Gå til innhold

Halloween er ikke en amerikansk tradisjon!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke kaste meg inn i debatten, vil bare si at jeg synes julebukker var fryktelig skummelt da jeg var liten.

Så det så..... Vi får vel bare innse at vi er blitt det en eller to genrasjonen® før oss var da vi var små. Jeg husker godt da pizza kom til Norge og mormor kunne ikke fatte at vi kunne spise noe sånt uten å ha poteter til=0)

Alt "nytt" er litt skummelt til det går seg til. Når våre småttingser blir fjortis så er det helt greit for oss også med Halloween.

Selvom jeg holder igjen til krampa tar meg, så kan jeg nok ikke nekte når guttene mine blir store nok.

Se det..... da kastet jeg meg inn i debatten likevel. Jeg har vært uten internett i nesten en mnd. Det er min unskyldning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg sagt at jeg gjør det?

Skrevet

Haha.. jeg lo av det med pizzaen ja. For ikke å snakke om taco! Tenk å spise taco-skjell av mais liksom. ÆSJ!!!

Og det var faktisk fryktelig eksotisk med gryterett fra mexico (toro) en stund. *ler*

Jeg gleder meg til det blir en større tradisjon å feire Halloween. Jeg elsker alle lysene i høstmørket, og de glade ungene. Sukk.

Skrevet

Og så handlet debatten om noe helt annet, selvfølgelig.

Nei da, det er en Europeisk tradisjon. Men nå er det vel sånn at det meste vi kaller Amerikansk ikke er det. De er jo innvandrere hele gjengen. Bortsett fra indianerene, så er det vel ikke så mange som ikke stammer fra andre verdensdeler. Selvfølgelig i genrasjoner bakover.

Skrevet

Og litt snop har i hvertfall jeg allid liggende... Sånn hvis noen skulle forville seg bort hit.

Skrevet

Jeg er ikke enig med deg. Opprinnelig er skikken ikke fra amerika nei vel, men hvem er vel det? Og de har feiret det her siden de kom dit, og det er ikke lenger bare opprinnelige irer som feirer halloween der borte. Dessuten har de sin egen justering med gresskar i stedet for kålrabi feks. Så jeg vil påstå at de har sin egen tradisjon i halloween.

Jula er ikke noen norsk tradisjon den heller da?

Skrevet

INGEN av våre tradisjoner er norske. Ikke jul, påske, morsdag, farsdag, bursdag osv..

De kom en gang til Norge som noe helt nytt, folk reagerte sikkert da på samme måte som nå.(les.Halloween)

Tror Halloween kommer til å bli like vanlig som å gå julebukk om noen år jeg..

Skrevet

Så da mener du at alle tradisjoner som ikke har vært siden tidenes morgen ikke er en tradisjon? Gratulerer du har nettopp gjort verden til et sted uten tradisjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...