Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 jeg blir så irritert av gravide kyr som kommer å velter seg frem og forlanger det beste bordet, den spesielle oppvartingen, og sin egen meny fordi hun er gravid!!! Hva i helsike er det med gravide kvinnfolk? Spis det som er på menuen, sett deg ved det bordet du får tildelt, godta den samme service som de andre gjestene, elle hold deg hjemme. du har selv valgt å bli gravid, faen ikk tro du er spesiell. BLIR GAAAAAAAL!!!!!!!!
Supertea Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Hihi Er du mann eller har du bare aldri opplevd hormonsvingninger? Pre-pubertal kanskje?
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 hehe, tror vi snakker om et hormontroll av ei gravid dame her. Så så, det går over snart. Hold ut!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 jeg er dame! hehe men jeg er bare så lei av gravide som tror at alt skal bli tilrettelagt for dem..JEg jobber på en av de mest ekslusive gourmet restaurantene i byen, og det er ganske hektisk der til tider. Da er det utroooolig irriterendes å få en sytete tjukk-megge som ikke kan ha den osten eller den sausen, og må endre på en hel a la carte fordi hun skal ha en salat..for hun skal jo selvsagt høre om alt! hvilke ingredienser hun kan bytte ut, og ha det i stedenfor det..og ikke gorgonzolasaus fordi gorgonzolaen KAN jo ha listeria i seg selv om den er pasteurisert...osv. Sånne ting tar TID!!!! aaaaltformyeeee tid
Serial mom Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Oioioi,er det ei sinna servitrise her inne? Jeg var på friday's igår,høygravid,og ba om en rett på menyen,bare uten bacon... er jeg også ei sånn du sikter til da? Spurte servitrisa veeeeldig pent,altså!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Nei nei elli, er ikke sånne som deg jeg mener da! Jeg snakker om sånne som skal ha kokte poteter istedenfor stekte!! eller som vil ha reker til steinbiten i stedenfor krepsehaler. eller kokte poteter til kveiten istedenfor risotto!! er det norsk husmannskost de skal ha så gå hjem til oldemor å spis middag for søren!
Serial mom Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Du får sende dem på mc D.,der er alt så deepfried at man KAN simpelten ikke bli smitta av noe som helst slags farlig! Har da aldri hatt problemer med å finne noe på menyen jeg kan spise uten å sette kjøkkenet på hodet,til tross for graviditet og at jeg ikke spiser rødt kjøtt!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Det er nettop det jeg mener! kan de ikke komme seg t heeelsikken et aent sted da? eller sitte hjemme å sture i stedenfor å snu hele byen på hodet? eller d er vel så surmaga at de MÅ bare lage litt ekstra arbeid for andre. De går vel snart ned på rema og forlanger ultrapasteurisert norvegia uten fett, med folat, desinfiserte handlekurver og all spekematen og annen mat som kan være smittebærere og en trussel for deres stakkars bollemager, inn på et isolert lager 2 mil utfor rema!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Når det nå er funnet listeria i norsk ost + rakfisk bare den siste uka, så er det kanskje ikke så rart???? Mange som sikkert er overhysteriske, det finnes nok av dem, og ja de er irriterende, men hvis du jobber på en gourmet-resturant så er dere ganske dyre, og jo dyrere, jo bedre service forlanger jeg :-) Men har selv aldri bedt om å få noe bytta ut, men ber om rosastekt kjøtt (får jo automatisk rått på gourmetrestaurant) fordi jeg ikke liker rått kjøtt, klarer ikke spise det (og det må jeg vel få lov til siden det forventes at jeg skal betale for måltidet?), men alle tror jo at jeg gjør det fordi jeg er gravid.... Oplever ofte at mange servitører synes kundene egentlig er i veien....
snart mor til 3 Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 er det noen som har stått opp på feil fot idag??eller er du bare i feil yrke?? i et serviceyrke skal man yte......service!!! Om en person er redd for noe ang mat så må hun jo selvfølgelig få mat som hun tørr å spise! og om dere har vanlig potet på menyen så må hun jo få bytte ut den stekte med kokt om hun ønsker! på samme måte som allergikere må få en annen saus om de ønsker det hvis der er noe de ikke tåler... prøv å legg deg litt tidlig ikveld og få deg en god natts søvn... Ja,der er mange vanskelige kunder der ute..har selv jobbet i serviceyrket så jeg vet hvor irriterende det kan være...men å la seg bli så oppblåst og sint er bortkastet energi..du må ikke la deg irritere av slike personer... smil og si "ja,jeg skal se om ikke det lar seg gjøre" og slapp av..det er jo de som går glipp av den totale heeerlige smaken sammensettningen maten egentlig kunne vært..ikke sant?? og det er jo tross alt ikke du som servitør som lager maten...du skal jo bare servere den.....okei?? prøv å se litt lysere på livet og på jobben..alt blir så mye bedre da :)lykke til! :-D
babygullz <3 vilde Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 jeg jober som servitør..og opplever nesten hver dag vrange, sure kunder, som forlanger at du står på hodet for dem...Jeg varter dem opp, smiler, er hyggelig, tar i mot bestilling og lytter til kundens ønsker, sjenker vin, og gjør besøket hyggelig. selv om jobben min er yte service, betyr ikke det at jeg skal gi gjestene massasje og skjære opp biffen for dem! En person som som har allergier, og f.eks. cøliaki, får tilrettelagt for sine behov på en restaurant. Det syns jg er en selvfølge! Men jeg synes ikke at en som ikke liker stekte poteter skal med en selvfølge få bytte til kokte poteter, når det faktisk ikke er det som er på a la carten. Det går an å spørre om man kan få bytte, og da hører servitøren med kjøkkenet, det er servitørens jobb å yte god service til gjesten. Men da må også gjesten godta om kjøkkenet ikke kan bytte ut , og ikke skjelle ut servitøren, som i mitt tilfelle har skjedd minst 10 ganger. Noen mennesker godtar bare ikke at vi ikke kan gi dem alt dem har lyst på, og henger seg altfor mye opp i "kunden har alltid rett". Jeg smiler alltid og er hyggelig mot gjestene, og gir dem det dem ønsker. Det er det jeg blir betalt for. Mn det er også fordi jeg liker jobben min. Jeg trives med å gjøre gjester fornøyde, og gøre restaurantbesøket demmes fullkomment. Men det finnes så mange bortkjemte buisniss-nisser og andre mennesker der som er såååå vanskelige, og da er det vanskeli å yte god service og være hyggelig...men man må bare bite i det sure eplet av og til.. Men at HI får utblåse seg her inne er jo helt greit...jeg tror nok ikke hun har sjellt ut gjestene sine da.... håper ikke det.. Men folk som er såååå hysteriske å ikke kan spise hverken det ene eller det andre, og nesten må ha med seg eget bestikk og service hjemmefra, de har ikke mye ute på restaurant, eller ute blandt folk å gjøre i det hele tatt..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 Sikkert mange som er vanskelige, for vanskelige, men å bytte ut stekte poteter med kokte??? Ærlig talt, det bør være det minste problem! Kan jeg bestille uten poteter i det hele tatt da, og få det billiegre?
babygullz <3 vilde Skrevet 22. oktober 2007 #13 Skrevet 22. oktober 2007 om det er hektisk på kjøkkenet en dag, så kan det godt hende det ikke er mulighet til å få ordne kokte poteter...er begrenset med blusser på kjøkkenet, og har kokkene laget en kjøreplan for dagen, er maten lagt opp og alt nødvendig utstyr satt frem, og da kan det faktisk hende det ikke er hverken tid eller mulighet til å få en så enkel ting som kokte poteter, bare fordi det ikke er lagt inn i menyen og med på planleggingen.. Og nei, om d bestiller en rett som i menyen har poteter, får du det ikke billigere...det gjør du jo ikke om du ikke spiser opp maten din heller...gjør du vel?
babygullz <3 vilde Skrevet 22. oktober 2007 #14 Skrevet 22. oktober 2007 altså om du skipper potenene selv om de hører med til retten..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #15 Skrevet 22. oktober 2007 Det siste mente jeg seff ikke seriøst, at jeg skal få det billigere, det var bare en reaksjon på hvor lite fleksibelt jeg synes det høres ut å ikke få bytte noe av tilbehøret med noe annet dere har. Har dere da kun 1 tilbehør til alle rettene?
ღ jeanette og flokken ღ Skrevet 22. oktober 2007 #16 Skrevet 22. oktober 2007 Så det du sier er at alle gravide boltrer seg frem og vil ha det beste bordet,beste oppvartningen og sin egen meny? Du vet det er kundene dere tjener penger på? Hvis en allergiker kan få bytta ut matsorter på sin bestilling,er det så innmari vanskelig å gjøre det for en gravid? Allergikere blir jo gravide de og... Så da blir man en brautende ku da,for at en faktisk ikke får plass ved det bordet man blir tildelt,som forøvrig kanskje er inni en trang krok. Du ser kanskje ikke at størrelsen faktisk har noe å si? Ja,jeg har selv valgt å bli gravid,og JA ,jeg er spesiell!!
Ikkelektuell Skrevet 22. oktober 2007 #17 Skrevet 22. oktober 2007 Det kan jo være at noen av innleggene fra servitrisene her ikke var myntet på akkurat de tilfellene du har vært borti, jeanette.
ღ jeanette og flokken ღ Skrevet 22. oktober 2007 #18 Skrevet 22. oktober 2007 Mulig det du. Tror det ligger endel misunnelse bak de uttalelsene til HI..
Ikkelektuell Skrevet 22. oktober 2007 #19 Skrevet 22. oktober 2007 Misunnelse? *knegg* Nå ble jeg nysgjerrig. Hva baserer du den antagelsen på?
ღ jeanette og flokken ღ Skrevet 22. oktober 2007 #20 Skrevet 22. oktober 2007 Siden HI glemte anonymknappen i kampens hete..og avslørte sine 20 pp
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #21 Skrevet 23. oktober 2007 les det på nytt du! fordi det der var en annen person som skrev. og det ville du fattet hvis du leste det ordentlig! og ene exen min har jobbet på en A LA CARTE og vet dere hva? DET ER EXLUSIVT LUXURIØST OG VANSKELIG OG SPESIELLE RETTER DE LAGER!!! så det å bytte ut kokte med stekte poteter eller en type fisk med en annen kan bli veldig vanskelig og det er forskjell på å forlange og skal ha og spørre pent om det er en mulighet....og i det hele tatt en A LA CARTE resturant har lov til å svare nei til slikt fordi det kommer jo ikke høyere opp på "snobbe"listen av resturanter.....de har mange nok kunder de til å avslå noen gravide mennesker
ღ jeanette og flokken ღ Skrevet 23. oktober 2007 #22 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg vet hva en A LA CARTE er,og hva er det som er så luksuriøst med det? Jeg har selv jobbet på en og ser ingen problem med å få byttet ut stekte poteter med kokte. Akkurat det med fisken er vel noe annet,fisk er jo hovedrett..mens potetene er tilbehør.For mange er potetene en stor del av middagen. Klart det er forskjell på å forlange og spørre pent. Siden gravide ikke er i noe flertall på restauranter,så er det vel ikke noe problem vel?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #23 Skrevet 23. oktober 2007 Tenk deg du, som la inn dette innlegget, sånn er det MAAANGE som er, å det uten å være gravid...........Jeg har jobbet med det å servere og ta imot bestilling på restaurant, å fy f... De fleste som skulle ha den beste serveringa å som aldri ble fornøyde, var faktisk eldre menn og damer........
ღ jeanette og flokken ღ Skrevet 23. oktober 2007 #24 Skrevet 23. oktober 2007 Men de klarer vel seg uten eldre menn og damer og...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #25 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg er gravid og kunne ikke tenke meg å forlange noe særbehandling. Jeg oppfører meg som jeg pleier til vanlig, noe også sambo sier. Jeg ser ikke ditt problem da jeg ikke har en slik jobb, men kan være enig på andre måter. Med det mener jeg hvordan enkelte gravide oppfører seg her på BIM, hetser og sikanerer andre mennesker. Til tider må jeg si at jeg blir skeptisk når jeg tenker på at disse menneskene skal oppdra barn. Men håper på at det bare er hormoner som går over etterhvert. Men selv om man har hormoner i kroppen mener jeg at man burde mestre å oppføre seg ordentlig, vi er da voksne mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå