Gå til innhold

Dere som sier dere IKKE er kvalme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere da? At man ikke kjenner kvalme overhodet? At den ikke er tilstede? At man ikke kjenner et lite ubehag som minner om kvelma en gang? Ingen behov for å brekke seg på morgenen? Ingen behov for å brekke seg av tanken på ferdigstekt kylling eller nøtter?

Jeg forstår ikke dette, er 25+3 og sitter her med kvalmen i halsen... 5 mnd har jeg holdt på med dette. HVER DAG resten av svangerskapet da eller? oi oi oi...

Er det jeg som overdriver eller er dere virkelig ikke kvalme i det hele tatt? Merker INGENTING?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var mye kvalm, og spøy en del, fra uke 6-14 ca. Etter det ga kvalmen seg. Siden uke 14 har jeg ikke vært kvalm noen gang, brekker meg ikke når jeg pusser tenner, spiser normalt og føler meg som før jeg ble gravid.

Det er jo noen som er uheldige og er kvalme under hele svangerskapet, antakeligvis er du kanskje en av de...

Jeg var sjeleglad da kvalmen ga seg, så unner ingen å måtte gå gjennom dette i over 9 mnd...!

Skrevet

jeg var plaget av morra kvalme de 5 første ukene i svangerskapet.Viste ikke at jeg var gravid(pga det slo ikke ut på test)

Hadde tenkt og ta noen mat allergi prøver...

Men 4 dager etter jeg fant ut at jeg var gravid forsvant morra kvalmen helt.er i uke 24 nå og har ennå ikke fått den tilbake.

SÅ det går ann...har andre plager da,vis det er en trøst for deg;)Thihih;)

Skrevet

Denne gangen var jeg kun kvalm i 3-4 uker helt i starten. Det var alså bare kvalme og det hjelp veldig å mixe eplejuice/farris. Kvalmen sluttetså. Jeg er ikke kvalm og har ikke det minste kvalmeubehag. Ikke om morgenen, ikke om dagen, ei heller om kvelden.

Forrige gang (en gutt) var jeg kvalm fra starten av og til ca 3-4 mnd. Da SLUTTET det helt.

Skrevet

Godt at det har gitt seg helt for dere da:) jeg trodde kanskje jeg overdriver siden jeg peser så mye med denne kvalmen. Den er blitt mye bedre enn den var altså, men har kommet tilbake i uke 24 littegrann. Og da er det skikkelig pes, når man har hatt en liten periode uten...

Jeg skal lære meg å leve med det, det finnes værre ting å plages av!:)

Skrevet

jeg er 13 uker på vei og har ikke vært kvalm i det hele tatt.

får litt avsmak fra noen mat og har følt meg litt dårlig av og til,men aldri kvalm.. :)

håper du blir bedre snart=)

Skrevet

Jeg har det litt som deg, tror jeg, kokosyklus. Jeg er 17 uker i dag, og er kvalm hver dag. Heldigvis er jeg ikke dårlig hele dagen, og jeg har bare kastet opp noen få ganger. Jeg brekker meg når jeg pusser tenner og sliter med å få i meg mat før i 12-13 tiden (evt litt seinere på dårligere dager..).

MEN! Forrige tirsdag var jeg plutselig god som ny, akkurat som før jeg ble gravid. Ikke var jeg kvalm, ikke var jeg daff og sliten eller hadde hodepine. Det var SÅ deilig, altså! Det varte kun en dag, men det ga meg et håp om at det skal bli sånn hver dag snart. SNART!!!!

Man kan jo håpe på et mirakel?! ;)

Skrevet

Da krysser vi fingrene for at det gir seg snart Måånestråle:) :) :)

En dag er verdt å ta med seg videre! Jeg kunne leve lenge på en slik dag! De kom heldigvis oftere og oftere:)

Skrevet

Jeg sliter fortsatt med kvalmen, og kaster opp fra tid til annen..

Og jeg er i uke 28 i morgen;-)

Skrevet

Nei, jeg har ikke merket noe faktisk... Ikke antydning til svangerskapskvalme en gang... :) Så føler meg bra heldig ja.

Blir ikke kvalm av noe spesiellt..

Syns virkelig synd på dere som er kvalm.. Huff..

Er 27+3 i dag.

Klemmer fra meg.

Skrevet

Jeg har ikke hatt en antydning til kvalme, verken i dette eller i mitt første svangerskap. Er nok veldig heldig der, ja. Det eneste jeg har hatt litt trøbbel med er hodepine, og litt trøtt og sliten til tider, men jeg skal ikke klage.

Håper det blir bedre for deg snart da:-)

Skrevet

Jeg sier nei når folk spør om jeg har hatt plager/kvalme. Dette fordi det ikke var så mye, har aldri kastet opp, ei heller kraftig morgen kvalme. Jeg ble, uavhengig av tidspunkt, kvalm av og til, men dette gikk bort ved at jeg spiste litt. jeg hadde alltid tilgjengelig feks frukt eller kjeks- kanskje litt juice bare for at magen skulle ha noe å "jobbe" med.

Sier nei fordi jeg synes det høres så sytete ut når det har vært så lite. Tenker på dere som kaster opp og virkelig har store plager med dette over lang tid. Synes virkelig synd på dere.

Har også andre SMÅ plager (litt halsbrann, utflod, uren hud feks), men synes ikke jeg kan klage så mye over dette. Har fått bekkenløsning nå så det andre er bare småtteri i forhold.

Er heldig som har humøret med meg da, prøver å tenke positivt og gjør det beste utav dagen (som nå kan være litt lang i og med sykemld).

god bedring til alle med kvalme eller andre plager:)

Skrevet

Jeg spøy hver morgen fra uke 7-18.. Ikke så kvalm bortsett fra da jeg spøy. Men nå er det tydeligvis litt på gang igjen. Vært uhyre kvalm på morran de siste par dagene. Og iallfall jeg kjenner forskjell på kvalm og svangerskapskvalme.. Jaja. Går vel over.......

Skrevet

Jeg har spydd fra uke 7, er 13+6 i dag. Spyr hver dag, har vært sykemeldt i 7 uker nå. Er LEI.... Håper jeg ikke er en av dem som har det sånn hele svangerskapet, da vet jeg ikke hvordan jeg skal holde ut... Et lite sukk fra meg...:)

Skrevet

Hos meg lå kvalmen ganske nær de første 13 ukene, og så kom den tilbake rundt 17-18 uker... nå kommer den med jevne mellomrom, og særlig hvis jeg står opp tidlig eller på annen måte anstrenger meg... så jeg er rimelig udugelig for tiden. Nå er jeg 20+3, og håper jo inderlig at dette snart snur - men muligheten er der for at det ikke gjør det. Er 100 prosent sykemeldt nå - var 50% en stund, men trengte 100% en periode for å prøve å finne ut om noe hjelper. Og det som hjelper er å sove til 11-12 og ta det helt med ro den første timen jeg er oppe... så det er jo ikke så lovende i forhold til jobbing. Men må prøve å få jobbet hvertfall noen dager i uken etterhvert.

Spyr ikke, det har jeg ikke så lett for. Skulle gjerne ha gjort det om det hjalp. Går ikke opp i vekt likevel...

Men - spørsmålet ditt skulle jeg jo svare på - med førstemann var jeg bare litt kvalm i starten, og da hjalp det å spise litt. Så det er mulig å være gravid uten å være kvalm også!

Skrevet

Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt, bare følte meg skikkelig dårlig ca fra uke 4 og frem til ca uke 11.. Men matos og stekt kjøtt fikk det til å rulle litt i magen ja.. men ellers ingenting..

Det er jo de som er skikkelig dårlig helt frem.. Håper du slipper det!

Lykke til!!

Skrevet

Her har det ikke vært anntydning til kvalme nei,, utrolig digg og slippe det.

Har istede slitt skikkelig med bekkenet siden uke 9:(

Skrevet

Jeg sier at jeg ikke er kvalm, jeg går jo ikke rundt og er uvel hele tiden sånn som så mange andre. Men jeg brekker meg mye, spesielt om morgenene og når jeg pusser tennene av alle ting.

Skrevet

Jeg har hyperemesis, ekstremkvalme. DET er grusomt det. Hadde det hele svangerskapet sist, var da inn og ut av sykehus, denne gangen har jeg foreløpig holdt meg ute av sykehuset men er 100% sykmeldt og må gå på kvalmestillende hele tiden.

Skrevet

jeg er ikke kvalm.. den eneste gangen jeg har vært det til nå er når jeg hadde UVI og måtte gå på tabletter.. tålte de ikke så jeg kastet litt opp da! med en gang jeg sluttet med de var jeg like fin form.. men...

jeg har spist mye frukt og sånn hvis sukkerkikket har overøst meg og spist lite men ofte på morgenen.. 1 times mellomrom fra ca 7 -10... det har nok hjulpet meg endel!! det er kun da snakk om ett eple ett knekkebrød med magert pålegg eller en halv skive grovbrød. og masse masse vann med sitrondråper i:)

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg er ikke kvalm. Føler meg helt som før på det området for å si det sånn. Men jeg var veldig kvalm 3 uker i 1.trimester. I forrige svangerskap var jeg ikke kvalm i det hele tatt, så jeg er visst heldig :)

Skrevet

Hos meg er også kvalmen helt borte. Det var litt opp og ned et par uker (uke 14-15) der det gradvis ga seg, og siden uke 18 har jeg i alle fall vært som normal når det gjelder kvalme.

Syns så synd på dere som er kvalme enda! Masse sympati fra meg! Håper dere slipper å gå slik resten av svangerskapet...

Skrevet

Jeg var litt kvalm i tre uker ca. Og da var det bare sånn uvel-aktig...Har overhodet ikke hatt kvalme etterpå, og det er jo selvsagt ikke no kult å høre regner jeg med?! Men, jeg har betennelse i ryggen og bekkenløsning...?!

Regner med at de fleste har et eller annet i løpet av svangerskapet som ikke er sååå gøy..!

Kommer noe fantastisk ut forhåpentligvis, så da er vel alt verdt det :)

Håper uansett at kvalmen gir seg for deg!

Skrevet

Jeg kan undertegne Knotten2.

Ikke kvalm i det hele tatt, ikke uvel, brekninger eller noe.

MEN, jeg går med hodepine 24 timer i døgnet da! Ikke noe deilig det heller! Men jeg klager ikke, haaaater å være kvalm!

Så syns ordentlig synd på dere!

Skrevet

Jeg er nå i uke 20. Fra uke 6-13 var følte jeg meg sulten hele tida. Tenker kanskje at dette var en form for kvalme, men var veldig langt fra å være skikkelig kvalm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...