Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Bytter ut Karita med et kvinnemenneske som ikke ønsket å bli norsk stasborger, da hun satt som sjef i UDI, og for øvrig gjorde mye ulovlig og "rart" = en dårlig jobb! Nå får hun anledning til å bli minister, og da får hun statsborgerskap i løpet av 2 uker! Skulle likt å se at en familie fra et eller annet krigsherjet land som virkelig hadde fortjent å komme hit, hadde fått samme behandlingen. Nei fy faen. AP skal i hvert fall ikke få min stemme mer. Jeg er langt fra rasist, men urettferdighet er jeg så absolutt i mot! For å få en såpass høy stilling, burde man i det minste være født i Norge! Uansett om foreldrene dine innvandret fra Sverige, Pakistan, Sør-Afrika eller hvor som helst!
Gjest -<<- Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Hæ? Hvorfor i alle dager skulle man måtte være født i Norge? Det kvalifiserer da ikke til noe som helst.
Huldretuss Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Tipper det er frp som får dine stemmer hi...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Å nei. Hva med å gjøre det som er best for Norge, og ikke det du er oppvokst med fra hjemlandet, som kanskje er kvinnediskriminerende, og ser på homofile som en sykdom?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 I USA kan du ikke bli president, uten å være født der.....................! Sånn har i hvert fall regelen vært frem til nå. Kanskje den forandres p.g.a. Arnold!
Gjest -<<- Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Hæ? Du skal temmelig langt ut på landet før du får meg til å tro at Manuela Ramin-Osmundsen ser på homofile som verken syke eller en sykdom.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Nå tenker jeg ikke bestemt på henne når det gjelder homser eller kvinnediskriminering! Men jeg svarte på spm ditt ang. hvorfor de burde være født i Norge! Tenker mest på menn her ja..... men hun har uansett gjort en elendig jobb i UDI. Om du hadde gjort det samme, kan du glemme videre toppjobber i hvert fall. Men sånn er det å menge seg i toppen!
Gjest -<<- Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Resonnementet ditt er så lite logisk at det nesten er til å bli skremt av. Biskop Kvarme er, meg bekjent, født i Norge. Han er et glimrende eksempel på at man fint kan ha tåpelige holdninger samme pokker hvor man ble skviset gjennom en vagina. Man kan også ha superliberale holdninger selv om man ble født i Lagos. Snodige, saker, duh ... Jeg er helt med på at jeg ville foretrekke Karita, og slett ikke spesielt begeistret for Manuela Ramin-Osmundsen. Men det har da for svarte faen ikke noe med at hun ikke er født i Norge, ditt imbesile rasistnek ...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Ehhh. Leste du hovedinnlegget mitt? Jeg er IKKE rasist! Og du liker ikke Kvarme p.g.a. holdningen ovenfor homofile. Jeg liker ikke hva Jens har gjort i denne saken. Dama er jo bare glad til hun. Fått seg jobb til 7-800 tusen, så hun klager jo ikke. Det hadde da faen meg ikke jeg gjort heller det. Klager ikke på dama i seg selv!!! Driter i om hun kommer fra Kongo for den saks skyld. Det er bare bakgrunnen hennes (jobbmessig) jeg er i mot, og at hun plutselig nå ville bli stasborger!
Gjest -<<- Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 Du sier at man burde være født i Norge for å få visse høythengende stillinger og at det er fordi man ikke skal ha fordomsfulle holdninger mot kvinner og homofile. Du er definitivt rasist om du har den type fordommer mot andre etniske grupper, samme hvor mye du presiserer at du ikke er det. Sleng gjerne på idiot også. Om du nå plutselig bare er motstander av at akkurat Manuela Ramin-Osmundsen får akkurat den jobben hun har fått, så er jeg helt på linje med deg. Men argumentasjonen du har benyttet så langt er jeg ikke litt med på en gang.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 Osmundsen har hatt mange viktige jobber før den i UDI, og man kan da vel ikke klandres for ett feilsteg i livet. Dessuten er hun fra Frankrike, og er en meget kunnskapsrik og dyktig dame. Hva med å vente å se hvordan det går, istedenfor å forhåndsdømme. Akkurat sånne holdninger har jeg svært lite til overs for!!!!!Skremmende!!!!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #13 Skrevet 18. oktober 2007 Så man er automatisk rasist fordi man synes at enkelte stillinger i Norge burde være forbeholdt norskfødte mennesker??? Javel. Ikke rart det skrikes om rasisme for hver lille ting. Husk rasisme går begge veier! Ta deg en tur på Grønland i Oslo. Der har du maaaaange norskfødte pakistanere... om det kanskje ikke er helt korrekt å kalle dem det. Men de er i hvert fall født i Norge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Og ikke kommet hit som fettern/kusina til en eller annen, og da oppvokst med i mine øyne mange skremmende holdninger. Husk du hadde vært innlagt om du hadde bodd i f.eks. Iran! Men om du vil ha en nyinnflyttet Iraner til å bli f.eks. en eller annen minister, og går inn for å kastrere homofile, tror jeg pipen din hadde fått en helt annen lyd. Og ikke si at det aldri skjer. Om 50-100 år er det faktisk flere "innvandrerer" i Norge enn "hvite" nordmenn!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #14 Skrevet 18. oktober 2007 Vel du om det. Nå er det ikke dama i seg selv jeg har i mot, kunne vært svensk for meg, men hvordan dette har blitt gjort. Og som jeg skrev lenger opp, DU hadde aldri fått den slags jobb om du hadde gjort samme bommerten som henne! Det er viktig å menge seg med toppen vet du!
Gjest -<<- Skrevet 18. oktober 2007 #15 Skrevet 18. oktober 2007 Ja, det er man. Det har ikke det spor med at "rasisme går begge veier" å gjøre. Jeg tar meg en tur på Grønland, som du sier det, omtrent daglig. Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Jeg betviler sterkt at en nyinnflyttet iraner som vil kastrere homofile blir minister i Norge med dagens system, men om så skjedde ville det jo være en demokratiutøvelse - og vedkommende ville måtte ha 2/3 flertall på Stortinget for å endre lover som beskytter mot denslags samme hvilken ministerpost h*n innehadde. Jeg synes ikke noen med denslags holdninger bør bli minister eller noe som helst annet, men jeg tror ikke den type holdninger har en dritt med hvor man er født å gjøre.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 18. oktober 2007 #16 Skrevet 18. oktober 2007 Hva vet vel du om det? At hun menger seg med toppen??? Det er nok en saklig grunn som gjør at hun får den jobben.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #17 Skrevet 18. oktober 2007 Okei. Så holdningen til Irans statsminister har ikke noe med hvor han kommer fra å gjøre, da han sier at i Iran finnes det ikke homofile.... Damene går i heldekkende burka osv. Nei, det har sikkert ikke noe med hvor man er født å gjøre.. Right! Religion spiller en viss rolle, men my God! Våkn opp! Jeg sier fortsatt at jeg ikke er rasist. Det ville i bunn og grunn vært rimelig tåpelig, siden jeg selv er adoptert, og med mine holdninger ville jo det hindre meg i å få disse stillingene. Men jeg har dem alikevel! Alle mine søsken er "hvite" og biologiske barn til våre foreldre. Jeg er minstemann. De er ikke medlemmer av Vigrid e.l. for å oppklare det! Om om 50-100 år er sikkert loven forandret når det kommer til antall stemmer på å få igjennom visse lover. Kanskje det er nok at Statsministeren vil! You never know!
Gjest -<<- Skrevet 18. oktober 2007 #19 Skrevet 18. oktober 2007 Sukk. Kultur har ofte noe med hvor man har vokst opp. Ikke alltid. Det har sjelden en dritt med hvor man fødes, men hvor man vokser opp kan ha en del med hvor man fødes å gjøre. Ikke alltid. Det du foreslår er: -Å generalisere noe aldeles hårreisende, og å anta at alle som er født utenfor Norge har en type egenskaper og at alle født i Norge har en type egenskaper. Det verken henger på greip eller er ikke-fordomsfullt. -Å fjerne en demokratisk grunnstein: like rettigheter for alle borgere. Holdningen din er rasistisk og skremmende udemokratisk, fullstendig uavhengig av hvor du selv er født. Akkurat som Jackie Arklöv er en kjent nynazist selv om han er mørkhudet. At den norske grunnloven skulle være forandret i løpet av femti til hundre år vet vi vel fint lite om, men jeg ser ingenting som indikerer at det skulle være tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #20 Skrevet 19. oktober 2007 Dobbelsukk. Kultur har som oftes ALT å si på hvor du vokser opp. Du kan sitte der i din lille blinde verden og tro at en person som har vokst opp i en helt annen verden har samme verdier som deg og meg. Grunnverdiene kan nok være de samme, men jeg mener at en som skal ha toppstillinger i Norge, bør ha norsk kultur og verdier i ryggen. Ikke sin egen "personlige" bakgrunn, hvor de kanskje har totalt andre verdier enn flertallet i Norge. Her kommer mye religion inn! Vi er et protestantisk land, åkke som. Ikke muslimsk, katolsk e.l. Men vi er alikvel heldigvis, et land som lar folk dyrke sin egen religion, og driver per dags dato ikke religionsforfølgelse! Det går ikke på egenskaper som du påstår. De er sikkert flinkere enn mange norskfødte, ingen tvil, men visse regler bør vi ha fort det! Og det å kalle meg for rasist og nynazist henger i hvert fall ikke på greip. Men du om det. Jeg har ikke fått min holdning fra noen i familien, om du tror vi er en gjeng som tilber Hitler og hakkekorset! Jeg er et enkeltindivid med mine egne meninger. Jeg har heller ikke diskutert dette med min familie, for ev. å oppklare det! Fremtiden er "heldigvis" ingen som vet noe om, og hva som skjer vet ingen. 50-100 år er lang tid. Se bare på hva som har skjedd i løpet av de siste 100 år. Om ikke ev. store omveltninger kan skje her i Norge også, ang. religion o.a. i løpet av 100 år frem i tid, så vet ikke jeg. Er i hvert fall ikke blind for muligheten, men da er jeg heldigvis død. Synes heller synd om mine etterkommere!
Ikkelektuell Skrevet 19. oktober 2007 #21 Skrevet 19. oktober 2007 "Nå er det ikke dama i seg selv jeg har i mot, kunne vært svensk for meg, men hvordan dette har blitt gjort" Du kan slutte å ro nå. Jolla di er på full fart ned ettersom du allerede har avslørt deg ved å sammenligne damen med en nyinnflyttet, kastreringsglad iraner, og altså insinuerer at hun ikke burde fått jobben fordi hun er fra det o'store utland og muligens kan ha holdninger som ikke er "ur-norske". (Hva disse skulle innebære vet jeg ikke, men det kan jo være - gud forby - at hun velger å IKKE bruke hver søndag i vinterhalvåret til skiturer og inntak av Kvikk-Lunsj).
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #22 Skrevet 19. oktober 2007 Hmmmm. Godt du er så flink til å lese mellom linjene, for jeg kan ikke se at det jeg skriver kan konkluderes på denne måten. Men, deg om det! Les i så fall ALLE innleggene i denne tråden her! Saaaaakte! Jeg har heller aldri sammenlignet HENNE med "gale" innvandrerer fra en annen kultur. Det jeg sier, er at jeg ønsker at når først et menneske skal styre Norge, bør de i det minste ha norsk kultur innabords, for å gjøre det beste for oss her i landet og u-landsstøtten for den saks skyld. INGEN i hele verden kan si at om de hadde flyttet utenlands, fått en høy politisk stilling, ville de kun ha tenkt i landets baner, men ville helt klart "tredd" nedover det landet de jobbet/bodde i, en god del av sine egne meninger, erfaringer osv. Kall meg rasist så mye du vil. Jeg vet jo heldigvis selv at jeg ikke er det. Må nesten le av alle disse dumme nautene som går rundt i 2 sko enkelte ganger. Så fort noen har litt sterke meninger som "går utover" folk fra utlandet (husk Sverige er også utlandet), så ropes det rasisme. Det finnes maaaaaaaaange i Norges land med sterke meninger om enkelte ting ved innvandring o.a. UTEN at de hater e.l. folk fra utlandet, det være seg hvite eller fargede! Det finnes vel ingenting her i landet du misliker vel??? Alt er bare toppers. Godt du lever i din lille verden, hvor alt er bra, mens vi andre som faktisk har øyne og ører, klarer å få med oss myyyyyyyyye mere. Både på godt og vondt. Dessuten gidder jeg ikke å ro. Påhengsmotor er en mye mer og effektivt. I hovedsak det jeg ville fram til, var at når Statsministeren går inn og "bryter" loven, for å få fortgang i saksbehandlingen, for at i mine øyne ei dame som ikke fortjener stillingen (med tanke på hva hun gjorde/ikke gjorde i UDI), så er det helt sykt. Har ingenting med rasisme å gjøre. Jeg tenker på de andre som står i samme kø.... Fortjener ikke de også fortgang?? Nei, da er det bedre å la være å bruke vettet vi fleste har fått utdelt, og heller rope ut i øst og vest om rasisme. Hva med urettferdigheten? Det er DET jeg vil fram til! Og hva med alle de som har svart på VG/Dagbladet... Over 70 % mener at dette er helt feil av Jens. Så det vil da si at i Norge er over 70 % av befolkningen rasister. Huff. Tenk liiiiiiiiit lenger er du snill.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #23 Skrevet 19. oktober 2007 Anonym: Les Marjane Satrapis Persepolis, så ser du at ikke alle iranere er vokst opp slik som du tror.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #24 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg tviler på at Ramin-Ommundsen har tenkt å kastrere homofile i sin posisjon. Da hadde neppe Stoltenberg valgt henne som minister.
Gjest -<<- Skrevet 19. oktober 2007 #25 Skrevet 19. oktober 2007 Døh, annie, selvsagt preges man av kulturen der man vokser opp. Men, surprise, surprise, det finnes plenty av mennesker som ikke vokser opp der de fødes og det finnes plenty av mennesker som ikke tar til seg alle negative trekk som eksisterer i kulturen der de vokser opp. For ikke å snakke om at virkelighetsoppfatningen din indikerer at alle utlendinger har en skummel og fæl kultur vi ikke vil ha her i landet. Ren idioti, i beste fall skrekkelig uvitenhet - i mest sannsynlige fall renspikket rasisme. Jeg har ikke kalt deg nynazist, jeg har kalt deg rasist. Det står jeg ved. Jeg gir en god faen i familien din og kan'ke se å ha ytret noe som helst om dens tilbedelser eller andre særtrekk. Et av Norges særtrekk, som skiller oss fra f.eks Iran, er at vi har et demokratisk styresett. Det betyr at befolkningen står fritt til å velge hvem pokker de måtte ha lyst til å representere seg politisk. Det DU vil er å innføre et styresett som ligger nærmere det iranske, hvor noen sitter og vurderer hvem som er kvalifiserte til å stille til valg basert på hvilke meninger du tror ulike mennesker har. All animals are equal, but some animals are more equal than others, liksom. Heldigvis er Manuela Ramin-Osmundsen betydelig mer politisk oppegående og realitetsorientert enn deg (og nei, jeg liker fremdeles ikke dama).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå