Gå til innhold

Morsmelk er bedre for barnet enn morsmelkerstatning

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og det må være lov å befeste denne kjennsgjerningen uten at de som ikke kan amme og de som ikke vil amme går løs på en.

Det er et faktum. Det betyr ikke at det ikke blir like bra folk av de som får erstatning eller at deres mødre ikke er like gode mødre.

Men faktum er det samme... og min personlige mening er at det er verdt å streve litt for å få det til. Det er et valg å få barn i Norge det er ikke å ofre seg selvom det noen ganger er vondt eller slitsomt. Det er et privilegium og en gave:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz gjesp snork zzzzzzzzzzzzzzzzzz

Skrevet

hehe her er d noen som blir sure på deg ja! *ler*

hmm men jeg er enig!! det er jo et faktum..men alle vet jo dette da å det jo ikke noe gøy for en som ikke vil eller kan amme å bli minnet på at morsmelk er myyye bedre enn mme!!selvom det er et faktum!

men ja er og enig i det du prøver å få frem her at man må få lov å si det uten at noen trenger å bli sure for det, er jo det samma som at vi som ammer skal gå løs på noen fordi dem gir mme! :-o)

jeg å sleit fælt , men strevde meg gjennom det å det er fortsatt pes med amming...men kun de beste for mitt barn, så lenge det er melk og barnet liker det så jammen skal jeg amme uansett om det tar to timer å få i ungen mat!! men selvfølgelig dem som gir opp eller ikke kan amme må jo ikke henges ut forde..er man dritt sliten så er man dritt sliten!!

Skrevet

Ja, synes nok du har et poeng. Jeg har strevd en del med ammingen (jenta mi er 5uker), men jeg har skjønt at det er sånn til å begynne med. Hun henger ved puppen hele kvelden, var litt redd det skulle bli sånn hele tiden, men det blir bedre:)

Skrevet

Her fornærmer du nok en del folk, ja.... Enig med dere:)

Skrevet

Opplys en teit nybakt mor: Hvorfor er det bedre?

Skrevet

HI!

Er alt bare sort hvitt for deg?

Kan du tenke det til hvor mye det sårer de som feks ikke kan amme, men ikke får det til?

Dette med amming er et sårt tema for mange å da skjønner jeg rett og slett ikke vitsen med å lage slike disusjoner!

Hilsen en som står for meningene sine!

Skrevet

PATETIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISK!

Er ikke du den samme som skrev det om grøt før 6 mnd?!

For da skrev en inn at dette er det samme som å skrive at morsmelk er bedre enn mme og nå tenkte du at du skulle slå til dem den debatten? Få deg et liv!

Skrevet

Jeg er en av di som ikke kan amme. Synes det er kjipt med sånn innlegg. Synes jo selv at det er synd jeg ikke kan. Er jo et faktum at det er bedre med mm enn mme. men kan man ikke så kan man ikke. Vil jo selvfølgelig alt det beste for mitt barn jeg også. Men hva er vitsen med sånne innlegg? For å skryte av at dere får det til eller?

Skrevet

Ja for all del det er det, det er det ingen som sier noe imot. Det finnes faktisk vi som har fått barn som nekter å ta puppen, det går det faktisk ikke ann å gjøre noe med. Å komme med slike utsagn er arrogant og tankeløst. Mme er en god nr 2 for oss som ikke ammingen går for og det har ingenting å gjøre med hvor god mor man er.

Skrevet

Nettopp, morsmelk er en god erstatning hvis du ikke kan amme.

Skrevet

Det kreves ikke Q for å amme. Det kreves imidlertid bittelitt intelligens for å skjønne at sånne innlegg er unødvendige.

Og sånne dusteinnlegg burde underskrives, mener du det må du stå for det.

Skrevet

hm om ikke ungen tar puppen...går de jo ann å pumpe seg da..??? eller er det sånn at man bare gir mme da? nei driit i den disksjonen her!! alle driiiter langt i hva hver enkelt andre gjør med sitt barn! herreguuud er så dritalei amme mas å mme mas!!! blir vel folk av det uansett??kanskje litt sykere av mme da..hehe FOR MORSMELK ER BEST!!!!

Skrevet

Syns dette blir et gnålete mas over noe alle vet. MEN vet du anonym at en nesten kan sulte ihjel babyene sine med å ikke gi opp. Syns det er stygt gjort å få folk til å føle at dei gir opp for lett, når det er best for babyen at en begynne med mme. Skulle flira godt om det viste seg du ikke hadde næring i melka di.

Skrevet

Huff.. ble litt lei meg. Jenta mi fikk puppenekt, prøvde i to uker. begynte så å amme, men fikk brystbetennelse to ganger etter hverandre og måtte gi opp pumpinga og.. Så nå er det bare mme. Jeg var faktisk ganske knust da jeg ikke kunne gi mm lenger. Og kjenner at jeg fortsatt får darlig samvittighet når jeg leser sånt.

Skrevet

Jeg ble så sliten at melka forsvant og fikk beskjed av legen om at hvis jeg ikke gav meg kom jeg til å måtte legges inn av utmattelse. Så før du kommer med de greie "løsningene" dine så kan du kanskje tenke litt først. Fint at du gir morsmelk da anonym, for gode holdninger har du tydeligvis ikke å gi barnet ditt.....

Skrevet

Hehe, jeg tror dette er så overdrevent. Ammer selv, men ;

Hvordan kan "forskning"(gro nylander og andre sinnssyke hallelujah-ammere med henne) si at morsmelk med nikton og akohol er bedre enn f.eks HIPP? HIPP'en inneholder ikke NOEN av giftstoffene..

Menmen, slappaaah, snart kurerer morsmelk hiv også :)

Latterlig innlegg. Merkelig å minne folk på det.

Skrevet

Sykere barn? Forøvrig er barn som får erstatning og uvaksinert beviselig mindre syke enn vaksinerte, fulleammede barn...

Skrevet

Tror de aller fleste er klar over det... Men det er den enkeltes valg å velge å la være. Selv synes jeg det er en smule egoistisk hvis det bare er fordi det er ubehagelig, og litt vrient i begynnelsen. Folk kan ha forskjellige grunner til ikke å amme, så man skal ikke dømme noen for at de gir mme.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hvorfor blir folk lei seg når noen sier at mm er bedre enn mme?

Skrevet

Fordi de ikke klarer å sortere følelsene sine, tar det som kritikk:)

Skrevet

Fordi de aller fleste som må gi opp ammingen tar det som et forferdelig stort nederlag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...