Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Ikke hvordan sang eller hvem artist.... Jeg er vanligvis ikke noe rettskrivningspoliti - men nå må jeg bare.
Libido- Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 tror du snakker for døve ører... Skjønner ikke hvor de har lært å skrive/snakke slik. Synes de som skriver slikt fremstår som dumme.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Kunne ikke sagt meg mer enig!
MissAntrop Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Skriver under på denne jeg også! Så enig, så enig.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Ja, utrolig mange som skriver feil her inne...men tror gjerne d har noe m dialekt å gjøre? At de sier hvem/hvordan istedetfor hvilket? Og så ender om m å skrive d og...? Ikke vet jeg
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg vet godt tat det heter hvilken, men jeg tror det har noe med dialekta og gjøre, at jeg som oftest sier hvem. Prøver så godt jeg kan og skrive rett, men vanskelig med målet gitt
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 Slenger meg på her jeg også. Så utrolig irriterende å lese HVEM bil har dere? osv... Mange som har skulket norsktimene på skolen virker det som.
Monajenten Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 Åhhh takk for at du skrev det! Jeg irriterer meg grenseløst over akkurat denne skrivefeilen, blir faktisk helt stresset, hehe;-) Hadde SÅ lyst å skrive innlegg ang. det, men lot være. Så TAKK til deg:-)
hit og dit Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 Det vert vel meir sosiolekt enn dialekt å sei hvem istaden for hvilken. Om ein skal virkelig pirke så er det feil å sei det, sjølv om det er vanleg der ein bur. Det vert ikkje dialekt for det om. Ei venninne av meg seier hvem istaden for hvilken og ho forstod ikkje kor feil det var før ho fekk det oversatt til engelsk. Ho har fra ho var lita gått i barnehage og skule dominert av andre generasjons innvandrere, og det vises igjen på språket hennas at ho er påvirka. Det irriterer meg skikkelig når folk ikkje klarer å skille dei ulike spørjeorda frå kvarandre, men eg pirkar ikkje på det. Det er ikkje mi oppgave å oppdra andre, men når denne tråden først er oppe så er det godt å få det ut sammen med dåke andre =)
jegharsålystpåpikk Skrevet 20. oktober 2007 #11 Skrevet 20. oktober 2007 De som sier "hvem bil har du?" "hvam sang er det?" "hvordan hus vil du ha?" ER dumme.... Mer er der ikke at sige om den sagen....
jegharsålystpåpikk Skrevet 20. oktober 2007 #12 Skrevet 20. oktober 2007 Det er de samme menneskene som sier slikt som også har VG som eneste nyhetskilde, kaller ungene Michelle og Sebastian, spiser potetgull og holiday dip på lørdager etter løvbiffent og påmm fridden, er feite, dumme, uopplyste, synes Gran Canaria er eksotisk osv. osv... Kan holde på i det uendelige... Ting henger sammen...
Carnivale Skrevet 20. oktober 2007 #13 Skrevet 20. oktober 2007 Hihihi...holiday dipp og gran canaria
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. oktober 2007 #14 Skrevet 20. oktober 2007 woho! Ny krangler her? ) Jeg leser ikke VG, men ser nyheter, og er sosial. Ungene mine heter hverken Michelle eller Sebastian, jeg spiser ikke potetgull, liker ikke Holiday dip, og spiser gjerne en god BIFF med poteter på lørdagene. Feit er jeg nok, men synes da ikke Cran Canaria er eksotisk heller MEN, jeg klarer fortsatt og skille skrivemåte fra talemåte, derfor "ÅSSEN bil har du da????" Klarte ikke og dy meg!
BettyBoob Skrevet 20. oktober 2007 #15 Skrevet 20. oktober 2007 jeg er født og oppvokst på østkanten i Oslo, har en Sebastian, leser vg, dagbladet, aftenposten, ser nyheter på nrk, spiser pottis og dip en gang i blandt. Det heter pommes frites - er ikke feit eller dum, har aldri vært på Gran Canaria, har høyrere utdanning...kan holde på i det uendelige......MEN kan da for f... skrive korrekt norsk selv om jeg er fra verste østkant! kjenner mange fra mitt område som snakker og skriver helt forferdelig dårlig norsk dessverre.... ting henger ikke alltid sammen nei... jegharsålystpåpikk - litt av et nick på et babynettsted....
Mrs. Bouquet Skrevet 20. oktober 2007 #16 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har aldri vært mer enig enn at det er veldig plagsomt. Rart å si det, men nesten ingenting opprører meg mer her inne enn spørsmål som "Hvem bil er best?" Men et annet plagsomt ord er "PÅ stua".
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #17 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg tror kanskje de som skriver "hvem bil" osv har skrivevansker. Er det jeg har tenkt, men er jo ikke sikkert det heller.
wirre;o) Skrevet 20. oktober 2007 #18 Skrevet 20. oktober 2007 Får man skrive åssen eller hva for? Jeg har som tidligere nevnt tastaturdysleksi, så meg får dere ha unnskyldt alle skrivefeilene;oD
cherry coke Skrevet 20. oktober 2007 #19 Skrevet 20. oktober 2007 Godt at det endelig ble tatt opp=) Holdt på å le meg ihjel en gang det stod i overskriften; "Hvem ulsokker dere?" Hehehehe
cherry coke Skrevet 20. oktober 2007 #20 Skrevet 20. oktober 2007 "Hvem ULLSOKKER dere" skulle det stå=)
FrøkenSprøken Skrevet 20. oktober 2007 #21 Skrevet 20. oktober 2007 Åh! Endelig noen som tar opp dette! Blir gal av slike ting, jeg! Men er virkelig PÅ stua så ille? Det er jo faktisk dialekt. Sier vel begge deler selv, for har en blandingsdialekt etter å ha flyttet mye, men kan love dere at de ALLER FLESTE trøndere sier PÅ stua. Men SKRIVER det ikke da. (Tror jeg...) *hmmmm*
Mor di! Skrevet 20. oktober 2007 #24 Skrevet 20. oktober 2007 Det var til "jegharsålystpåpikk" (viser forresten klasse og god smak med det nicket)
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 20. oktober 2007 #25 Skrevet 20. oktober 2007 Helt enig;)). Sikkert en filleting,men jeg "fryser" på nakken av slike feil*lol*. Som Monajenten sa:Takk for at du tok opp temaet! Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå