Gå til innhold

tåler ikke min manns datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

min mann og jeg har hver vår datter fra tidligere forhold, min datter på 12 år bor sammen med oss, hans datter gidder ikke treffe faren sin fordi hun er bortskjemt og er misfornøyd med sin fars tilskudd til opplevelser etc. vi har ikke hørt fra henne på et halvt år, hun komfirmerte seg i år, inviterte ikke sin far, Det jeg lurer på er , skal jeg informere henne om at min mann og jeg skal ha barn, eller hva skal jeg gjøre, denne situasjonen er betent, hun har forøvrig mobbet min datter på msn, og er en ordentelig drittjente, hun er og sjalu på min datter pga utseende etc, er usikker på situasjonen, har noen råd og gi meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du virker det spor mer moden enn den hormonelle konfirmanten. Selvfølgelg skal du si fra. Det er opp til deg og faren hennes å være voksne og ansvarlige. Barn skal slippe å gjøre seg fortjent til å bli behandlet normalt av foreldrene sine. Det er uhørt at du i det hele tatt vurderer å skulle hevne deg på jenta ved å unnlate å opplyse om et kommende søsken. Det er dessuten en kjensgjerning at tenåringer har tabbekvoter på størrelse med Madagaskar.

Har du noen gang tenkt over at hun trolig er midt i den følelsesmessig mest stormfulle fasen i sitt liv, og at foreldrene hennes dessuten har en stor del av æren for måten hun har lært å oppføre seg på?

Skrevet

hmm...kinkig situasjon da...men da kan vel ikke far og datter ha så godt forhold? tar han kontakt med datter'n sin da?

Kan jo hende det bare er puberteten,,,ikke alltid pappa blir like spennende å besøke, men oppmuntrer han henne og inviterer henne osv?

rart dere ikke ble bedt i konfen..hvordan er forholdet mellom din mann og hans datter's mor da?

Ville jo sagt dere venter barn!

Skrevet

Synes også det er rart dere ikke ble bedt i konfirmasjonen.. Det var vel litt opp til mora også mener jeg kanskje? at alle blir bedt?

Ville også bare sagt at dere venter barn, på en grei måte vel og merke med litt entusiasme "dette blir koselig for alle" så får hun takle det som hun lyster.

At tenåringer har så store tabbekvoter mener jeg er delvis problemet.

Skrevet

Ligg langt unna...

Her burde pappan finne ut av hva som er problemet og prøve å løse det sammen med henne. Du og dine får heller komme inn i bildet etter at han har fått en dialog med dattra si.

Skrevet

Det er vel strengt tatt far som burde kontakte sin datter, og ikke omvendt! Er jo han som er voksen...

Kanskje far som har ett problem!?

Skrevet

han har prøvd flere ganger å ringe, og har bedt henne hit til oss, men hun vegrer seg, fra hun var liten har hun vært mye taus og innesluttet de helgene hun har vært hos oss, jeg og min datter har alltid behandlet henne pent, vi aner ikke hvorfor hun er så avvisende mot oss, plutselig ville hun ikke hit lenger, forholdet mellom min mann og jentas mor er iskaldt, hun er en mega bitch, ser ut som datteren er prikk lik henne i oppførsel , da hun skulle fylle tretten år, spurte jeg hva hun ønsket seg til bursdagen sin, hun sa hun ikke ville ha noe, fordi hun hadde alt hun ville ha, er stum av henne jeg

Skrevet

Ja enig, far må ordne opp og ta kontakt med datteren sin! Det er jo dumt at dette har latt seg vente på.. Jo lenger tid det går jo vanskeligere er det å rette opp.. og det er jo viktig for dem begge å ha en fin tone :/

Far burde vel også være den som forteller om det nye familiemedlemmet..

Skrevet

Jeg syns du burde snakke med mannen din om dette, om denne saken er noe som går kraftig utover kvaliteten på hverdagen din.

Bryr du deg alt for mye, kan du jo prøve å invitere jentungen bort til dere, og dra henne med på familiegreier...prøv å komme innpå henne..kanskje hun faktisk har det ikke har det så lett, med mor og far som er skilt, far får ny dame, som har med seg et ekstra barn som attpåtil er veldig heldig med utseende( som du skriver).

Sjalusi er en vond ting.

Skrevet

Først og fremst tenker jeg:

Stakkars datter. Det må være fryktelig å ha en stemor som ikke tåler henne.

Og stakkars mann/far:

Jeg håper ikke du utbasunerer hvor lite du tåler stedatteren din til din mann også. - Må være fryktelig for en far å høre hvor lite hans kone liker jenta hans. Kan ikke tenke meg værre.

Men for all del.. stakkars deg også...som kan føle slik mot et barn.

Skrevet

Det er stedatteren din det er synd på her, det er hun som må forholde seg til en situasjon og et liv hun ikke har valgt selv. Hvordan kan du finne på å la din frustrasjon gå ut over henne uten at du vet noe som helst om hva som plager henne?

Kommunikasjon det driver dere ikke med i familen deres eller?

Skrevet

Nå skal hun i tillegg bli storesøster uten å vite om det? Tror du hun kommer til å vise mere tillit og forståelse for dere etterpå eller?

Skrevet

Jeg vil minne om at jeg alltid har vært hyggelig med denne jenta, det er far som har hatt problemer med å kommunisere med henne når hun har vært her , har selv et hyggelig forhold til min fars datter, at min mann og hans eks. ikke fikser kommunikasjon er jo deres problem, jeg mente ikke å skryte av min datters utseende i forhold til min manns datter, men det er dessverre en kjennsgjerning at det er sjalusi mellom dem, dette er blitt mer tydelig ettersom min datter er blitt eldre, det er vanskelig dette, men det er vanskelig når man er midt oppi det, glad for råd fra dere alle, fint å se ting i flere vinkler

Skrevet

he he jeg mener selfølgelig min datters far, ble litt revet med her.

Skrevet

Hei!

Du sier at du altid har behandlet datteren til din far fint, men du kan da ikke være så naiv at du tror at hun ikke merker at du ikke liker henne for det kan jeg garantere. Barn senser slike ting mye bedre enn oss voksne. Jeg syns også at det du både kaller stedatter (drittjente) og biomor er helt forkastelig, det minner om lite modenhet hod deg. At man er uenig og ikke liker andres oppførsel går an å ta opp på en annen måte. Din mann har faktisk en gang vært glad i biomor og han har fått et barn med henne da får ha sannelig også ta ansvar. Det trenger ikke være det med utseende som er grunn til sjalusi, men at hun føler at hun har mistet faren. Alt tyder jo på dette da hun ikke inkluderer han i sitt liv. Som far gjør man noe, man ser ikke bare på at barnet sitt forsvinner ut av livet. Kanskje på tide at han gjør noe alene sammen med sin datter.

Skrevet

Beklager, men jeg kan ikke la være å betvile at du alltid har vært hyggelig mot din stedatter (som du kaller drittjente), og at kommunikasjonsproblemene utelukkende ligger hos far og datter. Mulig du aldri har vært direkte stygg med henne, men man trenger ikke bruke ord og handlinger for å vise hva man mener. Like mye blir uttrykt av alt det vi ikke gjør og sier.

Det at et voksent menneske kan få seg til å faktisk skrive ned det du har gjort om din stedatter, synes jeg vitner om umodenhet. Synes synd i den unge jenta.

Blir småkvalm av å tenke på alle som har det slik. Stikk fingeren i jorda og se hvem som faktisk burde vært den voksne her.

Skrevet

ærlig talt da, det er ikke min datter, det er far som er unnlatende her, som jeg har sagt før har jeg prøvd, ikke kom med pisspreik om at hun senser jeg ikke liker henne, hun er vel ikke synsk,

Skrevet

Det er ikke din datter, men betyr det at du kan fraskrive deg alt ansvar?

Fy flate, så provosert jeg blir av meningene dine..

Og du, de fleste kan sense mer enn det ord nødvendigvis sier.. Betviler ikke at du mangler den egenskapen.

Først meg selv, så meg selv... og så meg selv igjen.

Skrevet

Jeg jobber med barn som hbar problemer på en eller annen måte. Dette med steforeldre er noe som går igjen. Barn kan si; hun liker meg ikke. Jeg kan spørre hva har han/hun gjort sakt og få til svar; ikke noe men jeg ser at han /hun ikke liker meg. Ikke vær dum, barn ser dette. Dette er noe som forskning også viser på det sterkeste.

Skrevet

du kan bli så provosert du bare vil, men hun har jo den rike moren sin hun kan sutre til, vi er tydeligvis ikke bra nok, en så stor jente må skjønne at oppførselen får konsekvenser, jeg har som sagt behandlet henne ok hele tiden, det er hun som kuttet ut oss, da er det vel et valg hun tok

Skrevet

"Hun har jo den rike moren sin"

Takk skal du ha. Der plasserte du deg selv nettopp på det nivået du hører hjemme, og det gjorde du helt på egenhånd:

LAVMÅL!

Snakk om sjalusi:-)

Skrevet

jeg er ikke enig med deg, jeg har ikke gjort noe som skulle tilsi at hun " gjennomskuer " meg, det er hun som har problemer ikke jeg, at moren er problemet her, det kan være en årsak, en snobbete mor som har skjemt bort datteren, slik at vi blir annenrangs

Skrevet

tror du jeg er sjalu på den evneveike dattern hans får du tro om igjen

Skrevet

Hel enig at i hvert fall du er annenrangs her.

Ta deg sammen for den unge jentas skyld.

Skrevet

Forstår du ikke at du ikke trenger å gjøre noe, dette senser barn. Prøv å les litt om emne og forskning så skal du se. Skal garantere at om noen hadde spurt henne så hadde hun sakt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...