Diva Muffin Skrevet 18. oktober 2007 #26 Skrevet 18. oktober 2007 O helga natt sunget av Rein Alexander får meg til å grine.. Det lyser i stille grender liker jeg også. Da jeg gikk i første klasse sang vi musevisa på skoleavslutningen, med kostymer og alt. Jeg var musebestemor som satt på en stor isoporpotet!
Mamman til M&E Skrevet 18. oktober 2007 #27 Skrevet 18. oktober 2007 O helga natt, uten tvil. Det var også min fars favoritt og han døde for 8 år siden så den betyr liksom noe spesielt for meg. Gråter en skvett hver gang jeg hører den. Mange som har den som favoritt ser jeg :-)
Lillesnuppis Skrevet 18. oktober 2007 #28 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg glemte driving home for christmas med Chris Rea. Fordi::: Jeg og pappa hadde vært hos bestemor og bestefar med julegaver. De bor 2 1/2 time fra oss og vi skulle ikke være sammen den jula.:-( Da vi dro hjem så kom den sangen på radioen, det var mørkt ute med masse sne, lys i alle vinduene og røyk fra pipene. Inni bilen var det mørkt, varmt og trygt og godt. Å høre den sangen da gjorde faktisk ett sterkt inntrykk på meg. Så når jeg hører den sangen nå så tenker jeg på da pappa og jeg var "julenisser" lillejuleaften :-)
Gjest -<<- Skrevet 18. oktober 2007 #29 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg kjenner ingen som er en julesang. Men jeg traff en fyr i New Orleans en gang som mente han var jazz incarnated - han var ganske hyggelig.
Northernlights Skrevet 18. oktober 2007 #30 Skrevet 18. oktober 2007 "Nå tennes tusen julelys" er en pen og enkel julesang jeg er kjempeglad i,men den aller fineste,er denne her jeg likesågodt legger ut hele teksten på: O helga natt O helga natt, o helga stund för världen, då gudamänskan till jorden steg ned! För att försona världens brott och synder, för oss han dödens smärta led. Och hoppets stråle går igenom världen, och ljuset skimrar över land och hav. Folk, fall nu neder, och hälsa glatt din frihet. |: O helga natt, du frälsning åt oss gav. :| Ty frälsar'n krossat våra tunga bojor Vår jord är fri, himlen öppen nu är Uti din slav du ser en älskad broder, och se, din ovän blir dig kär Från himlen bragte frälsaren oss friden, för oss han nedsteg i sin stilla grav. Folk, fall nu neder, och hälsa glatt din frihet. |: O helga natt, du frälsning åt oss gav. :| Med Jussi Bjørling som sanger,kan det ikke synges en finere sang i jula. =o) Elsker klimpre den selv på gitar også.Når ingen ser og hører meg,synger jeg den selv. ;o)
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 18. oktober 2007 #31 Skrevet 18. oktober 2007 Hvilken julesang jeg syns er finest? Hmm,det er egentlig mange det:).Jeg liker godt "O helga natt" og "Mitt hjerte alltid vanker". Mvh
Yrha Skrevet 18. oktober 2007 #32 Skrevet 18. oktober 2007 Åh, så mange fine Silent Night Winter Wonderland (ok, ikke direkte julesang, men gir meg julestemning!)
Northernlights Skrevet 18. oktober 2007 #33 Skrevet 18. oktober 2007 -<<- hehe,du er nå vittig og da, sjø!
TusseMor07&09&14 Skrevet 18. oktober 2007 #34 Skrevet 18. oktober 2007 Er jo så mange... "En stjerne skinner i natt" og "julen er her er" er jo veldig fine da...
*ale* Skrevet 18. oktober 2007 #35 Skrevet 18. oktober 2007 O helga natt med Jussi ja:) Og sånn på humor siden er jo Julekveld i skogen fantastisk:) Og Romjulsvise er koooselig
Northernlights Skrevet 18. oktober 2007 #36 Skrevet 18. oktober 2007 Det var julekveld i Trondheim. Midt i verdens ståk og larm lå en rødmalt liten leilighet med lys i vinduskarm Der i huset, som var dekket av den hvite julesnø der lå gamlemor og gumlet på sitt siste stykke brød Gjennom sprukne, frosne ruter titter julestjerner inn på de salte juletårer på den gamles gamle kinn og ved gruen, der det ulmet i den siste tyriflis satt han gamlefar og drømte om en fordums julegris. Bare armod var å spore på de gamles julebord All den julemat de eide var en muggen fleskesvor Og i taket glødet lampen som Myklerisk rubin der den brente deres siste dråper juleparafin Alt som hørtes denne julekveld av julelyd og låt var de gamles såre julehulk samt julesukk og gråt Over skogen ruget freden kun en dompapp satt og svor i et julenek som viste seg å være fra i fjor Da med ett av domme bjellers klang blir julefreden brutt De blir dommere og dommere, men tier så til slutt Og på stien opp til stuen høres glade juletrinn Derpå dunker det på døren, det er noen som vil inn. Men det var nok ikke julenissen, slik en skulle tro Der i døren full av juleøl og julestemning stod: en person med pels, Amerika-koffert , briller og sigar Samt en juleklump i halsen, mens hun hvisket: Mor og far! Det var eldste datter i huset og familiens sorte får hun som ingen hadde hørt ifra på ganske mange år. Men nå stod hun der og julesang en julemelodi mens hun åpnet julekofferten med julegaver i. Det var juletre med julelys og julegrøt med fett og de gamle åt og koste seg og gråt en juleskvett Og de før omtalte juletårer silte gang på gang da de begge to fikk nye sett med tenner i presang Stillhet senket seg i stuen, brutt av julerap og -stønn fra de juleglade gamle og et svar på mang en bønn Men da fram på julebordet sattes juledram og røyk gjorde gamlemor et hallingkast så sengehalmen føyk Dog mens julenatten senker seg med trollskap og mystikk over juleglede, julestas og juleromantikk lar vi julesangen slutte, for de gamles julekveld ble jo nettopp slik vi ventet: Det ble jul alikevel! ;o) Det blir jul i år også!
*ale* Skrevet 18. oktober 2007 #37 Skrevet 18. oktober 2007 hehe.. Med trøndervri --- Og så kan sikker du legge på en skikkelig aksent...
Northernlights Skrevet 18. oktober 2007 #38 Skrevet 18. oktober 2007 Ja,men den beste aksenten står nok 9 åringen min for. ;o) Skikkelig trønderskengelsk! Egentlig ganske grusomt...huff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå