Gå til innhold

Skal dere sende julekort med bilde av barnet/barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt til det,men må få rompa i gir og ta bilder snart.

Hva slags "motiv" skal dere ha? Klær,ute,inne,jule tema?

Dette blir første gangen jeg lager sånne julekort,og aner virkelig ikke hvor jeg skal ta bildet og hva snuppa(8 mnd) skal ha på seg.

Tenkte jeg skulle bli litt inspirert av dere:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp!

Vi skal ihvertfall IKKE ha:

*nisseluer

*englevinger

*saueskinn

...haha.

Jeg syns det er koselig å ta et hverdagsbilde jeg da, av unger som leker i en løvhaug om høsten f.eks, eller et koselig bilde fra sommerferien?

Skrevet

Ja! Vi skal (hjelpes meg) ha et "All American" et i år, siden vi er her. Ellers lager jeg kortene selv, med egne bilder tatt i løpet av høsten, tenker jeg :-)

Skrevet

Ja=0) må bare få baby nr 2 ut først så skal jeg finne frem nissekjoler og englevingene ta endel bilder av de =0).Finnes det noe vakrere enn englebarn =0). Er nå 8 dager over termin tror hun vil bli der inne til over jul hi hi.

Skrevet

Vi skal ta bilde.. har tenkt å ha på henne noen litt koslige dagligdagse klær, liker ikke pynte henne opp for bilde, og tenkte å ta de med en nøytral bakgrunn som ikke stjeler oppmerksomhet, tar inne i huset..

Første gangen vår og=)

Lykke til!

Skrevet

Ja, men vet noen innen når man må bestille? Sistemann kommer i slutten av nov og vil så gjerne ha h*n med.

Skrevet

Hei

Jeg skal sende ut bilder av ungene ja, men skal heller ikke kjøre julemotiv. Finner heller noen skikkelig fine bilder av året som har gått enn å sende ut sånne halvfine tilgjorte bilder med luer og vinger osv.

Skrevet

Ja, skal det :)

Bilde med nisselue.. syns det er koselig med julete bilde, jeg :)

Skrevet

Håper jeg får et blinkskudd i naturen, syns det er så flott med utebilder. Blir ikke nisslue eller noe sånn.

Skrevet

de skal ta bilde i barnehagen 9. nov. så jeg har tenkt å bruke det. setter de opp på søskenbilde. og håper veldig på at det blir fint!!

Skrevet

Jeg liker julete bilder jeg, synes det er koseligere en julekort med bilder fra stranda.

Ifjor var Ilva 7 mnd og hun hadde nissemorkjole og lue. Tok et vanlig bilde og et hvor hun satt med en (tom!) juleøl. Vi satte sammen de to bildene og sendte ut julekort med "tvillingene", søte Ilva og den rampete "Ølva". Dette slo utrolig godt av hehe, oldeforeldre fikk selvfølgelig ikke denne varianten.

Forresten; jada jada til alle som ev. blir sjokkert, neida alkohol og barn hører ikke sammen osv. Men dette er vår humor og vi syntes det var veldig morsomt hehe ;o)

Skrevet

jepp:) Vi tar hos fotografen hvert eneste år så dette innlegget minnet meg om at jeg må bestille time til fotografering. Vet ikke helt antrekket enda. Har 3 jenter så må finne noe som harmonerer litt ivertfall.

Skrevet

JAAADA :) tenkte å ta bilde av henne foran peisen i julekjolen, også naken med englevinger flyvende. Så skal jeg legge englebildene over det andre bilde sånn at det ser ut som om englene våker over henne.. Litt vanskelig å forklare, men det blir fint...

Har også tenkt på å ta på henne ullsettet hennes (strikket bukse, genser og langnisselue) og sette henne ute på en kjelke hvis snøen kommer tidlig nok.

Jeg er ikke fan av sommerbilder for eks på julekortet,, ser jo helt malplassert ut! Myyye søtere med små lubne kinn og blå glugger som titter frem under en stor og god nisselue :)

Bildene vi tok i fjor ligger på hjemmesiden til tuppa hvis du vil se :)

www.babynataliebergersen.piczo.com

Skrevet

Mami87, måtte inn og se nå :)

Den kjolen jenta di hadde på seg på julebildene, den med små røde blomster på, hvor har du kjøpt den? Jenta mi har nemlig helt lik, men i blått! Vi har fått den i gave da, syns den er så fin. Men nå er den blitt for liten...men jeg kunne godt tenke meg å ha en til, en lik en bare større :P

Skrevet

i fjor når snupp var 10 mnd, hadde hun på seg hvit vanlig genser og nisselue. i år aner jeg ikke hva jeg skal finne på egentlig....

Skrevet

Har vært på leting etter lik til i år også :) synes den er sååå fin! Men er ikke så mange som selger det merket, den er spansk og merket heter amaya. Kjøpte den på junior i fjor.. www.mariacarmen.no har amaya hvertfall, butikken ligger i ski og hun pleier å selge fjorårets klær hvis ikke alt ble solgt ut året før. Tenkte å ta meg en tur dit selv for å kikke :)

Skrevet

Tenkte det ja, synes det er kos å få slike selv også :-) I år er mini bare ca 5-6 mnd når bildet må taes så da blir det nok ikke så mye tema akkurat, men tenkte å prøve og hive på dem noe rødt i det minste og se om det er mulig å gjennomføre at f.eks alle tre ligger på magen i gulvet og ser mot kamera (og helst smiler, er optimist jeg ;-)), at eldste har mini på fanget og mellomste sitter lent mot dem eller noe sånt. Vi får se. Egentlig så er vel målet bare å få samlet alle tre på ett bilde først og fremst, går ikke det får vi ta ett av hver av dem og sette dem sammen etterpå.

Skrevet

Enig med deg Mami:o)

Sender ikke julekort med bilde av tassen på stranda nei..

Lurer også på å ta på ham et strikket sett, med bukse, lue og kofte.. Og gjerne ute i sneen, om den kommer tidsnok.

I fjor kjøpte jeg masse røde, grønne og blå ark.. Brettet de doble, og laget forskjellige julemotiv på forsiden. Noen lagde jeg 3d bilder på og andre klippet jeg til juletre, satt på snøfnugg og div. annet på. Så bestilte jeg bare vanlige bilder av lillegutt og limte inni..

Ble veldig fint, og hjemmelaget:-)

Kost med julekort:o)

Skrevet

Hmmm...det er jo så langt unna Trondheim! :P

Syns også den kjolen er nydelig, helt Huset på Prærien vet du :) (om du kjenner til den serien da, den gikk vel på teve ca da du ble født ;)

Takk for link!

Skrevet

Snuppa tok bilder i barnehagen, fikk 12 forskjellige, og da fikk vi plukket ut de vi vil ha, og bestilte de også i julekort... De var kjempefine. Litt hverdagslige, barnehagebilder:o)

Skrevet

..får forøvrig ikke linken til å fungere :(

Skrevet

Ja, og de ligger på bordet her å venter på at jeg skal begynne å skrive...

I år hadde vi på en rød genser, men det syntes ikke så godt, for det ble nærblide... med verdens største smiiiil :)

Skrevet

Hahaha var akkurat det min kjære sa også når jeg kjøpte den :) "skal hun virkelig gå hele julen å se ut som laura Ingalls?"

Det svenske merket lycks hadde noe lignende også foresten :) men vet ikke hvor det blir solgt i Trondheim da, har dere fru lyng? *dum*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...