Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Mannen skal til England på fotballtur med jobben,og syns ikke det er noe fint akkurat nå : Han skal ikke reise enda da...Han blir borte ei hel helg og må sitte igjen med 2 krevende unger på 2,5 år og 8 måneder og ingen i nærheten som kan hjelpe meg med dem... Det er ganske slitsomt å være hjemme med dem i ukedagene og (største er i bhg noen dager i uka da) og når den minste sover dårlig da blir jeg ganske så sliten og lei... Så da ble jeg sur på mannen som bare kan dra bort og feste og drikke ei hel helg uten å tenke på unger..Jeg får jo ikke dratt noe sted uten å ha med den minste som ammes...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Du får ha turen til gode til du ikke ammer da vet du. Det der kvalifiserer jo til shoppinghelg i London med venninne. Skjønner ikke hva du syter for.
WP-TLogPeanut Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Hmm...unnskyld hvis du synes jeg er et troll nå ... Men du skulle greid tanken på å ha dine egne to barn i en helg uten hjelp...en helg går fort åss...
~sjiraff~ Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Nei det beste er vel om alle sitter inne og sturer sammen med deg? Med mindre det er et problem at han er ute på ting hver helg eller relativt ofte så ser jeg ikke problemet. En annen gang blir det din tur )
LadyLuck & Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 hva med å "innløse" en besteforeldre helg? Eller du kan ta dem med til mormor/morfaren. Da har du jo noen til å hjelpe deg litt, og barna får sett besteforeldrene sine
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Du er ikke noe troll:) Skjønner godt at du ble sur, men tenk så fint det blir om du reiser på jentetur/spa/hel helg på byen om noen måneder. Han skjønner vel at det blir omvendt når du ikke ammer lenger:)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg måtte inn å sjekke på profilene nå, og sannelig: Så vidt jeg kunne se har alle som sier at dette må du bare klare kun ett barn... Du har min fulle sympati. Minste min var mye mer enn året før jeg syntes det var helt greit å være hjemme alene med dem, særlig med legging. Jeg gjorde det jo stadig vekk likevel, men man "bør" ikke glede seg til en helg alene med to så små barn. Det er lov å grue seg litt!
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Du er ikke noe troll og de som synes det er skinnhellige. Selvfølgelig er det godt å være to. Husker bare fra da litj tuppen var helt liten jeg, syntes det var helt fantastisk bare at det var noen andre som plukket han opp en gang i blandt. Og han var absolutt ikke noe slitsom unge altså, bare veldig slitsomt å vite at en er alene og en må ta alt selv. Så jeg skjønner at det ble litt mye for deg akkurat nå. Men dersom den minste tar flaske så kan du i hvertfall få deg en venninne kveld ute med litt vin, brystpumpe i veska og avtale om å få sove litt ekstra dagen derpå. Kan jo ta det helga før mannen skal bort så får du litt å lade batteriene på. Skal som regel ikke så mye til før batteriene er ladet igjen Lykke til
Salat Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Skjønner at du er sliten og ikke synes det er noe gøy, men jeg synes ikke det er grunn til å bli sur. En helg går fort. Og du får tilbake en mann som sannsynligvis har fått litt mer energi etter en morsom helg. Så får du heller ha det til gode til du er ferdig å amme. Hadde blitt glad på mannens vegne jeg, om han hadde skullet dra på en sånn tur. Så han hadde fått litt andre impulser enn bare barn.
Salat Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Forresten, lag en avtale om tur til deg når du er ferdig å amme. Det har jeg gjort. Så har du litt å se frem til!
Monajenten Skrevet 25. oktober 2007 #12 Skrevet 25. oktober 2007 Da får jeg svare, siden jeg har to barn. Jeg er alene med begge to stort sett hele tiden, og jeg gruer meg da virkelig ikke til det. Ikke er det synd på meg heller. Det er mine barn, og jeg syns det ville vært rart om jeg skulle grue meg for å være alene med dem. Signerer WenchePia, syns at man bør tåle en helg alene med to unger...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 25. oktober 2007 #13 Skrevet 25. oktober 2007 Og alle barn er like dine, alle mødre er like deg, og om man føler det annerledes enn deg burde man ganske enkelt skjerpe seg.
Monajenten Skrevet 25. oktober 2007 #14 Skrevet 25. oktober 2007 Mener du det? Det er helt greit, men det mener ihvertfall ikke jeg! Syns bare det virker litt "bortskjemt" å grue seg for å være alene i et par dager med sine egne barn. Men jeg er kanskje rar, jeg da. Men jeg må da få ytre meningen min, som alle andre?
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #16 Skrevet 25. oktober 2007 Nå skal det sies at det er mer slitsomt å være alene med to barn under 2.5 år, enn det er når du har større mellomrom mellom barna:)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 25. oktober 2007 #17 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg synes bare at når man mener at noen andres byrde ikke er tung nok, fordi man mener man selv greier å bære den helt fint, behøver man ikke nødvendigvis ytre den meningen. Iallefall ikke når HI allerede synes disse følelsene er ganske ille å ha.. Det har heller ikke noe med bortskjemt å gjøre. Jeg var ikke bortskjemt, min mann jobbet stort sett tre kvelder i uken da min minste var under året. Jeg syntes det var kjempeslitsomt, fordi minste skrek som en stukken gris under hele leggingen av eldste. Dette var fælt for meg og fælt for minste, men aller verst var det for største. Og det tok veldig på. Og ja, det virker som du mener akkurat det jeg skrev, at siden det er sånn for deg, burde det være sånn for andre.
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 25. oktober 2007 #18 Skrevet 25. oktober 2007 Ja, klart du har lov å være sliten......men en helg går fort, og det går sikkert bedre enn du tror :-) Er alene nesten hele tiden med mine på 3 år og 9 mnd,men nå skal det sies at begge sover hele natta, og da hjelper det litt
Monajenten Skrevet 25. oktober 2007 #19 Skrevet 25. oktober 2007 Det blir like dumt det da nougat. Fordi at noens unger med større aldersforskjell ikke er så krevende, så kan ikke andres være det?
Regnbuens barn™ . Skrevet 25. oktober 2007 #20 Skrevet 25. oktober 2007 Får svare jeg og siden jeg har to barn, har en mann som jobber slik at jeg er alene med barna fra 4-7døgn av gangen annenhver uke., Slik har jeg hatt det i 4år nå. Du får ta med deg ungene ut på aktiviteter i helgen slik at tiden går raskere.=)
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #21 Skrevet 25. oktober 2007 Eldste har begynt å få mareritt om natta så hun er også våken en del og er helt hysterisk...Og sånn som minste skriker om natta så blir nok det ei morsom helg og i tillegg uka før og uka etter...14 dager i strekk alene med 2 som er oppe om natta ( Og familiene våre bor laaaangt unna og har ikke mulighet til å komme (
Monajenten Skrevet 25. oktober 2007 #22 Skrevet 25. oktober 2007 Kopierer fra hovedinnlegget: "Så da ble jeg sur på mannen som bare kan dra bort og feste og drikke ei hel helg uten å tenke på unger..Jeg får jo ikke dratt noe sted uten å ha med den minste som ammes..." Dette reagerte jeg på. Hun blir sur fordi mannen skal på tur med jobben og hun må være alene med ungene. Er det synd på henne fordi hun må være alene med sine barn? Kan godt være hun har særdeles krevende barn, og det sier jeg ingenting på. Sier absolutt heller ikke at hennes byrde ikke er tung nok, for jeg vet selv at det er grusomt å være så sliten at man ikke vet opp og ned på seg selv, mens andre klarer samme biffen uten å blunke en gang. Men jeg reagerer på at hun blir sur fordi hun må være alene med ungene sine og "hun ikke får dratt noe sted". Syns det er litt egoistisk. Selvfølgelig, så lenge dette gjelder denne ene turen, og HI's mann ikke flyr rundt hver helg uten å stille opp i det hele tatt.
Monajenten Skrevet 25. oktober 2007 #23 Skrevet 25. oktober 2007 *mamma'n til*erlend+andrea, i følge en lengre oppe så an ikke du være sliten og ha det vanskelig altså, for begge barna dine er ikke under 2,5 år. Det er den magiske grensen....
Regnbuens barn™ . Skrevet 25. oktober 2007 #24 Skrevet 25. oktober 2007 Vet ikke om jeg forstår deg rett, men skulle han reise bort en helg eller i 14dager?
~sjiraff~ Skrevet 25. oktober 2007 #25 Skrevet 25. oktober 2007 Er mannen din borte hele uka på jobb i tillegg? I såfall har jeg større forståelse for at du synes det er dumt han skal dra. 14 dager alene er noe helt annet enn 2 dager.,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå