skrevet

likte absolutt ikke det der med klappingen altså..hun mente sikkert ikke noe med det, men det føltes nedverdigende

Skrevet

Enig med deg Tibra..

Skrevet

vet du, jeg tror ikke du skal si noe. antakelig har dama tenkt seg om etter den kommentaren... igrunn ikke så passelig å si til en høygravid dame spør du meg. da jeg leste innlegget ditt først så jeg ikke at du var gravid.. selv om dere har vogn for guttens skyld kan det jo være at dere har det for din skyld også - ikke så rart at dere har vogn på noen måte. jeg er sikker på at hun har tenkt seg om etter det - kanskje hun til og med unnskylder seg. hun sa det jo sikkert bare i beste mening, jeg ville ikke gjort noe stort ut av det(selv om det er fristende).

Skrevet

for å være helt ærlig tror jeg ikke hun tenker mere på det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...