Gå til innhold

Hva tenker dere om utsagnet "barn er som små psykopater"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ene øyeblikket smiler de og forteller deg at du er verdens beste mamma, det neste får du høre hvor dum og kjip du er...ha ha! Jeg lo da noen trakk denne parallellen overfor meg. Hvordan reagerer dere her på DIB? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at den som sa det aldri har hadt en nær relasjon til en psykopat, og bør være takknemlig for det!!!

Skrevet

At det ikke er helt min type humor om man ser humoristisk på det, og at det er helt på jordet om man ser mer saklig på det.

Skrevet

For en vanvittig dårlig sammenligning. Barn sin oppførsel har da ingen likhet med psykopater sin.

Den som mener noe slikt har til gode å møte en skikkelig psykopat

Skrevet

Synes det er et veldig beskrivende sitat. Der ER jo små psykopater!

Skrevet

Men jeg elsker min lille psykopat over alt på jord=)

Skrevet

Javel.

Mener du barnet ditt er en psykopat, om så en liten en så må jeg bare beklage.

Å være psykopat eller berøres av en psykopat er alt annet enn koselig, og har ingenting med barns oppførsel å gjøre. Psykopater er tvers igjennom ondskapsfulle, og mener du barn er det så er det noe galt.

Skrevet

Jeg sier som en venninne av meg som har litt eldre barn. BARN TAR SEG BEST UT PÅ BILDER =0) hi hi.

Skrevet

Jeg får en kjempeklump i magen og synes det er utrolig vondt bare å høre ordet psykopat, at noen trekker sammenligning mellom et barn og en psykopat er helt forferdelig!

Skrevet

Ja gud! Må gråte mange tårer!! Kjenner jeg får litt psykopatiske tendenser at å sitte her på dib, i tillegg til å være mor til en!

Skrevet

Kan ikke annet enn å le litt av utsagnet jeg mens jeg nikker i enighet;).Det andre utsagnet noen kom med her om at barn gjør seg best på bilder,det er minst like morsomt;)).

Jeg har,til info,3 barn(straks 15,10 og 4)hjemme og kjenner tidvis på de utsagnene.

Litt galgenhumor må en ha...

Mvh

Skrevet

Vet du i det hele tatt hva et psykopat er?

Det er tydelig at du ikke har kjent en på nært hold. Da hadde du ikke sakt sånn.

Skrevet

Min psykopatiske far er heldigvis død nå, og jeg kan med hånden på hjertet si at det er jeg dypt takknemlig for. Dette fordi han ikke lenger utgjør noen trussel for mine barn.

Mine barn har evne til å vise ekte kjærlighet og empati, de har en langt mer balansert væremåte ovenfor sine nermeste, enn det en psykopat har. De har ikke seksuelt misbrukt eller fysisk eller psykisk, over tid (og med onde hensikter), mishandlet noen.

Ellers lager de ikke rot, bråker og holder meg våken om natta, for å plage meg. De utforsker verden, er nysgjerrige og vil lære, de har øreverk, eksem og tenner som plager dem på natta. De viser en oppriktig og hengiven kjærlighet, som jeg alldri har opplevd, før jeg ble mor.

Når jeg legger meg til å sove om kvelden, er jeg ikke redd for at mine barn skal gjøre meg vondt.

Når jeg er ute å går i mørket, er jeg ikke redd for at barna skal drepe eller voldta meg.

Faktisk er jeg ikke redd lenger, for psykopaten i mitt liv er heldigvis død. Takk Gud for det!

Skrevet

Kjære sjøstjerna :0)!

Det er en vond historie du forteller....Jeg er glad for at du nå kan være trygg for dine barns,og din egen,skyld!

Det at jeg i galgenhumorens navn,ler av disse utsagnene er vel mer av oppgitt frustrasjon iver tidvis slitsomme dager med barna enn at det er morsomt med en psykopat...For morsomt er det IKKE å leve med/oppleve en psykopat!

Mvh og en klem til sjøstjerna fra

Skrevet

Godt skrevet Sjøstjerna!

Og en stor klem til deg som har levd gjennomd et helvetet der *KLEM*

Jeg har også bodd sammen med en psykopat, og er det noe jeg ALDRI noensinne kommer til å sammenligne noen barn med, så er det en psykopat!

Visste dere forresten at det ikke er lov å sette den diagnosen på personer under en viss alder - fordi det er en kjempealvorlig diagnose og en psykopat kan aldri, under noen omstendigheter kureres eller bli frisk?

Skrevet

Ingen tvil om at små barn (og voksne) er slu og vet hvordan de skal manipulere. For å være psykopat har man varig svekkede sjelsevner, det har IKKE barn. Blir forbanna bare ved å høre disse to ordene i samme setning.

Skrevet

Skjerp deg ZikkZakk.

Skrevet

Du er søren meg ikke riktig smart. Håper du faktisk møter en psykopat engang, da kommer du til å spise i deg de ordene.

Skrevet

Ja, jeg vet!!!

Vi har fått en alt for lettvint måte å snakke om psykopati på. Psykopati er en alvorlig og uhelbredelig diagnose.

De som slenger om seg med utsagn om psykopater, har som regel aldri hadt ett nært forhold til en, og vet heller ikke hvor takknemlige de bør være!

Klem til deg å Sjalabais, som var så uheldig å støte på en slik en!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...