Gå til innhold

Dere som har hatt kolikk barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det høres helt likt ut som lillegutt som hadde melkeallergi også altså : ) Så ville nok testa ut det også i tillegg til eventuell videre utredning av kiss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han skrek ca hele tiden.

Skrevet

Sånn var datteren min også! Hun har melkeallergi.

Avføringen var løs og ofte grønn. Med de andre har den vært jevn og sennepsgul - stor forskjell! Prøv å kutte ut all melk i all mat - se om det funker.

Skrevet

Slik du beskriver babyen din, er akkurat slik jeg ville beskrevet min baby - før vi begynte med nutramigen. Husker at vi etter to uker med nutramigen, forsøkte å gi MM. Babyen ble igjen urolig, gråt, kavet og måtte bæres. Så for oss var det som å få en ny baby, da vi kuttet ut morsmelk, og bare ga nutramingen (som er en laktosefri me).

Vi måtte levere en avføringsprøve fra baby, og ved å sjekke denne fant de at babyen ikke tålte laktose (som det er i MM).

Det var trist å innse at jeg ikke kunne amme, men vi fant fort ut at vesle vennen hadde det mye bedre med laktosefri ME.

Ønske deg all mulig lykke til!

Håper dere snart går roligere tider i møte.

Skrevet

Det gikk fint på dagen, men Milla var på AKKURAT samme måte om kveldene. Hylte og hylte når jeg prøvde å gi henne pupp - til slutt sovnet hun av utmattelse:o( Kiropraktor hjalp oss! Nå er hun en helt annen unge (er 12 uker nå), sover likevel lite...men skriker ikke på samme måten:o)

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med kolikk, men jeg vil bare si at jeg beundrer deg! Ut i fra det jeg har lest om situasjonen din så høres du ufattelig sterk ut! Hvis jeg hadde sovet så lite som det du tydeligvis har gjort de siste månedene så hadde jeg vært gal nå... :-(

I dag snakket jeg med en mann som fungerer som avlastningshjem for utslitte alenemødre - det høres ut som en nødvendig løsning for deg, i alle fall på kort sikt. Bare en helg av og til for å hente seg inn litt, du har sikkert en god del følelser som trengs å bearbeides også, i forhold til barnas far...

Jeg håper jentene dine blir bedre snart, og at du på et eller annet vis får tid og krefter til å tenke litt på deg selv også!

Varm klem fra

Skrevet

En venninne av meg sin baby var slik under måltidene, kavet og skrek, klarte nesten ikke å spise. Viste seg at det var sopp (trøske) i munnen, noe som kan gjøre veldig vondt. Du ser det som hvite flekker eller belegg i ganen, på gummene eller tungen. Sjekk om babyen din kan ha dette? Må i så fall behandles av lege. Håper det ordner seg for det, høres ikke ut til at du har det helt enkelt for tiden. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...