LadyLuck & Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 kan være meg som er blåst i skallen, men hva er et indigo barn??
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Aner ikke hva Indigobarn er jeg..
~Fanta~ Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2007 Indigobarna sies å være omgitt av en dyp blå aura, derav navnet Indigo, som relateres til pinealchakraet, eller "det tredje øyet", som representerer intuisjon og klarsynthet. Disse barna er alt annet enn enkle å ha med å gjøre, og kan være vanskelige å forstå. De har påtatt seg en svært krevende oppgave for å rydde vei for de kommende generasjonene. De kan virke truende på voksne, og de forlanger ærlighet på alle plan. Verden er i forandring. Vi står foran et kvantesprang. Vår oppgave er å hjelpe disse barna til å lære hvordan de kan hjelpe oss. Dessverre blir disse barna ofte misforstått, og mange blir gitt diagnoser som ADD og ADHD, og gitt medisiner som fratar dem muligheten til å utføre det de er kommet for. De rigide skolesystemene og alle andre regelverk basert på makt har ingen plass i deres fremtidsvisjon. For å få til dette må de utfordre og undergrave de gamle systemene. Om du er blitt beriket med et av disse barna, føl deg beæret over at de har valgt deg til å hjelpe seg til å utvikle sitt høyeste potensial. Lytt og lær, og la være å forsøke og påtvinge dem dine foreldede oppfatninger av rett og galt, normer og regler. Om barnet på noen måte er selvdestruktivt eller tiltrekker seg destruktive mønster av misbruk av noen art, kan det være et speilbilde av manglende selvaktelse og egenverd som har gått i arv i generasjoner, og en mulighet som dette barnet fremtvinger for positiv forandring langt utover deres egne behov. Barnets budskap kan være å få foreldrene til å se sine egne svakheter, så disse kan rettes opp. La barnet vise vei.
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Nei, heldigvis. Ærlig talt! Tror dere på dette?
Monajenten Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Oi, det hørtes spennende ut!! Men hvordan kan man vite om man har et indigobarn, hvis disse ofte blir gitt andre diagnoser? Vet legene om dette?
~Fanta~ Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. oktober 2007 Det står en del om Indigobarna her: http://www.elinsvei.com/barna/Indigo.htm#Kjennetegn%20på%20Indigobarn Og ja, for noen høres nok dette helt blåst ut, men jeg synes dette er interresant og spennende! Bare tenk selv hvordan ADD/ADHD har "eksplodert" de siste årene.... Dere må gjerne le av meg, men jeg tror det er noe i det jeg da..!
Iselilja Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Fri oppdragelse på et ADHD-barn? Høres ut som oppskriften på en katastrofe, spør du meg! Men så vet jeg null og nix om slike åndelige greier også da... Høres ut som en skummel romantisering av et tildels alvorlig problem. Tror veldig mange ADHD-barn har det mye bedre når de medisineres enn uten medisiner.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Lar deg gjerne være med min adhdsønn i skoletida og litt ellers så du kan forske på hvordan fri oppdragelse fungerer på han. Så kan han bane veg for deg. Rett til grøfta der min familie var før vi fikk hjelp. Antar at du forstår at dette virker som en hån på oss som har adhdbarn.
~Fanta~ Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. oktober 2007 Mange får en helt ny hverdag med medisiner, helt klart!! Men så har du de da, som får medisiner, men ikke skulle hatt det.... De går jo "i koma" nesten...Mister livsgnisten fullstendig:o(
~Fanta~ Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 25. oktober 2007 Antar at du er voksen nok til å skjønne at dette aldri var ment som hån mot noen!
Iselilja Skrevet 25. oktober 2007 #14 Skrevet 25. oktober 2007 Vet ikke så mye om ADHD heller jeg Det er fryktelig synd om et barn mister livsgnisten pga medisiner! Men hvordan skiller du "vanlige" ADHDbarn fra slike indigobarn?
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #15 Skrevet 25. oktober 2007 He he he. Skal se det at Indigo blir en differensialdiagnose til ADHD. Gi meg styrke!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. oktober 2007 #16 Skrevet 25. oktober 2007 Med fare for å drite på draget her. Hvor mange adhdbarn på medisiner kjenner du? Jeg vet av og kjenner opp til flere fra min karrière og de eneste gangene jeg har opplevd unger som har vært sløve pga medisinering er under utprøving av doser. Og dosene blir alltid justert ned så ungene ikke er sløve. Det finnes så mange myter omkring denne medisineringen, og folk tror på disse uten å gidde å undersøke fakta.
~Fanta~ Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 25. oktober 2007 Og jeg har da IKKE sagt at ADD/ADHD ikke finnes!! Det står at mange av disse barne får den diagnosen uten at de har den! Selvfølgelig skjønner jeg og at det er mange som har ADD/ADHD! Jeg er da ikke dum!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. oktober 2007 #19 Skrevet 25. oktober 2007 Var ikke det jeg sa heller. Sa bare at jeg regnet med at du hadde såpass innsikt og intuisjon at du forstår at vi som lever med adhdbarn oppfatter dette som en hån.
Maia mor til 4 Skrevet 25. oktober 2007 #20 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har et barn med blå aura, men det er ingen av de to jeg har med ADHD
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. oktober 2007 #21 Skrevet 25. oktober 2007 Du skrev "Bare tenk selv hvordan ADD/ADHD har "eksplodert" de siste årene.... Dere må gjerne le av meg, men jeg tror det er noe i det jeg da..!" Og ut fra din tekst med kvantesprang tolker jeg det dit at du mener at indigobarn ofte = adhdbarn, pga at vi nærmer oss spranget blir det flere av dem? Det er du som sier dette. Ikke jeg.
Iselilja Skrevet 25. oktober 2007 #22 Skrevet 25. oktober 2007 Kan jeg spørre (ut av nysgjerrighet, ikke ment som kritikk!) hvordan du vet at hun er et indigobarn? Hva er de spesifikke kriteriene for at et barn skal kunne kalles indigobarn? Innrømmer at jeg er realist på min hals, og ikke spesielt alternativ av meg, men nysgjerrig allikevel
Iselilja Skrevet 25. oktober 2007 #23 Skrevet 25. oktober 2007 Hva er blå aura, og hvordan vet dere at barnet deres har det?
~Fanta~ Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #24 Skrevet 25. oktober 2007 Kjære Doppler... Jeg er ikke av de som slenger ut av meg masse pjatt, som jeg ikke kan stå for! Hadde ikke jeg hatt kjennskap til barn med ADD/ADHD og medisinering, hadde jeg aldri nevnt noe om det!! Ja, jeg har gjennom jobben kjennskap til barn med diagnosen ADHD som får en helt ny hverdag med medisiner! Ja, jeg har gjennom jobben kjennskap til barn med diagnoen ADHD som ble helt "fjærne" og "tomme" med medisiner! Jeg beklager om du føler jeg har tråkket deg på tærne Doppler, men jeg synes det er viktig å kunne se litt andre veier på ting og tang! Men du trenger jo ikke det av den grunn;o)
Maia mor til 4 Skrevet 25. oktober 2007 #25 Skrevet 25. oktober 2007 Blå aura er et blått "felt" rundt barnet. Noen kan se og lese auraer, man kan trenes opp til å se aura.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå