Dudellidallo og Tillo Skrevet 22. oktober 2007 #26 Skrevet 22. oktober 2007 Vir har rimelig god råd.. Samboeren min får stipend/lån samtidig som han har en god nattestilling utenom skolen og jeg jobber tre av seks helger og klarer meg godt med det.. Så skal langt i fra klage!!! Får dere ikke bostøtte eller noe???
wirre;o) Skrevet 22. oktober 2007 #27 Skrevet 22. oktober 2007 40.000 netto tilsammen ekls feriepenger og event aksjeutbytter. Gjeld på 1,5 mill. Har det meget bra i dag, skal ha ekstra permisjon så nå blir det å suge på labben i noen måneder, da vi mister halve inntekten. Så da vil jeg trenge noen kjekke sparetips fra dere her inne som er så flinke med penger. Jeg må bare innrømme at jeg aldri har opplevd å ikke ha penger til litt mere enn det jeg trenger, så dette blir uvant. Håper på støtte fra dere;)
År og dag Skrevet 22. oktober 2007 #28 Skrevet 22. oktober 2007 Fikk første barn da jeg var student og mannen min hadde en dårlig betalt jobb. Da hadde vi dårlig råd, måtte spare på alt. Men det kom bedre tider (jippi), nå er jeg i godt betalt jobb (400 000 i årslønn), og livet er blitt mye enklere. Og siden jeg var vant til å spare og bruke lite, vokser faktisk kontoen fra måned til måned, helt utrolig deilig å slippe å bekymre seg for hva man skal gjøre hvis vaskemaskinen svikter eller det oppstår andre uforutsette utgifter.
Koala *g07* Skrevet 22. oktober 2007 #29 Skrevet 22. oktober 2007 Her lever vi også på stipend og lån. Selv har jeg permisjon, og har nå fått de 10 mnd jeg har rett på, så i november og desember blir min inntekt tilsammen 1940 kr. ( Barnetrygden). Tror de fleste her har betydelig mer enn meg ja!
winneboo Skrevet 22. oktober 2007 #30 Skrevet 22. oktober 2007 Vi har det ganske greit egentlig, men så er vi begge i 100% stillinger. Jeg har ca 32 000 utbetalt i mnd å sambo rundt 25 000. Men nå betaler jeg mye mindre skatt enn han da siden jeg står i skatteklasse 2 og hadde høye renteutgifter på en leilighet jeg solgte i høst. Neste år blir det nok litt mindre å rutte med.
Lillebror og stoerebror Skrevet 22. oktober 2007 #31 Skrevet 22. oktober 2007 Lever også på stipend/lån. Går veldig greit det. 8000 i mnd er jo stipend/lån + 33 000 i engangsstønad. Det blir jo ca 10750 i mnd utbetalt, noe ALLE studenter har krav på. Bruker pengene fornuftig så går det veldig greit. Har alltid nok til hele mnd. Så har man vel en barnefar som tjener penger på en eller annen måte.
LadyLuck & Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #32 Skrevet 22. oktober 2007 ser at folk hadde rett da jeg gikk gravid. De mente jeg kom bedre ut av det økonomisk om jeg ikke flyttet sammen med barnefar igjenn. Men har ikke angret et sekund. Elsker å bo med ham & småen, elsker ham, tror ikke forholdet hadde overlevd om jeg ikke flyttet tilbake, og da hadde vi hvertfall ikke ventet nr2.
Fiolinen Skrevet 22. oktober 2007 #33 Skrevet 22. oktober 2007 Samboer har vel ca 40.000 brutto i mnd... Jeg har alt fra 10.000-15.000 brutto, jobber som ekstravikar med variable arb.tider. Tjener altfor lite syns jg, men veldig godt å kunne flekse litt, nmår jeg har små barn og mann som jobber borte., Burde egentlig begynt på skole, men det får ventelitt.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 22. oktober 2007 #34 Skrevet 22. oktober 2007 Før skatt har vi vel en inntekt på ca 45.000 tror jeg. Vi har vel 30.000 utbetalt til sammen tenker jeg etter skatt. Har vært litt stramt denne mnden men neste mnd går det fint. Har vært noen ting denne mnden som vi måtte betalle, Når vi får ferdig huset har vi lån på ca 14.000 i mnden tenker jeg, forsikring på 2000, det er bil, hus og barn. (ganske mye da jeg hadde bonustap på bilen i fjor da jeg kræsjet). Internett blir vel ca 400 i mnden jeg er ikke sikker det er sambo som betaller. Billån har vi ikke, men regner med at vi bruker 2000til sammen gjennomsnitt på bil i mnden da regner jeg med alle servicer, eu-kontroll, dekk og årsavgifter og bensin, det kan jo være mindre eller mer enn det vi bruker da. Mat osv ca 5000. Og kommunale avgifter 3-4000 (bhg, søppel osv). pluss strøm som er ca 1000 kr i mnd da. Vi får da leieinntekter på ca 7000. Tror vi skal klare oss bra vi. Må jo regne pluss/minus litt av dette her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå