Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #26 Skrevet 20. oktober 2007 Forventer igrunnen ikke at besteforeldre eller andre skal avlaste oss i særlig grad, men at besøket og ønske om omgang med barna må vere lystbetont og på eget ønske. Så tror jeg også at en del mener det et litt tidlig å åasse et så lite barn. Vi har jo ikke besteforeldre i byen og med to barn har vi svært lite avlasting- kanskje fordi ikke behovet er der. Men jeg vet at om våre foreldre hadde bodd i nærheten hadde de passet mye, på eget initiativ.
Lystpåentiljeg Skrevet 20. oktober 2007 #27 Skrevet 20. oktober 2007 Når gutten deres bare er 6mnd, så skjønner jeg veldig godt at besteforeldrene ikke har lyst til å sitte barnevakt. Da min gutt var 6mnd, hadde jeg store vanskeligheter med å få samboeren min (barnefaren!) til å passe han så jeg kunne dra i butikken alene for en gangs skyld. Synes ikke en kan forvente at besteforeldre stiller opp. Det er andre måter de kan bli kjent med barnebarna på, slik som middager og besøk - der alle er tilstede. Tror veldig mange er bortskjemt med at foreldren sine o.l stiller opp og er barnevakt, men å forvente at de skal stille opp - den er litt drøy. Gutten min er snart ti måneder, og jeg er kjempeglad de få gangene jeg har fått noen timers pass så vi har fått malt innvendig. Jeg kunne godt tenkt meg barnevakt noen ganger, så jeg kunne få trent, stor-rengjøring osv - og prøver å finne noen jeg kan betale for å gjøre dette.
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #28 Skrevet 20. oktober 2007 Ja, selvfølgelig. Vi har ALDRI maset på de. Og det kommer vi heller aldri til å gjøre. Greit nok at de er ferdig med sin småbarnsperiode, men det er ikke mer enn 5 år siden førstebarnebarnet deres ble født, og han passet de mye på liksom. Det er det som er litt irriterende. Vi har nettopp flyttet hit, og har derfor ikke fått mulighet til å få så mye venner enda.
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #29 Skrevet 20. oktober 2007 Ja, det er det jeg åsså mener. Jeg vil selvfølgelig ha mini hele tiden. Mini er det mest verdifulle jeg og min mann har. Men vi trenger som du sier åsså litt "kjæreste" tid av og til. Så ett par timer ett par ganger i året er alt vi spør om liksom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå