Gå til innhold

Hvor mye har dere i måneden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det går mye i penger her inne for tiden, så luer på hvor mye dere har å rutte med i måneden.

Virker som mange har betydelig mer enn meg hvertfall.

Her lever vi på ett stipend/lån, og venter på at stipend/lån nr to skal gå gjennom hos lånekassen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi også lever på ett stipend/lån. Ikke så lett.

Skrevet

nesten ingen som vil svare?

Skrevet

Nei, det er sikkert ikke så mange som liker å snakke om slikt. Jeg håper på bedre økonomiske tider nå. For dette går jo ikke i lengden. :)

Skrevet

ja,vet hva du mener. Om ikke gubbens stipend/lån går gjennom snart vet jeg ikke hva vi gjør. Får jo ikke ekstern hjelp heller så lenge han går på skole.

Men litt overaskende at så få svarte, mangen her som liker å skryte over ing de har kjøpt, så mangen her med god råd har jeg skjønt.

Skrevet

Hva mener du? Brutto inntekt for oss begge to i mnd?

Det er klart at vi som er ferdig utdannet og i jobb har mer å rutte med enn studenter. Har også vært student i mange år, og da levde jeg på kneip og nudler. Hadde heldigvis ikke barn da...

Jeg har ca 30 000 brutto pr mnd når jeg er i jobb (mindre nå som jeg er i permisjon, og nå skal jeg snart også ha ulønnet permisjon)

Mitt månedlige trekk til Plan Norge består likevel =)

Skrevet

hei;;) jeg er lærer (adjunkt m tillegg), og har ca 27000 brutto. det inkluderer tillegg for å være kontaktlærer og for å være faglærer i norsk i 10. klasse. Tror sambo har rundt 25 000 brutto, er ikke helt sikkert. han jobber turnus, så lønna hans varierer fra mnd til mnd.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye vi har i måneden, men vi klarer oss bra. Nå er det snart slutt på permisjonspengene mine (utbetalt ca. 13000), så da mister vi jo noen tusenlapper. Har ikke sett på reelle utgifter og intekter da vi har en del penger utenom lønnsintekter, men tenker vi bruker opp lønningene.

Skrevet

Glemte å skrive at min mann er student, mens jeg er arbeidssøker og deltidsstudent uten rett på dagpenger eller studielån. Må ha jobb for at det skal gå rundt og den saken jobber jeg hardt med hver eneste dag.

Skrevet

Slitsomt =/

Jammen glad jeg var i fast jobb da jeg fikk barn.

Skrevet

jeg er ferdig med utdannelse jeg oså, me grunnet graviditeten g det at jeg var areidsledig, var jeg heldig og fikk plass på tegnspråksstudiet deltid.

Da får jeg stipend/lån, utvider min kompetanse, og siden det bare er deltid, får jeg vært hjemme med nr1, så vi slipper utgifter tildagmamma o.l

Skrevet

Vi har altfor lite! Jeg får 7000,- i studielån/stipend og ca 1000 i barnetrygd, så vi har altså ca 8000,-! Samboeren har nettopp fått seg jobb nå, men har ikke fått første lønning enda. Han jobber kun 3,5 timer om dagen, så det blir ikke så mye, men det skal komme godt med!!!

Skrevet

jeg ligger på 12000-14000 netto utbetalt i mnd. sambo 18000-20000 netto.

vi ligger vell på gjennomsnitte...kriter litt da, så vi ligger på minus hver mnd :(

men skal ikke klage. skjønner ikke hvordan dere får det til, dere studenter. har ikke opplevd det selv, men beundrer dere. stå på. det blir bra senere da dere har fått dere utdanning og kan tjene brae penger. noe jeg ikke kan ';)

Skrevet

Jeg har ca 19000 brutto, utbetalt ca 13000 hver mnd + 2 barnetrygd.. Sambo har ca 26000 utbetalt i mnd.. Vi klarer oss godt, men vi har mye lån, + vi har mange små lån.. Når vi er ferdige med de, blir det mye bedre tider :)

Skrevet

Kan godt snakke om det, jeg (:

Har brutto litt i overkant av 27000 per måned. Vi har ikke billån, men ellers har vi alle de "vanlige" utgiftene som en småbarnsfamilie på 4 har:

- huslån

- barnehage

- strøm

- forsikringer

- reiseutgifter til/fra jobb

- bensin

- mat

- telefon

etc etc

Har egentlig ikke regnet nøyaktig på hvor mye vi sitter igjen med når alle regninger er betalt, men så langt klarer vi oss ganske greit. Når det kommer store utgifter til uforutsette ting, så får vi alltid litt strammere livreim en stun etterpå, men det går seg ofte til igjen. Har ikke noe særlig med sparepenger, egentlig. Sparer barnetrygden i noen måneder, og så må vi kanskje bruke litt av den innimellom.

Klager ikke, men man ønsker seg jo alltid mer i disse 'oppussingstider' - ha ha.

Skrevet

Må legge til: dette var meg. Mannen min har omtrent det samme brutto.

Vi har vel utbetalt ca. 38 000 til sammen hver mnd.

Skrevet

Vi har en romslig økonomi men så er nok vi noe eldre enn de fleste av dere (har ikke alltid hatt like god råd for å si det slik :-)) og har høyere utdanning begge to. Vi har ca kr 35 000 brutto hver av oss, altså ca

kr 70 000 til sammen pr mnd. Vi har også lite lån.

Nå når jeg er i permisjon blir det jo noen tusenlapper mindre selvsagt.

Skrevet

Jeg har vel utbetalt 19 000 og sambo har vel utbetalt 20 000. Så ca 39 000 har vi tilsammen

Sliter ikke. Men hadde shopping behovet mitt roet seg litt hadde vi nok hatt mer :P

Vi har kun 1 lån da. Og inni der er Bil og båt og leiligheten.

Skrevet

Jeg har det fantastisk høye studielånet (nå fødselsstipend) på 6000 og 2 barnetrygder.

Men vi er veldig heldige, mannen min har 50000 brutto. Så vi har rundt 40000 utbetalt. Vi har høye boutgifter da, og sparer mye slik at jeg slipper å jobbe fra mars-aug. Da fødselsstipendet er slutt.

Skrevet

Mannens lønn er på 37 000 og min lønn er på 18000pr mnd, så får vi 3 barnetrygder i tilegg.

klarer oss godt.

Skrevet

jeg kan godt svare, vi har 50 000 utbetalt i mnd pluss leieinntekter paa hus.

Vi betaler ikke skatt til Norge saa defor mottar vi heller ingen barnetrygd+++

Skrevet

Jag har utbetalt ca 13.000kr i måneden. Jobber som sykepleier i 75% stilling. Mannnen min har utbetalt ca 23.000kr og jobber som forsker. Vi har lån på leiligheten og mannen har høyt studielån.

Vi har det fint. Ikke sån at vi kan reise eller kjøpe store ting sån uten at spare men vi klarer oss kjempefint.

Skrevet

Etter regninger, sparing, lån og diverse er betalt så har vi vel ca 20 000 å rutte med, legger da til at mye går til oppussing av boligen...vi tar overskuddet av det vi har igjen hver mnd og bruker på oppussing neste mnd. Varierer litt fra mnd til mnd hvor mye vi har igjen, men vi har et fornuftig og nøkternt forbruk..men unner oss kos.

Skrevet

Jeg er alenemor og student.

Får utbetalt:

Overgangsstønad - ca 8800

Barnetrygd - 1900

Barnebidrag - 3650 (fordi pappaen er i forsvaret)

I tillegg får jeg bostøtte på 3200 i måneden.

Vi har det kjempebra økonomisk. Gode ordninger for alenemødre i dette landet:-) Og godt er det, for det er nok av andre bekymringer når man har ansvar for barn alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...