Gå til innhold

En oppfordring til alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange gode grunner til at en del mennesker har nok med å klare sin egen økonomi. Om dere ikke forstår/skjønner det, så har dere nok et begrenset inntak til verden. Man må faktisk ha penger for å gi. Om man ikke har, er det vanskelig å gi.

Skrevet

Jupp ;-)

 

Men vet ikke om de kommer hit da.

Det er det som er så synd.

Bor i enden av en blindvei. Privat grusvei, og her kommer det aldri noen.

Ikke en eneste bøssebærer eller julebukk, eller halloweenunge.

 

Litt synd.

 

Men får kate eg på telefonen i morgen :D

Skrevet

Ja, men de fleste har jo noen få kroner å gi?! 5 kr er har jo de fleste.. Uansett om de har dårlig råd.Som sagt.. Alle monne drar. Pant tomflasker, let i bukselommer.. ja, whatever.

 

Vi har det bedre enn de stakkars barna, UANSETT!

Skrevet

Kanskje det ikke er for sent å melde seg som bøssebærer? Det er et viktig bidrag, det også! :-)

Gjest Renate&nydelige Christina
Skrevet

Vampyr...

Alle mennesker som bor i sitt eget hus og kjører egen bil har råd til og gi en 10`er liksom!

Det handler om tanken ikke mengden synes jeg.

 

Når jeg leser ditt svar så spør jeg heller deg om det er du som har ett begrenset inntak til verden?!

Ikke slemt ment...men.....

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Visst noen absolutt ikke har råd til å gi til en slik innsamling for syke barn, så forstår jeg det...Har man ikke penger, så har man ikke penger...Men jeg har fått inntrykk av at flere ikke har noe lyst å gi...Og mener de vil prioritere seg selv og andre ting...det er jo opp til dem...men personelig syntes jeg det er veldig trist og tenke på, at mennesker kan være så ufølsomme og egosentriske...De som lager unnskyldninger for seg selv, fordi de egentlig ikke vil gi, og de som ikke kan gi, men veldig gjerne vil gi, er to helt forskjellige katogorier.Og det er den førstnevnte her jeg går ut i fra "hisser" på seg folk her inne....

Skrevet

he he, vi har da ikke råd til hus eller bil. jeg skryter ikke på meg dårlig råd heller.

 

Det bfaktisk ganske mange tusen i minus hver måned her. Det finnes de av oss som har det slik. Litt trist at folk ikke klarer å tro på det. Og jeg vet at mange har det fint økonomisk, men mange har ikke det også.

Skrevet

Helt enig med Renate :-)

 

Har du barn, bil, hus/leilighet har du råd til å avse noen få kroner. Du merker ikke om 10 kr forsvinner fra lommeboka.. Men det gjør barnet du gir pengene til. H*n får ett nytt liv!

 

De barna har det verre enn oss uansett..

Skrevet

Vel, vi KAN ikke. Jeg syns det er fryktelig at folk angriper andre som ikke kan. Det føles jævlig nok å ha dårlig råd uansett.

Gjest Renate&nydelige Christina
Skrevet

Nei, alle har jo ikke hus og bil..men du skjønte vel det jeg ville frem til....

At de fleste av oss her i landet har grei økonomi.

 

Men når det er sagt så vet jeg at endel mennesker her i landet faktisk lever på grensen til fattighet... det er veldig trist og jeg har forståelse for at de ikke kan gi noe særlig.

Men diskusjonen her var liksom og gi en 10`er eller noe da...det har de aller fleste råd til.

 

 

Tanken som teller;-)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Skjønner at folk blir såra av unødvendig pes, hvis man ikke kan bidra, men gjerne vil...Det må dere ikke bry dere om....kan man ikke, så kan man ikke...enkelt og greit...

Skrevet

Skulle ønske vi kunne gi i år igjen jeg...Men... Selv om vi har hus og bil og et fadderbarn så er denne mnd ufattelig hard for oss... Mange uventede høye regninger... Nå handlet jeg inn alt av mat, youghurter og bleier slik at det holder til lønning... Har hele 12 kroner på konto hehe, skal godt gjøres å ta ut de :( Ellers støtter vi ofte... Men skikkelig typisk at innsamlingen er denne mnd...

Skrevet

må si meg enig med dillå!

 

har ikke mye penger selv, mitt i opppsing og må snu på krona på slutten av mnd. men tar meg råd til å gi fra meg 100kr. til noen som ikke har noen ting!

 

( skjønner de som virkelig bare har 100kr. i lommeboka, men tror vel ikke det er så mange her inne)

Skrevet

men hva vet du om hva jeg bruker å gi?

blir vel å slenge noen slanter i imorgen, men det blir ikke akkurat store summen.

 

jeg sa heller ikke at vi er konstant blakke. derimot kommer denne innsamlingsaksjonen akkurat i en periode der vi har betalt en masse større regninger og vi skrur da ikke av internett av den grunn. iallefall ikke når den er en viktig del av min manns jobb!

 

jeg gir faktisk ALLLTID når jeg ser en frelsesarmesoldat, jeg gir til diverse organisasjoner som ikke flyr rundt og tigger på døra og så videre alt etter hva lommeboka sier.

 

du er ikke reint lite trangsynt

 

Skrevet

vi har aldri vært i en slik pengeknipe før, helt vanvittig altså... Det er kun denne mnd men... Alikevel... Sklle så gjerne gitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...