Gå til innhold

Vektøkning: oversikt i uke


millymolly&mini

Anbefalte innlegg

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

 

Fant denne inne på en annen side. Men tenkte det kunne passe seg å ha den her inne:) Mange lurer jo litt på vektøkning:) Ps vi er alle forskjellige, så dette er bare en oversikt og ikke en mal!

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Annonse

Er i uke 20 og veier det samme som før. Regner med at det er utover nå det kommer. Magen vokser nå og jeg kan se det godt. Ser gravid ut og ikke tjukk lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 16 og gått opp 5-6 kilo.... redd jeg, men var ganske tynn i utgangspunktet... vet ikke om det kan ha noe å si... spiser bra og trener to til tre ganger i uken. håper jeg ikke ser ut som et fjell til slutt, blir skremt av å lese om dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå i uke 16 tror jeg.. Har ikke gått opp noe, men så har jeg mye å gå på fra første svangerskap. Derfor har jeg fokus på vekta, og har som mål å ikke legge på meg noe før i uke 24. Spiser normalt, men kunne ha gått mer tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I uke 16 hadde jeg omtrent ikke lagt på meg noenting, men de to siste ukene har jeg faktisk lagt på meg hele 3 kg. Jeg ser at magen har vokst veldig fort den siste uka! Ellers er jeg slank. Merkelig at vekta bare kommer sånn plutselig :-) men jeg ble faktisk glad da jeg hadde lagt på meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nurk i magen :)

De første 13 ukene la jeg på meg 12 kilo! Men jeg har ikke lagt på meg ett kilo engang de siste 5 ukene, enda det er disse ukene jeg har fått skikkelig mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 20,lagt på meg 6 kg og stolt av det.Alle gravide er kjempeflotte uansett vekt,vær stolte av kroppen deres jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg veide 54 før jeg ble gravid og nå i min 19.uke har jeg gått opp til 65.5....latterlig mye når jeg ser på dere andre her inne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 18 jeg, har gått ned 4 kg. Men magen vokser, ungen tærer nok på meg. Slik var det med minstemann også. Da veide jeg det samme ved termin som ved første kontroll. Men med mine to første la jeg på meg 12 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du skal ha tvillinger Klarforbarn :-) gratulerer så masse!!!! Husk at tvillingmødre legger på seg mer av naturlige årsaker. Tipper også at mye av vekten din er et "ammelager", tilpasset to nye verdensborgere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv i uke 21+0 og lagt på meg ca 7-8 kg, men med han på 5 år hadde jeg lagt på meg 20 kg i uke 20, så, det her er individuelt og varierer fra svangerskap til svangerskap. Så til dere som har gått opp litt mye, ikke fortvil alt er normalt, klem fra ei som har vært der selv og som faktisk ga litt F så lenge bebisen hadde det ok, da det er det som er det viktigste så får man bekymre seg for vekta senere når bebisen er trygt ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også i Uke 19 og har lagt på meg 3.5 kilo. Passelig mengde. Sist uke var det plutselig den harde bulen på magen helt fra ene dagen der til den andre. Det var så rart. Men siden jeg har vært slank i utg.pkt. har jeg sett det på meg selv siden ganske tidlig. Rett før resten av verden ser det også. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 52 før jeg ble gravid, og nå veier jeg 57.

Er i uke 20. Så har gått opp 5 kilo da.

Det høres enormt mye ut når jeg leser hva dere andre har/IKKE har gått opp! :S

Men jeg har bare lagt på meg i magen da, og puppene!!

Hjelpes som de har blitt større! *hihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 22 og har bare gått opp en kilo. Er litt bekymret for det, og håper at jeg klarer å legge på meg mer nå framover. Prøver så godt jeg kan å spise bra. Mitt problem er at den lille ligger slik at jeg blir veldig fort mett og føler meg litt sånn "julaftenmett" etter en liten posjon. Prøver å spise så ofte for å kompensere. Det er ikke så lett når jeg ikke har så god matlyst heller, men drikker mye. Når jeg var gravid sist hadde jeg lagt på meg mer når jeg var i uke 22, men la ikke på meg mer enn 9 kilo til sammen. Prøver virkelig ikke å la være, men men.

 

Syns det høres helt riktig ut å ha lagt på seg mellom 5 og 10 kilo midtveis. Det henger vel også sammen med høyde og vekt før svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må dytte denne litt...

 

Er selv i 22 uke, og har gått opp fra 70 kg til 75 kg. Er 168 høy. Synes dere jeg veier mye?

Er ikke hysterisk i det hele tatt altså, synes bare det er litt gøy å sammenligne=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler at jeg er den eneste som har gått opp og j føler meg ikke vel.. er i uke 22 ..har gått opp10 kg.. var så slank før j ble gravid... huff..dette er ikke noe gøy..spes når je ikke får rørt så mye på meg pga smerter:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...