Gå til innhold

Hvor feire jul??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor skal dere som har barn sammen feire jul? Skal dere til en av deres familier på julaften eller lager dere julaften selv? For meg er jula veeeeldig viktig og jeg ser ikke for meg at jeg skal feire jul sammen med andre enn min egen familie, men neste jul har vi faktisk en liten baby sammen. Samboeren min bryr seg ikke så veldig om hvor vi er, så kanskje jeg er "heldig". Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi feirer jul med de ulike familiene annenhvert år. Vi var hos min familie i fjor, så da blir det hos hans familie i år. Er veldig greit. Min bror med familie gjør det også på denne måten. Men det året vi er hos min familie, er de hos hennes familie. På den måten får våre foreldre alltid feire med noen av barnebarna, og slipper å være alene.

Det har variert litt om vi har vært hos dem, eller de hos oss. Vi synest det er ekstra moro om vi er mange samlet denne dagen, og gjerne mange barn!

Skrevet

Etter at vi gifta oss har vi feira jul annenhver gang hos mine foreldre og hans foreldre. Så denne jula her skal vi ta med storebror og babyen hjem til mine foreldre i jula :-) Og så blir det sannsynligvis nyttårsfeiring hos hans foreldre, hvis de ikke reiser bort i jula da.

Regner med at vi fortsetter med annethvert år noen år til, og så blir det kanskje mer aktuelt at vi har jul hjemme og heller inviterer foreldrene våre hjem etterhvert (men da må vi nok ha litt større plass først tror jeg :-) )

Skrevet

Vi skal fra i år av begynne å feire jul hjemme, vil lage egne tradisjoner for våre barn i vårt eget hus.

Skrevet

I år skal vi til Thailand!:) Gleder meg kjempemasse, og er veldig glad i å feire jul utenlands. Vi skal reise med min mor, min bror og hans familie og ei venninne av min mor med familie. Blir deilig!!:) Men gruer meg til lang flytur med tulla som ikke får eget sete....:/

Vanligvis pleier vi å feire jul annethvert år med min familie og mannens familie, men når barna blir større vil vi lage våre egne tradisjoner og feire hjemme.......eller kanskje i varmere strøk!:) Jeg må også legge til at jeg ikke er veldig opptatt av tradisjoner ol, men synes det er koselig når vi feirer med mannens familie som har huset fullt av det!:) Greit med litt variasjon.

Skrevet

vi feirer annen hvert år. i fjor var vi hos hans familie så iår blir det hos min familie. med alle søstrene min. gleder meg masse til det. feirer ikke hjemme alene før vi får unger som er litt større. er ikke jul for meg uten masse folk og hele familien

Skrevet

Vi er så himla stor familie i og med at min manns foreldre er skilt...

Så det har blitt en jul hos hver på 3 år.Denne jula er hos mine..

Neste jul blir det til at vi deler oss annenhver gang på han sine foreldre.

Eks:middag hos min familie,gaver hos hans mor.

Året etter;Middag hos min familie og gaver hos hans far..

Ser egentelig ingen annen løsning i og med at vi har selv ikke plass til alle i vårt hus:(

Skrevet

Begynte først i fjor jul å feire sammen, jeg og sambo:) Da feiret vi hos hans familie, så i år blir det min familie:) Gleder meg masse til mammas pinnekjøtt!:D Tror Sambo "gruer" seg litt i og med han er mest vandt til rolige juler, med få unger og nå blir det i alle fall 4 under 11 år, der bare en av dem er hans egen:P

Skrevet

Det med maten er også et "problem". Vi spiser heeelt forskjellige ting på julaften, og begge er lite begeistret for den andres julemat! Jeg er helt julefrelst da, så jeg vil gjerne at absolutt alt skal være sånn som det alltid har vært... :)

HI

Skrevet

Vi skal hjemme hos svigermor på julaften. Så da blir det meg,sambo, Nora Elise, søstra til sambo og spiren i magen hennes. hihi.. Blir så kos atte.. Vi ferier forresten jula annethvert år hos hans familie og min familie.

Skrevet

Det var meningen at vi skulle feire annet hvert år hos han og mine foreldre, men han syns det er så mørkt og kjedelig langt der oppe i nord jeg er fra så han har kun vært der 1 gang og så har vi feiret 3 ganger hos hans foreldre.

Dette er et stort problem for meg siden jeg syns deres jul er veldig stusselig og kjedelig i forhold til det jeg er vant med. Så nå har jeg satt ned foten og sagt at siden han ikke vil feire med mine foreldre vil ikke jeg feire med hans. Så da blir det hjemme hos oss selv eller i utlandet fra nå av.

Skrevet

annet hvert år med min og hans familie. Men etterhvert kommer vi nok til å være hjemme hos oss selv innimellom. Har nummer to på vei, og kankje det blir hjemme neste år. Så kan vi heller invitere noen hit

Skrevet

Vi feirer jul hjemme, å lager våre egne juletradisjoner. Var første julen hos hans familie, men likte ikke helt juletradisjonene deres. Ønsket litt mere barnevennlig feiring.

Er høygravid nå til jul så litt spent på hvordan det blir:o)

Skrevet

Hos oss er det annenhvert år hos svigermor og svigerfar og foreldrene mine.. Og siden vi var hos svigermor og svigerfar i fjor, skal vi til foreldrene mine i år..

Skrevet

er ennå usikker på hvor det blir jul for oss=/

vi har til nå brukt å feire jul ver for oss, jeg hos min familie, sambo hos sin..(sambos familie bor 200km unna)

hadde sett for meg at vi skulle feire jula sammen i år, jeg, sambo og lillebabyen som kommer like før jul, men det vil vist ikke svigermor=(

svigermor er besatt på at hun MÅ være sammen med sønnen (sambo) sin på julaften og mener at jeg og babyen kan jo være hos min familie og feire jul siden det blir "for langt" for meg og dra med meg babyen på en så lang biltur, å så kan sambo være hos dem å feire jul..

prøver å forklare at jeg vil ha sambo sammens med meg på julaften, åpne pakker hjemme hos oss selv og kansje heller bare spise middag hos mine foreldre (som bor et par hus oppfor oss), men NEI da synes svigermor at da kan hun og hele familien komme til oss å feire jul, noe vi ikke har plass til og jeg tror ikke energien etter fødselen er på topp da heller...

så i år tror jeg at jeg skal trekke for gardina, låse dørene og feire jula alene sammen med babyen og bikkja=)

og julenissen såklart=)

Skrevet

Mulig at dette er den siste jula hjemme hos mine foreldre.

Jeg har egentlig lyst til å lage egne tradisjoner etterhvert, for det tror jeg er viktig for barna. Ikke noe i veien for at besteforeldrene kan komme og feire sammen med oss altså.

Hvis vi klarer å finne oss en større bolig i løpet av 2008, så blir det kanskje jul for oss selv til neste år ;o)

Skrevet

Vi feirer annet hvert år hos min familie og min sambos familie.

Mine foreldre er skilt, så blir annet hvert år der igjen. Men så har jeg jo en søster og som skal ha annet hvert år (er singel) så det blir kluss der og.

Blir med min far i år på julaften- han er alene etter ar min kjære farmor døde i høst. Er med min mors familie på 1 juledag.

Neste år vi skal være med min familie igjen, om to år- blir det jo igjen min far i følge planen. Men får se kossen vi gjør det der...

Ikke enkelt det der nei, hvertfall når en har skilte foreldre.

Men om noen år når vi selv har små barn, tenker vi å slutte å reise frem og tilbake (4 timer til min familie, 10 minutt til hans) til min familie og bare være hjemme. Evt invitere andre på besøk hos oss..

Skrevet

Huff ja...jeg er også veldig glad i familiejul - kan ikke tenke meg åå feire jul med noen ander enn men min familie. Vi har mange tradsdisjoner, og julen er virkelig spesielt hjemme hos oss. Hos sambo sin familie er julen en helt annen. For det første er de ikke så mange - svigerfar er død, så det er sambo, svigermor og av og til mormoren til sambo (hun feirer også jul med andre noen år..) - annethvert år feirer også broren til sambo og hans familie sammen med dem, men hvis ikke de er der så er jo sambo og de to - max tre - til julaften. Jeg synes det virker så stusselig, da vi er vant til å være mange sammen. De har heller ingen spesielle tradisjoner annet enn med julematen og åpningen av gavene, mens hele julen - og spesielt lille julaften - er preget av sterke tradisjoner hjemme hos meg. I år skal ihvertfall jeg feire julen med min familie, er litt spesielt siden pappa er så syk. Det er mulig sambo blir med, men han ser det litt an. Senere har mine foreldre sagt at istedenfor at vi sitter noen få stk. på østlandet i julen (hvis det bare er moren til sambo, tenker jeg..) så kan vi ta henne med over fjellet til min familie. Etterhvert kan jo også vi invitere til julefeiring, men først tror jeg nok vi må kjøpe oss hus gitt :D

Skrevet

Feiret jul hos foreldrene våre de første årene etter at vi fikk barn, men de siste årene har vi vært hjemme. Kjekt å lage egne tradisjoner pluss at det er jo mye kjekkere for barna å være hjemme også. Da kan de svømme i alle de nye lekene sine og ikke måtte vente med å åpne alle smådeler til vi kommer hjem.

Hos oss er det foreldrene våre som bytter på hvem de feirer med. Så tar vi heller romjulsmiddagene hjemme hos dem.

Gleder meg til jul!

Skrevet

Jeg skal feire jul sammen med samboeren for første gang i år. Vi skal være hos hans familie. Jeg gruer meg til å være borte fra familien min og de juletradisjonene jeg er vant med, men gleder meg til å være sammen med ham!

Jeg har alltid vært redd for at den dagen vi skulle begynne å være hvert andre år hos mine foreldre ville jeg aldri få feiret jul sammen med alle søsknene mine. Men nå er hele familien enige i at ALLE skal feire jul sammen annehvert år. Og det året foreldrene mine er alene reiser de bort. Alle er fornøyd med den løsningen! Selv om det sikkert blir litt trangt i stua etterhvert....

Skrevet

Vi har feira jul med familien til mannen min siden vi ble sammen, var litt sårt i begynnelsen å ikke skulle feire med mamma og pappa, men svigers tok i mot meg på en helt utrolig måte og har gjort alt for at juleaften skal bli så lik den min familie har. Også har vi vært hos min familie 1 og 2 dag som regel. Etter at vi fikk nr 1 har vi reist til min familie på dagen og spist grøt også åpner lillegutt gavene fra de sammen med de med julenisse og hele pakka. Så har vi spist middag med svigers og tilslutt åpna pakker hjemme hos oss. En litt slitsom dag men lillegutt og vi får feira jul med hele familien og det betyr mye. Vi bor på gård så vi har dyr som også skal ha sitt julekvelden derfor vi alltid har feira her hjemme, Svigers er nærmeste nabo og min familie bor ca 1 time unna. Er høygravid nå i julen så setter veldig pris på at jeg slipper å styre med mat eneste jeg ska er å gå i skapet til mamma og snike litt julekaker (snille mamman min). Når barna blir litt større er planen å lage våre egne tradisjoner med jul hjemme hos oss.

Skrevet

Vi feirer i utgangspunktet jul sammen med familiene våre annethvert år. Men hver gang det er min families tur, finner de ut at de skal reise til Syden, og når det er mannens familie sin tur klager foreldrene mine over at de ikke har noen å feire jul med. Er veldig glad i jula, og feirer den gjerne uten gamlisene!

Skrevet

Vi er aldri invitert til svigerfar med ny kone (i utlandet for øvrig), så vi feirer hos mine foreldre..

Da vi bodde i utlandet og ikke kunne reise hjem til familien et år feiret vi julaften på KFUK! Var kjempestas det! Så lenge jeg får pinnekjøtt og kålrabistappe er jeg fornøyd egentlig!

Med årene blir det nok til at vi feirer jul for oss selv, men ikke helt ennå. I år er jeg i tillegg med stor mage og sliter med bekkenløsning, pluss at mannen skal jobbe til 12, så da er det greit at noen andre står for oppvartningen.

Bekymrer meg alltid litt og får litt dårlig samvittighet med hensyn til kostnadene foreldrene mine legger ut hvert år, men så har de også mye bedre økonomi enn oss da.

Skrevet

i år skal julen feires på gran canaria.. ellers har det hvert annenhvert år hos min, og hans familie..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...