Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Hadde vært spennede å sett hva DIB-damer syns om dette. Jeg syns det er lavmål, og at det er veldig mange andre MYE mer effektive metoder du kan bruke dersom du skal sette grenser eller finne konsekvenser. Det finnes ikke en god grunn til å slå/klapse/fike -what ever!
La Perla Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Jge synes det er horribelt, slemt og stupid.
LizzyG Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Er knipsing på fingerne fysisk avstraffelse? Jeg ble knipset på fingerne når jeg var liten, men har ikke tatt skade av det. Men alt annet synes jeg man ikke skal gjøre uansett hva barnet har gjort.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Det synest jeg ingenting om! Fysj...
La Perla Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg mener knipsing også er fysisk avstraffelse. Hensikten er jo å gi barnet fysisk smerte. Sånn kan jeg aldri tenke meg å behandle mine barn - det er rett og slett ikke den måten vi omgås og kommuniserer på.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Det går ikke ann å mene noe annet, så dette blir ikke en diskusjon.
lenej :o) Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 nei, det er ikke noe særlig... vold generelt løser ingenting...
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Er imot det, vil ikke blå slått eller knipset på selv hvis jeg gjør noe noen syns er gale.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 bli slått, skulle det stå :=)
MikroMidas Skrevet 25. oktober 2007 #12 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg synes det er unødvendig, nedverdigende og totalt forkastelig. Et lite barn lærer INGENTING av å bli straffet så det får fysisk vondt. Det lærer bare å være øyetjener, altså ikke gjøre noe galt så mamma/pappa (eller den som straffer) ser det der og da, men det får ikke den respekten som gjør at det vil rette seg etter hva mamma/pappa sier også når de IKKE ser det. Det er hele forskjellen, tror jeg. All forskning viser jo at de som blir voldelige som voksne nesten alltid har hatt en barndom med mye vold i hjemmet. Skjønner ikke hvorfor det i det hele tatt er tvil om dette, jeg. Carl I. kan bare gå og legge seg. Nå mistet han siste rest av respekt fra min side (ref. avisen i dag).
solstråle69 Skrevet 25. oktober 2007 #13 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg synes det er helt forferdelig! Heldigvis har vi en lov som forbyr det, selv om det kanskje ikke hjelper alle. Når det er sagt, synes jeg følgende er like ille: - psykisk avstraffelse - røykende foreldre - alkoholiserte foreldre - narkomane foreldre - foreldre uten grensesetting - likegyldige foreldre Kunne sikkert holdt på lenger...
Libido- Skrevet 25. oktober 2007 #14 Skrevet 25. oktober 2007 hvordan kan du likestille røykere med folk som straffer ungene sine fysisk, og ikke minst narkomane?? Må være dagens.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 25. oktober 2007 #15 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg er fullstendig imot det. Skal innrømme at jeg har miistet besinnelsen en gang og gitt et lett klaps på rompa, men fy så jævlig jeg følte meg, og jeg sa unnskyld. Men uansett..Jeg ville ikke slått min beste venn, eller samboeren min...hvorfor skal jeg slå barna mine?
☆Anonymia☆ Skrevet 25. oktober 2007 #16 Skrevet 25. oktober 2007 eh ?? røykende foreldre er like galt som de som bruker fysisk avstraffelse som barna sine ?? hahahahha dagens ja.. nei jeg er helt imot det,man skal ikke utøve smerte mot sitt eget barn..eller noen andre barn for den del..
Hva skjer'a?♂ Skrevet 25. oktober 2007 #17 Skrevet 25. oktober 2007 Signerer rampestreken bortsett fra at jeg ikke hadde noe rest av respekt å miste for Carl I.
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #18 Skrevet 25. oktober 2007 hahahaha så det er like ille at min kjære røyker som at han skulle klint til datteren vår? det var dagens hoho Jeg er veldig imot å utøve makt mot barn, det vil si fysisk straff, kjefte høyt (skrike), true o.l.
mai_med_gulljenta! Skrevet 25. oktober 2007 #19 Skrevet 25. oktober 2007 oioi da må jeg vere en forferdelig mor som tar meg en røyk i ny å ne----- UTE vell å merke!! Kan ikke samenligne en røyker med noen som straffer barnet sitt fysisk vell? Blir for teit!!
Stratos med 3 barn Skrevet 25. oktober 2007 #21 Skrevet 25. oktober 2007 Fullstendig unødvenig og gir ingen resultater annet at mor/far muligens blir sliten i armen og får ut egen agressjon. Til og med de som er litt fremme med hundedressur har jo sluttet med dette for ørten år siden og funnet mer effektive metoder å få "svinpelsen" til å høre på.....
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #22 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg synes det sier mye om foreldrene som gjør sånt jeg. Det bor en liten mishandler i folk som ty til slike midler for å oppdra barn. Trist og unødvendig. Synes fryktelig synd på barn som opplever slikt.
solstråle69 Skrevet 25. oktober 2007 #23 Skrevet 25. oktober 2007 Bare le dere, vet ikke hvem det sier mest om.... For meg er det helt uaktuelt og gjøre alle de tingene jeg ramser opp. Synes det er helt motbydelig å røyke med små barn. Greit at man røyker ute, men den lukten du drar med deg HELE tiden er grusom. Men jeg skjønner selvfølgelig at røykere må forsvare sine valg...
wirre;o) Skrevet 25. oktober 2007 #24 Skrevet 25. oktober 2007 har lite til overs for voldsutøvere generelt. Men når du synker så lavt at du tyr til vold ovenfor barn, ja dyr også, da er du liten i mine øyne og ikke verdt dritten under skoene mine engang. på det politiskeplan kommer det jo ikke som en overrasekelse at disse uttalelsene kommer fra Frp. Partiet for folk flest.. Hvem i helv.. er folk flest?? Jeg tror ikke folk flest straffer barna sine fysisk. Men Frp-velgerne har sikkert glemt dette også når det kommer til neste stortingsvalg.
solstråle69 Skrevet 25. oktober 2007 #25 Skrevet 25. oktober 2007 Fordi passiv røyking ikke er bra for noen. Fordi jeg har sett en liten gutt ha abstinenser i hele sitt første leveår. Forferdelig. Synes det er ille at du kan forsvare det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå