Gå til innhold

Morsmelk er bedre for barnet enn morsmelkerstatning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet det er best, men etter å ha slitt i ukesvis for å få til ammingen og til slutt måtte innse (etter operasjon mm.) at det ikke gikk, så hadde det vært fint å slippe å få det gnidd inn på denne måten.

Vet ikke hva du regner som streve litt ... men 9 uker med intenst slit, operasjon og psykologhjelp var nok for min del. Nå prøver jeg å leve med at jeg kun kan tilby barnet mitt det nest beste, og da hjelper innlegg som dette (som eg. ikke har noe poeng) fint lite!

Takk for at du strør salt i såret på en ellers bedriten lørdagskveld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vet det er best, men etter å ha slitt i ukesvis for å få til ammingen og til slutt måtte innse (etter operasjon mm.) at det ikke gikk, så hadde det vært fint å slippe å få det gnidd inn på denne måten.

Vet ikke hva du regner som streve litt ... men 9 uker med intenst slit, operasjon og psykologhjelp var nok for min del. Nå prøver jeg å leve med at jeg kun kan tilby barnet mitt det nest beste, og da hjelper innlegg som dette (som eg. ikke har noe poeng) fint lite!

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Hvorfor gidder dere å hisse dere opp.. HI er jo kun ute etter å provosere..

Skrevet

Oj,det var mange innlegg etter hverandre...

Selvfølgelig vet alle at mm er bedre enn mme. hvis man ikke har fått med seg det er man meget treig. men, så er det slik at ikke alle KAN amme. Jeg sliter sinnsykt med skyldfølelse pga dette. fikk en jente som var unormalt liten ved fødsel og vi måtte begynne å gi henne mme før melken kom igang (sykehusets avgjørelse, og å nekte på det ville nok vært ekstremt dårlig gjort mot jenta mi). Jeg pumpet og pumpet, la henne til hver gang... men hun ville ikke suge. fortsatte stresset med å pumpe og legge henne til, uten at jeg fikk opp produksjonen. 6 uker etter fødsel får jeg fremdeles maks 10 ml ut per pumping, og jenta nekter fremdeles å ta brystet.

jeg har prøvd alt - mye kontakt med ammehjelpen, lest alt av info, prøvd alt som kan øke melkeproduksjon, går til akupunktur, vært flere ganger på ammepoliklinikken... jeg pumper til sammen 4-6 timer i døgnet, mye mer enn det man egentlig skal. allikevel får jeg bare ut maks 70-100 ml i DØGNET. og alle forstår at 70-100 ml ikke er nok i døgnet. det er mindre enn hva hun drikker på et måltid!

dette greiene har ødelagt meg totalt, men jeg gir ikke opp, pga sånne som deg. fordi jeg ikke orker kommentarene. så vær så snill, spar deg. vi vet det!

Skrevet

Å sauen og frøken blomkål, jeg var gjennom akkurat det samme bare at min datter var prematur og nektet å suge. Men som jeg har skrevet over her fikk jeg (heldigvis) beskjed av overlegen ved avdelingen at hvis jeg ikke gav meg ville jeg blir innlagt av utmattelse. Så i går på bilder fra den tiden, jeg ser ut som et vrak! Jeg fikk ut max 150 ml i døgnet og jeg pumpet meg 8 ganger i døgnet. Fikk utdrivningsspray og tabletter, ingenting hjalp! Jenta mi hylte og jeg gråt, det var bare ikke verdt det. Fra det øyeblikket vi bestemte oss for å gå over på mme og flaske fikk vi et helt nytt liv, en mett og fornøyd baby og uthvilt mamma som hadde ork til å kose seg med babyen sin.

Jeg har ikke lyst til å råde deg til å slutte med ammingen, da blir jeg vel lynsjet her inne, men jeg synes du skal tenke om det er verdt det:) Det er slitsomt nok å få en liten baby om man ikke skal bruke all "ekstra tid" til å sitte og pumpe, spesielt siden du ikke får mer melk. Det blir fine sterke barn av de som får mme også, datteren min har enda ikke vært syk og er blitt en stor og sterk jente:) Sender deg en trøsteklem!

Skrevet

tusen takk=) det er godt å høre det er flere. har fått rådet om å tenke meg om om jeg orker dette mange ganger, og har egentlig gitt opp uendelig mange ganger. men så ombestemmer jeg meg igjen,.. uff, hvis ikke akupunktur og medisin hjelper tror jeg at jeg har gjort alt som er mulig å gjøre. jeg tror rett og slett ikke jeg får melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...