Gå til innhold

Hva tenker dere om utsagnet "barn er som små psykopater"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta deg en pause dramaqueen! Du har vel ingen begreper om hvilke mennesker jeg har vært borti!!? Hadde du det ville du blitt mørkredd di pingle! At du ikke har humor er ikke mitt problem! Spise kan du gjøre selv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker.. vedkommende har sannsynligvis aldri møtt en "ordentlig" psykopat. Og har ikke stor greie på unger heller.

Skrevet

Ta en valium og gå og legg deg nå :o)

God natt (hvis du ikke sover i samme hus som en psykopat, da)!

Skrevet

barn har humørsvinginger på linje med ei gravid dame.. hehe..

de må få lov å ha dårlige dager og kalle oss dumme når de ikke får brus og potetegull.. de er ikke psykopater bare fordi de motsier sin mor og far..

hvor forbanna og sur blir ikke du om sambo nekter deg å kjøpe ei ny bukse denne mnd el noe annet dere krangler om??

er du en psykopat då??

Skrevet

Ha ha ha, snakk om å skulle krangle for enhver pris.

Jeg har humor i massevis, men det å være psykopat er ikke noe jeg spøker med. Å sammenligna barn p den måten er smakløst.

Skrevet

Hva går det av deg da?

Ja, la oss nå få høre da?

Om du har mye erfaring med slikt som hun over her men er så "tøff" så det bare preller av på deg så vil jeg vel påstå at du kanskje ikke har fått den terapien man ofte trenger i ettertid etter å ha vært utsatt for slike mennesker.

Jeg forstår hun over her veldig godt, og hun skriver jo at hun ikke er redd noe mer siden det hun opplevde som den mest "reelle" faren i hennes liv nå er borte..

Barn viser ofte sympati og empati, det gjør ikke psykopater.

De kan til tider late som de er svært så elskverdige, men.. nei.

Man kan ikke sammenlikne dette..

Skrevet

At det sikkert er sagt i frustrasjon, og ikke alvorlig ment. Ikke engang jeg er så dønn seriøs at jeg tror noen sier det i fullt alvor. Synes det er værre at noen faktisk mener at barna deres har det bedre i bhg enn hjemme hos foreldrene. ;-)

Skrevet

Hvem var den til?

Nekter samboeren din deg og kjøpe en ny bukse når du har lyst på det?

Kjøper meg akkurat det jeg vil ha, når jeg vil ha det jeg, det har ikke han noe med, så den problemstillingen ser jeg ikke helt.

Jeg tror barnas reaksjonsmåte ofte har med foreldrenes reaksjonsmåter å gjøre..

Småen her godtar det meste om han får en fornuftig forklaring.

Får han ingen forklaring kan han bli kjempesint så han har egne meninger, men han er fornuftig.

Eneste humørsvingningene her i huset er gubben når han er morragretten..

Skrevet

Aldri hørt den sammenligningen før.

Jeg har vært gift med en psykopat,og ALDRI har det falt meg inn og sammenligne mine barn på sine verste tenkelige dager med en psykopat i ordets rette forstand.

Og da er han med adhd inkludert.

Langt,langt ifra en god sammenligning.

Skrevet

mm.. ting får fort et annet perspektiv om man har kjent slike mennesker tett på.

Skrevet

Den var til dem som mener at unger kan kalles psykopater..

jesus! nei han nekter meg ikke. men kom ikke på noe annet forslag å skrive.

men problemstillingen eg skulle frem til Newton, var at barn trasser når de ikke får viljen sin eller ikke blir hørt.

og då ville eg sammenligne med att vi voksne liker jo heller ikke att noen går imot oss eller ikke vil høre på oss..

Men diskuterer du og sambo aldri slik at en av dere blir sure??

j

a heilt enig med att barn tar etter voksne..

og å prate til dem og forklare er kjempeviktig.!!

¨

newton: eg skal hente frem ei historie med meg og tulla som du må lese.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...