Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Er 23+3 og har gått opp 6 kg , noen andre som har gått opp så mye???? føler at ingen legger på seg på dette forumet...
kokosyklus Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 samme som deg. 24 uker og lagt på meg 5-6 kg. det er veldig individuelt og ikke noe å stresse med. man legger på seg i rykk og napp og noen smaler mervann i kroppen enn andre. Jeg gikk opp 1,5 kg mellom uke 22 og 23:) He he
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg gikk på vekta i dag og fikk helt sjokk!! Har gått opp 9 kg og er bare i uke 22!!! Spiser ikke mer enn normalt heller, men har jo sluttet å røyke da...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 er 24+1 idag og gått opp ca 7 kg.. men det må sies at den vekten jeg hadde når jeg ble gravid er ikke normalvekta mi, har stressa så mye i mange måneder på jobben, så jeg gikk mye ned i vekt. va 48 kg når jeg ble gravid, nå er jeg 55 tror jeg. normalvekta har ligget på 52-53.. og jeg tror det er mye av den som har kommer tilbake, så jeg føler ikke det stemmer helt.. så vet ikke helt hva jeg skal regne.. føler ikke at jeg har lagt på meg noen andre plasser enn magen heller. ikke kjennes det på gamle bukser og topper iallefall.. bortsett fra at jeg ikke får igjen glidelås og knapp
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Hadde lagt på meg 7-8 kg når eg var 23-24 uke og trodde det var kjempemye! Jordmor syntes OVERHODET ikke det! Tror det kommer ann på kor stor en er i utgangspunktet og kor mange cm en kan fordele vekta på......Noen kan jo legge på seg 20 kg uten at en kan se det nesten mens andre ville blitt direkte enorme om de gjorde det:) Tror eg skal sette bort hele vekta en tid jeg. Blir ikke glad av å veie meg hele tiden i allefall..... For mange forsvinner jo 10 kg bare på sykehuset! Så ingen grunn til å stresse.....Litt "spekk" er godt å ha å tære på de første md......Ikke pent å være helt utmagra + risikere få stygg hud og miste masse hår f.eks..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har lagt på meg 5 kg og er bare i uke 13...Så jeg håper vekta står stille en stund nå :-)
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Nå er ikke jeg så veldig tynn fra før av da.. men er i uke 27+2 nå og har lagt på meg 12 kg..he he La på meg 20 sist jeg var gravid og de gikk av etter 5 uker så er jo lov til og håpe denne gangen også;-)
Jordbæret <3 Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg er 18 fullgåtte uker nå og har gått opp 4,5 kilo. Vet at fra nå av går babyen inn i sin raskeste vekstperiode og da er det vanlig å legge på seg en halv kilo i uka. Så jeg synes ikke du har lagt på deg så mye. Jeg regnet egentlig med at jeg skulle legge på meg mer enn jeg har gjort.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg er i uke 23 og har lagt på meg 7 kg. Var helt normalt slank da jeg blei gravid, kanskje på den slanke sida. JM sier at kurva er veldig fin, og at vektøkninga er helt normal. Må si meg enig med deg i at det virker som folk ikke legger på seg så mye her inne, og for å si det litt stygt, så virker det som endel er litt "stolte" av det... Litt sånn "Jeg er i uke 26 og har lagt på meg 2 kg!!! HJELP!!" (satt litt på spissen da) - Vet at det er mange som sliter med å legge på seg også, og som gjerne vil opp i vekt, men tør likevel påstå at det er endel som ikke har et sunt forhold til dette. Vekt er utrolig individuelt, men fakta er jo at vi trenger endel å gå på. Både i svangerskapet og ikke minst i tida etterpå. Jeg tenker som så at jeg har en jobb å gjøre. Babyen skal vokse og bli ferdig. Så hvis jeg spiser normalt sunt, beveger meg endel, og går opp i vekt, så er det kroppen som gjør det den trenger å gjøre.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 19. oktober 2007 #10 Skrevet 19. oktober 2007 Er 23 + noen dager jeg også og har lagt på meg 8 kilo!!!!! HJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLP;)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #11 Skrevet 19. oktober 2007 endelig fikk vi en tråd med oss som legger på oss:-)) Blei rent beroliga jeg nå! I uke 22 og 7 kilo opp. Synes egentlig jeg er ganske fin, og JM/lege sier kurva er veldig fin. Litt enig med deg over som irriterer seg over "stolte" ikke-legge-på-segerne... Har til tider følt meg helt unormal her inne.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #12 Skrevet 19. oktober 2007 Vel, for noen er det bra at de ikke har gått opp mer da de er store i utgangspunktet og ikke behøver å legge på seg så mye som ei flis på 50kg. For de er det like viktig at de ikke går opp mye, som det er for andre å gå opp så man har noe å tære på etterpå i ammeperioden. Igjen kan man altså ikke se blindt på hva man går opp, men hva utgangspunktet er også og det står det som regel lite om...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #13 Skrevet 19. oktober 2007 Når vi snakker om vekt. Jeg veide meg da jeg var 24 + 1 og vekten viste at jeg har gått opp 4,5 kg. Synes ikke selv det virker så ille, men da jeg snakket med min svigermor her om dagen lurte hun på hvordan det gikk, og da spesielt hvordan det gikk med vekten (det er da også en ting for henne å bekymre seg om!). Jeg fortalte hvordan jeg ligger an og fikk til svar "oi, det var ikke bra"... Svarte henne at jordmor har satg at jeg ligger fint an, og da fikk jeg høre at "jeg måtte nok passe på for hun visste at jeg bruker å ha sjokolade i skapet". Ja, jeg har sjokolade når de kommer på besøk slik at jeg skal ha noe å sette frem til kaffen, det betyr ikke at jeg spiser sjokolade hver dag! Ok, merker at jeg fortsatt er irritert.
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #14 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg er 25+6 og har lagt på meg 10 kg hittil. Jeg har myyye fra før også.. Men føler at jeg spiser regelmessig og helt vanlig kosthold med noen turer i uka. Så jeg er fornøyd med det egentlig..
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #15 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg er 24+5 og hadde inntil forrige uke lagt på meg 6 kg, men så ble jeg matforgiftet og gikk ned 1 1/2kg på en uke. Akkurat det samme skjedde på nesten nøyaktig samme tidspunkt i forrige graviditet (omgangssyke). Pussige greier. Uansett; jeg har hatt det samme forløpet i all tre svangerskap, og jeg har endt opp på mellom 9 og 12 kg på alle tre. Det er veldig individuelt i hvilke deler av svangerskapet man legger på seg mest, og selv om man har gått opp masse når man er rundt halvveis betyr ikke det at man nødvendigvis legger på seg tilsvarende i de siste månedene!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #16 Skrevet 19. oktober 2007 22 fullgåtte i dag, og gått opp 10! kilo. Men har spist og trent normalt, og da tenker jeg at de 10 kiloene skal være der nå. Junior skal iallefall ikke lide under at mamma slanker seg! Gikk opp mye i begynnelsen, og siste måneden har jeg bare gått opp 1-2 kg. Sambo sier jeg har blitt litt bredere over rompa, og magen er stor, men han synes jeg er fin, han.... Og det synes jeg og! Liker kulen på magen.... Og hoftene blir vel litt bredere pga det som skal skje. Er iallefall ikke mye fett utenpå, så må være bekkenet som har blitt bredere... Slank til vanlig, så tar de kiloene som kommer, de kommer til å gå av når alt er over.... Kos dere med graviditeten jenter, spis sunt, og beveg dere om dere har mulighet, så er de kiloene som kommer de som skal komme, uansett om det er 10 eller 20!
Snart3små Skrevet 19. oktober 2007 #17 Skrevet 19. oktober 2007 er 23+3 og har gått opp 9 kg. har også slutta å røyke så er veldig fornøyd med at det ikke er mere med tanke på hvor mye jeg spiser og koser meg. gjør ikke noe om jeg legger på meg litt. hva er det som er så krise med å legge på seg noen kg? det er jo for et kjempe godt formål. hadde jeg lagt på meg 9 kg uten å være gravid skulle jeg heller tenkt meg om før jeg dyttet den neste deilige sjokoladen ned i magen. hehe.
mammaTilLinnea Skrevet 19. oktober 2007 #18 Skrevet 19. oktober 2007 er i uke 28, og har lagt på meg 8 kilo. syns ikke det er noe ille jeg, spiser det jeg har lyst på er slank, og er bare magen som vokser, så rekner med at jeg trenger de kiloene jeg får jeg! ei venninne av meg som nettopp fik ei lita jente, la på seg 5 kilo til sammen i svangerskapet, men hun hadde litt å ta av fra før. hun sa at alt annet krympet mens magen vokste:)
Dizzie_mortil3 Skrevet 19. oktober 2007 #22 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg får vel så øra flagrer jeg da...men jeg tar sjansen likevel. For meg er det helt normalt å gå ned i begynnelsen av svangerskapet, det har skjedd 2 ganger, og jeg har IKKE slanket meg! Første gang var jeg ikke kvalm heller, og spiste som en hest (5 skiver til lunsj, 2 store porsjoner til middag). Gikk likevel ned 2 kg før det begynte å gå opp igjen rundt uke 11. Denne gang har jeg vært kvalm og har spist mye mer frukt og grønnsaker enn vanlig for meg, men har i tillegg vært ekstremt stilleliggende om kvelden. Likevel ned 2 kg, og nå i uke 15 har jeg vel gått opp igjen 1 kg men fortsatt ligger 1 kg under utgangsvekt. Så det er variabelt hvor mye man legger på seg, avhenger vel av hvor mye man spiser, hvor høy forbrenningen er og hvor mye ødem man utvikler etter hvert. Hvis man ender opp mellom 12-20kg er man innenfor normalen.
mammamia<3 Skrevet 19. oktober 2007 #23 Skrevet 19. oktober 2007 Er 21+5 og har gått ned 6kg :-( men jeg lurer på om det er de kiloene jeg la på meg da jeg gikk på p-piller som har dratt nå. For nå er jeg nådd den vanlige vekta mi....
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #24 Skrevet 19. oktober 2007 jeg er 25+6 i dag og gått ned 1 kg.. hvorfor kan jeg ikke legge på meg? syns jeg spiser veldig mye men.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #25 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har også gått opp nu:) 5 kilo hittil, sikkert litt til nu!! er straks 28 uker på vei!! Gikk i begynnelsen ned 7 kilo så har ikke blitt pluss ennu, meeen så var jeg ikke så veldig lita fra dag 1:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå