Gå til innhold

Tanker om navn på babyer????

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo alle sammen

tenkte å starte noe nytt her. har dere noen tanker om hva dere vil kalle de små tassene hehe. vel før jeg kommer med mine navn, kan jeg fortelle at jeg opprinnelig er inder(india), så navnene jeg vil komme med...vil nok ik...være like som deres hehe.

jeg har kommet lite på guttnavn; den eneste jeg har kommet på:

ABHEY ELLER HARESH

har flere jente navn da:

AARTI, EKTA, DIVYA, ASTHA

hehe

hva med dere da????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

divya er veldig fint....det er det ei her som eg bur som heiter.jo er adoptert frå india:)

nei navn ja..vanskeleg det der:)

gutt: mathias,christian,martin,julian,'

jente: martine,tuva,charlotte,julie,janne,janicke,pia,christine,helene

(vart mangen det:))

Skrevet

Om vi får gutt skal han hete Leander (men skal ha dobbelt navn, så veit ikke helt hva vi skal ha til enda)

Jente: Har vi så mange navn:p

* Ida Eline

* Tilde Madelen

* Maiken

* Tiril Christine

Skrevet

Tea-Sofie

Knut-Erik

Sander-Andre

Ellinor-Martine

Skrevet

*Dytter*

Skrevet

Hva betyr disse dytte greiene? hehe...

Skrevet

En tråd som får et nytt innlegg havner alltid øverst. Om noen vil ha flere innlegg i en tråd som har havnet litt langt ned på siden, så skriver de f eks dytt (fordi de ikke har noe spes å skrive i innlegget) for å få innlegget opp

Skrevet

for å få innlegget opp på sida, så skriver vi bare dytte.. da går den jo opp og flere kan lese og svare..

Jenta vår heter Alexandra, hadde det blitt gutt så hadde det blitt Tobias

Neste vi får blir enten, Samantha, Michelle.... blir det gutt så kommer han til å ete Emanuel.. vanskelig å finne navn, for vi vil ha noe som ikke alle andre har, men heller ikke så skjeldent at det blir helt teite navn. skjønner??

Skrevet

Er sånn som oss det.. Vil ikke ha alle de navna alle andre har. Som Julie, Stine, Morten, Simen osv;o) Hehe!!

Skrevet

får vi jente skal hun hete Marie Charlotte etter min oldemor =)

guttenavn har vi ikke tenkt så mye på enda.men det skal han få bestemme =)

Skrevet

nei det er kjedelig me alle desse vanlige navna syns jeg...

Skrevet

Jeg er litt opptatt av at barnet ikke bare skal ha navnet som baby, men faktisk hele livet. Det er mange navn som er nydelige til en baby, men som for meg blir helt merkelig på en voksen. Men navnetrenden er jo stadig i endring, så et navn som ikke passer på en voksen i dag, vil jo være vanlig om f eks 20 år.

Både jeg og sambo har internasjonale navn, så vi har snakka litt om at kanskje barna våre også skal ha det. Men jeg er litt uenig med meg selv, er jo mange fine norske navn , Syns også jentenavn er lettere enn guttenavn. Men foreløpige favoritter er:

,Jente: Gutt:

- Malin(trolig dobbeltnavn ) - William

- Hannah - Elias

- Helene - Isak

- Elise(trolig dobbeltnavn) - Henrik

- Signe - Jonas

- Jenny - Victor(evt med k)

Skrevet

Så godt jeg ikke er alene:P Hehe!

Skrevet

Snuppa vår har 2 navn som nevnes her som "vanlige".... Egentlig skulle hun hete noe helt annet, kanskje Andrea, men siden svigermor døde 7 uker før hun ble født, ble det oppkalling i stedet. Mellomnavn fra begge bestemødrene. Derfor ble det litt "vanlige" navn!

Men liker godt

- Mina

- Mathea

- Olivia

- Lilly

- Christina

- Theodor

- Leo

- Fredrik

- Jonathan

Skrevet

AHA!

man lærer noe nytt hver dag=)

"dytter" hihi

Skrevet

Vi har også tenkt på navn, så håper testen er positiv i slutten av mnd;)

til gutt tenker vi Liam eller Lukas. (tenkt litt på William og)

til jente: Leah Eline (el. bare en av de), Felicia, Tilde, Emilie.

men vi bestemmer oss ikke før vi har sett nurket da:)

Skrevet

så bra at så mange kommer med innspill. nå får vi bare håpe....positive g tester...

Skrevet

Det finnes så ufattelig mange fine navn. Jeg elsker sagaen om isfolket, ringenes herre etc, og vil at navnet skal bety noe eller ha en spesiell mening for meg eller min kjære.

Jente: Isabell (bell betyr vakker), Tara (fra Buffy), Linea, Saga, Villemo (fra Sagaen om isfolket), Arwen, Freda (fra ringenes herre), Angelica (fordi jeg heter Anette, samme forbokstav).

Gutt: Vile (fra Norrøn mytologi), Aslak (begynner på A).

Skrevet

Får vi jente blir det nok Alexandra!! Er hvertfall det vi er enige om nå for tiden.. :)

Blir det gutt heller det mot Silas!

Skrevet

Jeg har ei jente som heter Hannah Elisabeth.

Er gravid igjen nå;) og har såååååååå mnage navn på lista..

JENTENAVN:

Wilma,

Henrikke,

Henriette,

Emily Victoria

Helena

Albertine

GUTTENAVN;

Haakon Christopher

Johan

Haakon Olay

Christopher Olay

Gabriel

Leon

Herman

Skrevet

Vi har bestemt oss for at ungene våre skal hete noe på S for vi begge heter noe på S. Jeg vil at om det blir jente skal hun hete Signe å gutt Sigve. Samboer vil ha Silje og Sindre. Får se om det endrer seg eller ikke. Skal iallefall være noe på S. Det er sikkert.

Skrevet

Flere:o)

Skrevet

Blir det jente så skal hun hete Hedda.

Blir det gutt så blir han kanskje navneløs;-) Aner ikke! ;-)

Har en gutt som heter Brage fra før=)

Skrevet

Hehe, navnløs ja.. Får da ikke håpe dt da.. Hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...