Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Skrek barnet deres under måltidene? Jenta mi kaver,gråter og bærer seg ved nesten hvert måltid. På kveldene er det nesten umulig å gi henne mat :-(
Gulosten™ Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Hei Charlotte! Ville bare si at fortsatt er her, i Oslo, om du skulle ha behov for noen å snakke med, møte oss bare for å finne på noe, eller du trenger litt avlastning. Mailadressa mi er [email protected], og msn-adressa er [email protected]. Hva slags mat spiser veslefrøkna di nå da? MM eller MME?
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Tusern takk =) Hun får mm enda, nektet å ta flasken. Jeg blir så frustrert når hun drar,hyler og slipper puppen hele tiden.Måltidene er et eneste stress og bråk. Hun hadde lagt på seg litt under kurven sin da vi var på 6 ukers kontroll så da blir jeg jo litt bekymret for hvor mye hun evt får i seg...
imsdal med julesmak Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Har hun vondt i magen? Mye luft og løs avføring? Kan jo eventuelt være melkeallergi f.eks.
snartmammapåny Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Småen hadde kolikk, og problemer med å spise. Leste en artikkel her inne på bim at kolikk barn kan få spisevegring pga at de forbinder det å spise med å få vondt i magen sin. Kan se om jeg finner artikkelen til deg. IAllefall småen er nå 6mnd og fortsatt ingen storspiser, går litt bedre, men går litt i bølgedaler.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Tenkte på det samme. Absolutt ikke sikkert det er det, men en del barn med KISS blir spesielt urolige ved brystet. Har du vurdert manuellterapeut? www.kiss-kid.no
NoDoubt Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 Det høres absolutt ut som om dette kan være kiss. Kiss barn har en låsning i nakken. Ammingen blir ofte et stress. Barna får vondt i nakken i ammestilling og skriker da. Anbefaler deg å gå inn å lese på kiss-kidd.no
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #10 Skrevet 21. oktober 2007 Hun har blitt sjekket for kiss,lege og hs mener hun har sterk grad av kolikk.... hun har vondt døgnet rundt. Spesielt når hun spiser.
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #11 Skrevet 21. oktober 2007 Avføringen er løs, men det er den vel på alle som bare får mm?
snartmammapåny Skrevet 21. oktober 2007 #12 Skrevet 21. oktober 2007 http://www.barnetmitt.com/barnetmitt/innhold/tema/intervju_om_serien/intervju_om_barn_med_spisevansker Her er en artikkel, den er generelt om spisevansker, men står litt om det at vissheten om at smerter kommer etter mat gjør at enkelte babyer ikke vil spise. Småen var ille angrepet av kolikk, og han har vært et mareritt å få i mat. Han ble rett og slett ikke sulten og ville ikke ha mat. Kunne gå dager da han bare spiste 200-300ml mme. Var et slit, så føler med deg!!
Pittamitta Skrevet 21. oktober 2007 #13 Skrevet 21. oktober 2007 Hei:-).Jeg regner med du kansje har fått testet henne for melk allergi evt cøliaki.viss du spiser hvete og amme,så kommer det vel i melken også (gluten)...vet en veninne av en veninne hadde en som gråt hele tiden og mye til måltidene).de vet at de må spise og forbinder dette med magesmerter.Den ungen hadde mere enn kolikk,vet ikke helt hva det var men noe med tarmtottene ,oppsuging osv.Tror hun måtte ha noe spesialmelk....Viss det "bare" er kolikk ungen din har ,så regner jeg med du har prøvd fysioterapi,kiropraktor opplegg,Vet også at homeopater kan gi medisin.Men dette kommer jo litt an på hva man "tror" på selv osv.På helsestasjonen synes ikke JEG det alltid er like lett og greitt å få råd.Men det er jo de vanlige rådene om varmt bad,massasje osv.hørte forresten på sykehuset at å føne barna etter bad gjør de mer avslappet ved mageknip og ellers også self. Men jeg får så vondt av å høre hvordan foreldre og babyer sliter.Grusomt som foreldre også å vite at barnet ikke har det bra:-(. Viss jeg var deg ,så ville jeg fått henne skikkelig undersøkt SNAREST mulig!!! Ikke godt for noen parter det der,og da får man ivertfall utelukket ting....Forresten sukkervann hjalp kjempe godt her da tuppa var bebi og hadde luft i magen!! Lykke til ivertfall..
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 21. oktober 2007 #14 Skrevet 21. oktober 2007 Stakkars liten da.... Og stakkars deg! Fryktelig slitsomt det der... Da har du sikkert prøvd Minifom, massasje, varmepute og div annet?
NoDoubt Skrevet 21. oktober 2007 #15 Skrevet 21. oktober 2007 Hvem har sjekket henne for kiss? Er batre manuellterapauter som har kompetanse til å finne det. Leger og HS har ikke kompetanse til å bekrefte/avkrefte Kiss.
elinmamma Skrevet 21. oktober 2007 #16 Skrevet 21. oktober 2007 Mange leger og helsestasjoner kan lite om kiss og er ikke interessert i å lære mer heller... La en manuellterapeut se på henne. Syntes det høres veldig ut som vår minste. Hun ble et annet barn etter to behandlinger. Sjekk sidene som ble anbefalt over her. Om du bor i Oslo-regionen eller Stømmen-traktene, er Bjørn Helgar på Fjellhamar guru på området. Evt Ute Imhof i Oslo.
Pittamitta Skrevet 21. oktober 2007 #17 Skrevet 21. oktober 2007 Nå såg jeg at du har undersøkt henne ja...Uffa meg,stakar liten.Tenk å ha mageknip hele tiden...Varmeflaske,har du prøvd det?Viss ikke "legene" kommer med råd så tror jeg jaggu jeg ville prøvd noe alternativt jeg....
imsdal med julesmak Skrevet 21. oktober 2007 #18 Skrevet 21. oktober 2007 Den skal ikke være kjempe løs selv om de får mm altså. (det vil jo nødvendigvis ikke bli en fast klum (sorry detaljene) men forholdsvis fast konsistens skal den jo ha. Merket stor forskjell på lillegutt her når vi gikk over fra vanlig til melkefritt kosthold. Han var også urolig hele døgnet, men vi fant heldigvis ut av det før han begynte med hyling. Hvis jeg var deg ville jeg testa melkefritt kosthold bare for å være på den sikre siden. Man må forresten være på melkefri diett i en uke for å være sikker på om det har noen effekt eller ikke, men hvis det er det vil du sannsynligvis merke nokså raskt bedring.
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #19 Skrevet 21. oktober 2007 en fysioterap.som jobber på hs. Hun jobbet med barn som hadde kiss sa hun
meg og 3 til Skrevet 21. oktober 2007 #20 Skrevet 21. oktober 2007 vet ikke om dette kan hjelpe men gutten min var sånn om kveldene når han spiste. merket at han svelgte masse luft når han drakk. tror det kom veldig mye mm ut på en gang. så jeg begynte å ta litt kontroll. lot han få pauser. trakk meg vekk, lot han få puste for å så forsette. lot han få rape ofte. det hjalp her + at vi gir malt på smokken noen ganger for dagen. men ville ha sjekket nakken. selv gikk jeg til kiropraktor og han fikk kjenne på at alt var som det skulle. godt å få det bekreftet etter en tøff fødsel. lykke til:)
starlight Skrevet 21. oktober 2007 #21 Skrevet 21. oktober 2007 Hei hei! Føler med deg! Vi hadde en baby som gråt og gråt - omtrent hele tiden! Det viste seg at vesle vennen hadde intoleranse for morsmelk! Vi måtte kjøpe en mormelkerstatning som heter nutramigen til babyen. Skikkelig sårt å ikke få ammet. Men da vesle vennen etter tre dager på nutramigen, stoppet å gråte - fikk vi en rolig og fornøyd baby. Nutramigen fås kjøpt på apoteket, og påvises intoleranse får man denne på blå resept. Denne tilstanden er ikke så vanlig, så det er ikke sikkert at det er dette som plager din baby. Legen vi gikk til, sa at flere babyer nok egentlig har denne "diagnosen", men at det ikke blir undersøkt, og så får foreldrene høre at det er nok "kolikk" som plager babyen. Ønsker deg lykke til!
NoDoubt Skrevet 21. oktober 2007 #22 Skrevet 21. oktober 2007 Ok. Jeg hadde gått med henne til en manuellterapaut. De har 2 år mer utdannelse enn fysio. Manuellterapauten som holder til her sier at verken fysio eller kiropraktorer har kompetanse til kiss. Men uansett, god klem og lykke til:-) Er forderdelig med barn som skriker:-(
Pittamitta Skrevet 21. oktober 2007 #23 Skrevet 21. oktober 2007 Når jeg leste siste innlegget,husket jeg navnet "Nutramigen",det var det ungen jeg skrev om ovom også fikk...
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #24 Skrevet 21. oktober 2007 Så da kunne du ikke gi noe mm i det hele tatt? Jeg tror det må være noe mer enn kolikk som palger henne for hun er alltid urolig, ligger aldri stille når hun sover, kaver med armer og bein, trykker og stønner. Hun sover sldri i mer enn 1 time om gangen og må alltid ligge inntil eller oppå meg. Dette har jeg holdt på med i 2 mnd nå og føler meg smårar i hodet....
elinmamma Skrevet 21. oktober 2007 #25 Skrevet 21. oktober 2007 Kjære Charlotte. Les litt på disse anbefalte sidene. Evt et forum for kiss-foreldre: kiss-kiddforum.com. Tror du skal finne mye kjente fakter der, mange som har hatt det akkurat som deg, altså babyen din. Legg meg evt til på msn, så kan jeg forklare mer: [email protected]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå