Gjest -<<- Skrevet 19. oktober 2007 #26 Skrevet 19. oktober 2007 Heh, vel, hver sin smak. Jeg likte aldri Blindern så godt - Helene Uri har en del gode poeng når hun beskriver det tilgjort snobbete ved norske intellektuelle. Tok noen spanskeksamener på HF, ganske ordinært - de ordentlige geekene finner man nok helst på obskure, øst-europeiske språk og slikt, som du sier. Motstand mot obligatorisk undervisning joiner jeg deg gjerne i. Min erfaring er dog at man ikke alltid egentlig behøver å møte opp til undervisning mer enn to ganger; én gang fordi de har opprop første gang, og en gang til for å se om de fortsetter med det. Det skjer ikke så ofte.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 19. oktober 2007 #27 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har ikke hengt på Blindern så mye, så har egentlig ingen inntrykk annet fra den øst-europeiske gjengen som starta med studiene sine for over 5 år siden, og som jo skulle vært ferdige nå, men som liker seg som evige studenter. Men tror ikke det hadde fungert det med å ikke dukke opp på de småfaga jeg har lyst til å ta...læreren merker jo at 25% av klassen er vekk! Men spørs jo om han eller hun gidder å føre opp noe register. Jeg hadde uansett ikke greid å ta noen av disse fagene nå, så det er jo ikke krise. Får vi derimot ikke barnehageplass eller dagmamma til vesla neste høst da er jeg ille ute. Kjenner forresten ei som tok spansk for noen år siden, men jeg antar at det var i alle fall 4 stykker i klassen som het Stine, så du kjenner henne sikkert ikke.
Gjest -<<- Skrevet 19. oktober 2007 #28 Skrevet 19. oktober 2007 Hmnei, kan'ke si det ringer noen bjeller. Men så var jeg da også temmelig lite tilstedeværende og enda mindre sosial med medstudenter. Det er jo en fordel med Blindern - den er så svær at man alltids kjenner noen som går der og slipper dannet småprat med fremmede om man ikke ønsker det, hehe. Det er nok litt verre med fravær om klassen er mikrosize, ja. Mine seminargrupper var stort sett i sjangeren femti pluss - det hjelper så avgjort.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 19. oktober 2007 #29 Skrevet 19. oktober 2007 Tror hvis man legger sammen alle klassene jeg har vært i (med unntak av ex.fac og ex.phil som jeg jo blei tvunget til å ta) så får en 50 studenter til sammen! Hmmm...er sikkert en del i norskklassen da, men jeg har aldri møtt opp der. Det positive med små grupper er jo at det ofte blir greit samhold i klassen, og en møter på folk som har like sære interesser som en selv!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå