Gå til innhold

sexleker i barnehagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klart det finnes en mellomting om det å slå hardt ned eller gi en forklaring. Men det er også forskjell på å falle fra et tre eller et barn som forteller at "noen har tatt inni tissen min uten at jeg ville".

Jeg tror også Pia Friis og div mener at dette er et emne som burde tas mer inn i barnehageleken. Ref: - Barna kan få se på hverandre og utforske hverandres kropper.

I vårt samfunn så langt jeg ser ikke normalt at man ser på hverandre onanere eller leke seksuelle leker med hverandre.

Jeg mener dette er et emne ansatte burde satt på planen sin for å få en litt mer forståelse av hvordan håndtere en slik situasjon hvis den oppstår. IKKE et emne som burde bli satt på en rammeplan for barnehagen eller dagsorden.

Juul uttaler seg: - Mange blir provosert over barns seksualitet. Men jeg mener det er bra å sette det på dagsorden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kanskje er det greit å sette kropp på dagsorden i barnehagen og sørge for at det der er kompetende voksne til å håndtere situasjonen? Jeg husker godt fra min egen barnehage at Beate og Are utforsket hverandre litt mer enn hva vi andre gjorde, og jeg tror ikke det var skadelig. Men jeg tror kanskje reaksjonen fra barnehagen var litt snever.

Og ja man skal ta barns seksualitet på alvor, men det er så vanskelig for oss foreldre fordi det er så nært tabugrensene våre.

Skrevet

Klart at kropp kunne vært på dagsorden, men da i litt andre sammenheng enn å bruke kroppene til barna.

Jeg kan ikke si at det er helt sunt at barna skal gå rundt å føle at det å ta andre på tissen er normalt, for det er det ikke.

Si da at en barnehage har denne virksomheten på dagsorden. Tenk da barna i 1 klasse som syntes det å ta andre på tissen er en gøy lek, i friminuttene kler vi av oss og leker puleleken??

Jeg tenker litt i forhold til hva som faktisk er normalt rundt.

At barn i barnehage burde lært mer om tissen sin, og nettopp det at ingen skal kunne ta på den uten lov, men da brukt andre elementer til dette enn barna.

At barnehagebarn er ute nakne og bader ser jeg ikke noe problem i og heller ikke hvis en episode med puleleken dukker opp, så lenge man da klarer å håndtere situasjonen og ikke si at det er greit dere kan leke den.

Å lære å akseptere kroppen sin går fint ann å lære uten å ha sexleker i barnehagen mener jeg da. I tilegg er det heller ikke helt vanlig å kle av seg klærne hjemme hver fredag å ha nakenleken heller og jeg tror også barn vil lettere skille mellom hva som er lov og ikke lov med kroppen og andre hvis de lærer at man ikke skal skamme seg, MEN også at det ikke er vanlig at alle og en skal få kunne ta på kroppen så lenge barna sier ja.

Jeg tror også det er ganske mange barn som faktisk ikke klarer å skille hva de sier ja til og hvorfor.

Ikke nok med det, men så tenker jeg legene skulle fått mye å gjøre med barnehagebarn som evt ville ha hatt et uhell å fått et fremmedlegeme på visse steder.

Skrevet

Kommer alvorlig til å ta ungene ut av barnehagen dersom det blir greitt med sexleker der!!! Det er små barn det er snakk om!!! Blir sp sinnsykt provosert av at det skal være greit å gå rundt å ta seg på tissen i barnehagen. Hva med å lære de litt folkeskikk! Da må det jo være logisk at det er greit å ta seg på tissen og onanere på skolen også da! Og jobben! Synst det er helt tragisk å lære barna at det er greit å gjøre sånne ting! Er faktisk en seksuell lavalder her i norge på 16 år!!!! Skjønner ikke hvorfor det faktisk er noen VOKSNE personer som tenker sånn!

Skrevet

Hahahaha! Poden kommer hjem fra barnehagen og mor spør: " Hva har dere gjort i barnehagen i dag da?" Poden:" Puleleker". Hehehehe, hadde jo vært morsomt :)

Skrevet

Jeg bodde ikke i USA da jeg var liten.

Skrevet

Man er jo litt mer snerpete ang sex der mange steder.

Skrevet

Syns ikke man skal kjefte på barn som leker "puleleker" , da vil de jo assosiere dette med noe ulovlig, fælt og noe man bør skamme seg over. og det er jo ikke bra.men dersom barnehagetantene ser noe sånt, kan de jo si ifra til foreldrene slik at foreldrene kan ta dette opp med barnet, og fortelle at man ikke må la noen gjøre noe man ikke vil, og ikke presse andre til noe sånt. så får foreldrene bestemme hva de skal si til barna. men syns ikke barnehagetantene skal kjefte nei.

Skrevet

La nå ungene gjøre alt de vil,til enhver tid. La ungene bestemme absolutt alt selv,fra oppdragelsen sin,klærne de skal ha på seg og om de vil pusse tennene sine eller ikke. Når de vil legge seg på kvelden,hvilkne program de vil se på TV, og hvilkne spill de skal spille. La dem bestemme alt det her selv.

La dem bestemme hvem som skal bestemme hjemme.

La dem bestemme om de vil se mamma og pappa ha sex.

La dem bestemme om de vil på skolen en dag de ikke føler for det,eller bare være hjemme.

La de også bestemme om de vil vaske seg eller ei.

Tross alt barnas egen kropp.

Ikke sant?

Skrevet

Tor Erling Staff kan bli barnehageonkel,da.

Han liker sånt,han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...