Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Er det bare meg som mener at det blir feil ? Jeg mener ikke føre dette narkomane/alkoholikere , men mennesker som tar dop osv mens de er gravide,bruker ting,lar barna få for stort ansvar,har barn med møkkete klær,lar de fly gatelangs osv ? Vet om flere , og jeg skjønner ikke hvordan de kan velge seg selv foran barna ! Jeg har selv hatt problemer ( ikke med rus) , incest,selvskading,bulimi,angst,nevroser,depresjoner osv , men hadde uansett ALDRI , no way , satt meg selv før barnet mitt!!! En MÅ , samma om en kan eller vil, ta seg sammen for barnet sitt ! Nettopp pga alt som har skjedd med meg , er jeg litt av en hønemor Vi har grenser , barnet mitt er flink til å forholde seg til dette og får ikke rave rundt som det føler for , som så mange andre barn på mitt barns alder. Barnet mitt , er hjerterota mi ,og jeg vet at for at barnet skal ha det bra , må jeg forholde meg rolig og samlet selv om jeg visse dager er alt annet enn det. Skriver DET istedet for hun eller han for å ikke bli gjenkjent
Ikkelektuell Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 "Er det bare meg som mener at det blir feil ?" Ja. Bare du i hele verden.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Jeab...er du bare ute etter å krangle uansett du stakkar...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd det var min mor som skrev inn... Hun har samme historie som deg. Mine brødre og jeg har hatt en strålende, trygg og god oppvekst. Jeg kan heller ikke fatte at folk kans ette seg selv foran barna, om de er aldri så syke eller avhengige av rus. Har fatisk meldt ei dame til barneværnet etter at hun satt å røyka hasj rett oppi annsiktet på 5 åringen sin. Det er helt absurd.
Ikkelektuell Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Glemte du å sortere ordene i hodet før de ramlet ut over tastaturet ditt?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 jeab..nei..mulig du leser de baklengs...?
Ikkelektuell Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har lært å både lese og skrive riktig vei. Hva du har gjort skal jeg derimot ikke uttale meg om - dette er mildest talt elendig setningsoppbygging: "Jeab...er du bare ute etter å krangle uansett du stakkar..."
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 tja..det eneste som mangler er vel kanskje ett slik ett tegn : ? tenkte du fant ut det selv jeg.. så gramatikken er ikke så gal den.
Ikkelektuell Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 At du skriver det understreker bare ytterligere at du ikke har peiling. Du burde heller skrevet f.eks. "Er du bare ute etter å krangle, du?" Ordet 'uansett' har ingen ting i setningen å gjøre, heller ikke ordet 'stakkar', som i denne sammenhengen ville passet bedre i en setning som ikke var (forsøkt) formulert som et spørsmål. Se, da har du lært noe nytt i dag også. En bonus vil det jo være om det i tillegg blir litt morsommere neste gang du prøver å ""provosere"" meg.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #10 Skrevet 19. oktober 2007 Driver du bare med korrekturlesing av andres innlegg, jeab ? Du sitter der på din høye hest og pirker på hvordan folk bygger opp setninger , liksom ... For det er jo DET som teller , ikke sant ?
Ikkelektuell Skrevet 19. oktober 2007 #11 Skrevet 19. oktober 2007 "Driver du bare med korrekturlesing av andres innlegg, jeab ?" Nei. Hvor har du det fra? "Du sitter der på din høye hest og pirker på hvordan folk bygger opp setninger , liksom ..." NN, ikke "folk". Og ikke på liksom. "For det er jo DET som teller , ikke sant ?" Mener du det? Jeg er ikke enig.
yummymummy78 Skrevet 19. oktober 2007 #12 Skrevet 19. oktober 2007 dette var et merkelig innlegg... lurer du på om det er flere som reagerer på omsorgssvikt???? hvis du virkelig vet om flere som ikke klarer å ta vare på sine barn slik de skal, bør du virkelig vurdere å melde dette til barnevernet. dette kan gjøres anonymt.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #13 Skrevet 19. oktober 2007 Lille Jeab...stakkars deg..har du det så fælt selv at du ikke klarer å la andre være...? Lurer litt på hva du fyller dagene dine med.. Eller er du egentlig bare ei lita jente som, for å prøve å heve deg selv, kun må rakke ned på andre? Har du så dårlig selvtillitt..? Det lyser jo dårlig selvtillitt av det du skriver..og hvis du tror jeg prøver å ""provosere"" deg, så, og ja stakkars lille du, da tar du nok helt feil..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #14 Skrevet 19. oktober 2007 hva om bare faren røyke,r og ikke moren. melder dere det da også?
yummymummy78 Skrevet 19. oktober 2007 #15 Skrevet 19. oktober 2007 omsorgssvikt er omsorgssvikt uavhengig om det er mor eller far som svikter, men hasjrøyking i seg selv er neppe en grunn god nok til å starte tilsynssak.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #16 Skrevet 19. oktober 2007 hva om faren røyker i smug(ikke hjemme), uten at moren vet dte? da er det dårlig gjort å blande inn barneværnet, slik at moren mister omsorgen... huff. slemme dere hvis dere melder det..
Ikkelektuell Skrevet 19. oktober 2007 #17 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg tror du må revurdere dine forestillinger om deg selv som en som har evne til å lese mennesker ut fra det de skriver, for dette var ikke så bra. Bedre lykke neste gang.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #18 Skrevet 19. oktober 2007 Vet du om personer som driver omsorgsvikt er du pliktig til å si ifra til barnevernet om dette, vertfall legge inn en bekymringsmelding!
yummymummy78 Skrevet 19. oktober 2007 #19 Skrevet 19. oktober 2007 litt usikker på om dette innlegget er seriøst eller ei, men... jeg er som allerede nevnt ganske sikker på at barnevErnet ikke oppretter tilsynssak på bakgrunn av hasjrøyking. dette innebærer at hverken mor eller far mister omsorgsretten til sitt barn. har aldri hørt om barnevernssak ene og alene på bakgrunn av mistanke om hasjrøyking.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #20 Skrevet 19. oktober 2007 Vil bare påpeke at det er stor forskjell på å røyke hasj utenfor hjemmet f.eks på fest og på å røyke hasj i samme rom som en unge. Å være rusa når man har ansvar for et barn er uforsvarlig, omsorgsvikt og burde meldes. Hasj er tross alt et ulovlig stoff om det er aldri så mildt å ufarlig som noen skal ha det til.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #21 Skrevet 19. oktober 2007 er jo mange som tar seg noen glss vin sammen med barna noenganger. syns ikke man biurde dra inn barneværnet av den grunn. hvis det er av skade for barnet såå selvfølgelig. men å røyke hasj utenfor huset, eller ta 2 glass vin hvis man har gode venner på besøk så burde man ikke kontakte barneværnet. det er bare hysteri! tror det er mer skade for barnet at den mister en av foreldrene, enn at far fks øyker hasj utenfor barnets rekkevidde.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #22 Skrevet 19. oktober 2007 "Jeg tror du må revurdere dine forestillinger om deg selv som en som har evne til å lese mennesker ut fra det de skriver, for dette var ikke så bra." skal dette være et eksempel på bra setningsoppbygging?
Ikkelektuell Skrevet 19. oktober 2007 #24 Skrevet 19. oktober 2007 Ja. At du skal skjønne det forutsetter naturligvis at du forstår budskapet i det som står der.
Ikkelektuell Skrevet 19. oktober 2007 #25 Skrevet 19. oktober 2007 Alt er relativt. Det er forskjellige måter å bruke hasj på, slik det er forskjellige måter å bruke alkohol på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå