Gå til innhold

tåler ikke min manns datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jeg likke henne da, hun er ikke mitt barn for søren

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har valgt en mann med et barn er barnet med på lasset. Det er du som tok det valget ikke datteren

Skrevet

datteren har alltid vært taus og full av hemninger, stort mangel på ordforråd, ja nærmest litt dum, min mann har spurt moren om hun er litt tilbake, fikk ikke noe svar på det, min datter har stort ordforråd , og er ikke hemmet eller tilbake for noe, ikke tillegg meg de problemene datteren har, jeg kan ikke gjøre noe med det

Skrevet

herregud!!er det mulig?? behandler mannen din, datteren din på samme måte som du behandler den stakkars stedatteren din? hadde min mann skrevet noe sånt om jenten min hadde eg blitt rasende og heve han på hodet ut døren!! vet at hun kan være vanskelig, og ofte bare vil være med meg og ikke han, det sier hun selv, men en voksen mann tåler og høre at en jente bare vil være litt aleine med mammaen sin!! er ikke så lett for en unge og finne sge til rette når pappa/mamma får ny kjæreste med flere ungen på slep!! da er det barna det skal taes hensyn til og ikke de voksne!!kan eg får spørre hvor gammel du er?

Skrevet

Her tror jeg du har ødelagt mellom far og datter.

Er du klar over hvor idiot du høres ut når du skriver som du gjør?

".............stort mangel på ordforråd, ja nærmest litt dum, min mann har spurt moren om hun er litt tilbake, fikk ikke noe svar på det, min datter har stort ordforråd , og er ikke hemmet eller tilbake for noe"

Herre gud, det er en kjent sak at vi gjerne glorifiserer våre egne barn, men å trykke din manns datter ned i dritten, er direkte ondskapsfullt.

DU virker ond og dum!!

Hvis det er noe i dine stgge spekulasjoner, er det ikke da enda viktigere å prøve å hjelpe den stakkars jenta?

Trollkjerring er du.

Skrevet

hvor gammel jeg er, hva har det med saken og gjøre da, det er ikke jeg som er problemet her, det er jenta som ikke liker oss, og ikke omvendt

Skrevet

Fæle, fæle kvinnemenneske..

hvordan kan du tenke slik som du gjør?

Du kan komme til å møte mye trist i livet om du behandler folk på den måten.

Man høster som man sår vet du...

DIN ROLLE ER Å FÅ HENNE TIL Å LIKE SEG I DERES FAMILIE!!

Tror du at du og mannen din kommer til å være sammen for alltid?

Skrevet

det er moren og faren som skal hjelpe henne vel ikke jeg, kalle meg ond har jo alltid vært hyggelig med henne , har hun problemer er det ikke jeg som skal gjøre noe med det, får min datter problemer er det faren jeg tar det opp med, ikke mannen min

Skrevet

vet vel ikke om vi alltid vil være gift, men det får tiden vise

Skrevet

Stakkars deg.

Tror verden kretser rundt ditt tomme hode.

Jeg kan ikke komme innpå denne tråden mer, for jeg blir så jævlig forbanna på sånne som deg. Og så synes jeg så inderlig synd på denne jenta som du mener er ufordragelig, mindre smart og ikke fult så vakker som ditt eget kjøtt og blod.

Be mannen din lese denne tråden, se hva han mener om hvordan du uttaler deg om dattera hans.

Hvordan kan du sove om natta?

Ha det.. håper jenta får det godt med pappen i fremtiden.

Skrevet

la manne din ordne opp i dette,og hold deg unna.

hun har to foreldre som har ansvaret,la han fortelle at hun skal bli storesøster.

Du kan jo ta opp at du ikke liker mobbingen på msn,men ellers så er det ikke din kamp.

har også ei stedatter på samme alder,vanskli som fyyy...

men ikke glem at vi har alle vært igjennom tenårene,andre værre en andre..

la jenta få en kjanse,ho blir eldre.

husk,det er du som er voksen,og er ett forbilde.

oppfør deg der etter..

lykke til:)

Skrevet

Det er flere barn jeg synes synd på her, folk som snakker så nedlatende om andre, kan umulig være gode foreldre. Å bruke denne siden for å disse andre som tar opp et problem, fremheve seg selv som om de er feilfri gjør meg kvalm. Stakkars barn som kommer hjem etter å ha gjort noe galt...

Når det gjelder problemet til den som startet denne tråden, har jeg bare et råd, familieterapeut, sikkert fiksa værre ting en det her.

Skrevet

For en tråd.

Ricky Lake.

Skrevet

Har lest igjennom tråden her nå.

Dette spørsmålet er ikke myntet på HI, men av mere generell karakter: Hvorfor er det ikke lov å ikke like enkelte barn og ungdom? Som mange voksne er det mange barn og ungdom som er skikkelig ufordragelige.

Skrevet

Nå er det vel ikke snakk om å omfavne hele verden her, er det vel?

Kan være greit å skille mellom familie og 'alle andre'. Og ikke minst voksne og barn.

Herre gud, så utrolig mange idioter det finnes her. Sjokka jeg.

Skrevet

Det er vel egentlig ingen som sier at man ikke har lov til å ikke like barn og ungdom som oppfører seg ufordragelig. Det er bare det at det finnes en del andre faktorer enn oppførselen i seg selv, som kan være verdt å ta med i betraktningen.

Voksne er helt og holdent og fullt og helt ansvarlige for sin egen oppførsel. Barn er det ikke i like stor grad, - oppførselen deres er mye betinget av oppdragelse og miljø i hjemmet. Ungdom har større ansvar for seg selv, men har ikke den modenheten man forventer av en voksen person. Ungdom bør oppføre seg mer voksent enn et barn, men å forlange at ungdommen skal vise seg mer voksen enn foreldrene vitner om at man ikke er helt bevisst på en del grunnleggende ting som foreldrerollen krever av en.

Skrevet

Av alle innlegg her inne, er ditt er jeg vil si meg enig i, du forstår i hvertfall at foreldrene hennes må rydde opp i dette, og ikke jeg, jeg har oppfølging ang. min datter i samråd med hennes far, de fleste svar jeg får her inne på mitt innlegg, er direkte sjikanerende mot meg, det er helt på jordet, jeg har intet ansvar for hans datter utrolig at jeg skal bli kalt alt mulig. Alle barn skal ha hjelp av sine foreldre, og som jeg har sagt mange ganger, har jeg vært hyggelig mot datteren hans hele veien, det er far som har ansvaret for datteren i hovedsak

Skrevet

Du jeab, jeg har lest mange av dine innlegg på diverse forum her inne, du omtaler meg som om jeg ikke vet det mest grunnleggende om foreldrerollen, hva mener du, jeg har sagt gjentatte ganger at min manns datter tydeligvis har problemer, jeg har bedt min mann om å ordne opp i dette sammen med barnets mor, hvori ansvaret ligger, jeg har intet ansvar for deres barn i så måte, jeg ivaretar min datters interesser med en god dialog med hennes far, det er min plikt, at ikke min mann gjør det med sin datters mor, er helt og holdent hans problem, du er ingen ekspert, slutt og opphøy deg som Gud, du er hverken bedre eller værre enn andre, min datter er meget veltilpasset, det er fordi jeg kan alle elementer i foreldrerollen, dine antydninger er svært upassende. Hilsen HI

Skrevet

Det er vel neppe jeg som er den med upassende oppførsel her. Hva har mine innlegg utenom denne tråden å gjøre med saken? Slutt å blande kortene.

Du kan umulig vite det mest grunnleggende om foreldrerollen når du legger ansvaret for voksen oppførsel over på en femten (?) år gammel jente. Og om du vil det eller ei, så er du i en posisjon hvor du fungerer som en slags forelder for henne. Du kan ikke gifte deg med en mann og så la være å forholde deg til barna hans, uansett hvor teite du synes de er. At jeg forteller deg sannheten (i likhet med flere her) betyr da ikke at jeg opphøyer meg selv til å være noen gud. Jo mer du insisterer på at du "kan alle elementer i foreldrerollen", jo mer korttenkt høres du ut.

Skrevet

Hei HI

Jeg reagere aller mest på to ting i innleggene dine i denne tråden. Det første er det samme som de fleste reagerer på, og det er at du legger alt ansvaret for det ødelagte forholdet mellom 15-åringen og resten av dere på 15-åringen.

Den andre tingen jeg reagerer på er at du snakker som om 15-åringen er en tilfeldig 15-åring som du tilfeldigvis må ha noe med å gjøre. Du har jo valgt å være sammen med denne 15-åringens far. Du har altså valgt å inngå i en relasjon med denne 15-åringen (hun har tross alt ikke valgt deg på samme måte). Det betyr at du har et ansvar i den relasjonen enten du liker det eller ikke. At de store tingene i denne jentas hverdag og oppdragelse er hennes foreldres ansvar først og fremst er jeg enig med deg i. Men, når du lager en ny familie så er hun en del av denne familien, og de relasjonene som da oppstår mellom henne og deg, din datter og deres nye barn har du et ansvar for. Og for alle disse menneskenes skyld håper jeg du innser at du ikke bare kan dytte henne under teppet og late som om hun ikke eksisterer.

En annen side av saken som jeg personlig ikke forstår, er hvordan du kan være så distansert i forhold til en så stor del av din manns liv, men det skal jeg ikke ta deg for. Jeg har bare problemer med å forstå det!

Skrevet

Hei!

Jeg blir matt av å lese dette, prøv å les gjennom det du skriver. Tenk hvis det var din datter som ble behandlet slik. Bare det at du skrivet at du ikke tåler henne og at du spør om du må like henne er jo galskap. Du sier at du kan alt om foreldrerollen, det sier litt om din tankegang. Ingen kan alt, ikke engang du. Jeg jobber med barn som har store problemer og ser at slike situasjoner som denne jenta er i skaper problemer. Hun har ikke valgt deg, det er du som er kommet inn i faren og hennes liv og da er det du som voksenperson som er med å lage miljøet rundt henne. Når du føler som du gjør må du ikke tro at hun ikke merker det og ingen barn kutter ut far uten grunn. Har du tenkt på at det kan være du som er grunnen til dette. Alle ungdommer har problemer i en eller annen setting i forhold til pupertet og alle de hormonene som surrer i kroppen. Se bare på mange som er gravide og som i tillegg er voksne og ikke mestrer å være seg selv pga hormoner. Skal tippe du ikke var bedre enn henne i pupertets perioden, hvis du har selvinsikt ser du dette. Jeg syns du burde sette deg ned å lese hva du skriver og tenke på om du ville ha likt at en stemor hadde skrevet slik om din datter. Kanskje det går opp for deg hvordan du kan forandre situasjonen fra din side. Far har ansvar det er jeg enig i, men hvordan reagerer han når du har disse meningene, det kan jo være at du påvirker han med din negativitet og at han ikke orker mere konflikter. Ikke det at det er en unskyldning for hans fraværende holdning til datteren, men kanskje en forklaring.

Skrevet

La meg minne deg på at jenta er konfirmert, dvs. Trådt inn i de voksnes rekker, en annen ting, tittet på vennelisten din, og hva møtte mine store grønne øyne, hæ den er tom, wonder why ass.

Skrevet

Jeg har jo sagt at jeg alltid har prøvd å gjøre det hyggelig for henne de helgene hun har vært hos oss, hun har ved flere anledninger sagt til far at hun liker meg, ergo det er ikke jeg som er problemet her, de første gangene jeg så henne for åtte år siden var hun like hemmet og taus, hun har alltid vært slik, dette er ikke ting jeg har kunnet gjøre noe med ikke legg dette på meg, min mann kan tenke selv, jeg har ikke påvirket han, derimot sagt flere ganger at han skal prate med henne etc, jeg har aldri lagt kjepper i hjulene for far og datter jeg har anbefalt både kino og andre aktiviteter, har aldri villet ødelegge for dem, de har dessverre gjort det selv.

Skrevet

Venne liste, nå begynner du å bli virkelig useriøs og viser litt av deg selv. På min venneliste kan du ikke ha vært for det du sier er feil. Du sier at hun er konfimert, men hun er da ikke voksen av den grunn. Ofte er dette den værste tiden for ungdom, trodde du virkelig visste det du som skryter av at du kan alt i forhold til foreldrerollen.Jeg syns virkelig synd på jenta og sender henne mange gode tanker. Og til deg vil jeg si at hvis du er voksen bør du virkelig begynne å sjerpe deg for du kan komme til å ødelegge mye for henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...