Gjest sug lut satan i toern Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Så er det piggdekkavgiftstid igjen, dere, bla opp og betal straffegebyret for å kjøre trygt, slik at astmatikerne får sin syke lille hevn over samfunnet ellers. Hvorfor ikke likegodt legge straffeavgift på kondomer også, eller sikkerhetsbelter, eller en klekkelig bot om du sier fra hvor du går i påskefjellet samt har riktig utstyr? Kunne sikkert få til det også om man fant en skikkelig tåredryppende utgruppe til å aksjonere for seg.
Cat.68 Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Vel jeg ser det litt annerledes når jeg ser lill jenta mi streve med pusten sin pga dette. Skulle gjerne ha straffe gebyr på parfyme også jeg på offenlige steder.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg er astmatiker.. Og jeg HATER piggdekkavgiften..!! Bare tull!!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Nok en ting Staten (politikerene) har funnet på som en god inntektskilde....... Samme som om luften blir bedre fordi vi BETALER for å bruke piggdekk! Idioti! Samme som det blir tryggere å fly, fordi du BETALE overvekt. Gjør det flyet lettere det da???
Cat.68 Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Men det er jo ikke asmatikernes feil. Ta det heller med regjeringen.At en asmatiker ønsker å få en renere luft er vel ikke særlig merkelig.
børdi Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Hmmm tenkt tanken på å kjøpe piggfrie vinterdekk????? ;-)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Vil heller være tryggere inni meg ve å kjøre me pigger, enn usikker på piggfri. Dessuten trenger man ikke denne avgiften..!
Cat.68 Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Vettu jeg var inbitt motstander mot piggfrie dekk i mange år. Jeg nektet at vi skulle ha slike men mannen lyttet ikke å kjøpte piggfrie likevel for å prøve de en vinter. Nå kan jeg ikke tenke meg noe annet. De er faktisk mye bedre en de dekk jeg kjørt med med pigger. Så jeg har måttet svelge mange kamler etter at de kom på.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 Hehe, ja.. Har kjørt me piggfrie jeg å. Pappa åsså. Og da holdt han på å kjøre ut, bare flaksen reddet han idet bilen skrentet frem og tilbake på veien over det isglatte føret uten noen form for strøing. Han kjørte direkte hjem og skiftet over med pigger igjen. Jeg bor her i Åfjord og stadig vekk (utover mot Stokksund, Roan, Ørland, Tr,heim) er det stedet som ikke er strødd. Jeg holder meg til pigger jeg altså.. Tør ikke noe annet..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 Det er ikke dekka det kommer an på, det er føreren av bilen... ;-) Alt for mange overnærvøse kjærringer og kaller som kjører rundt og bremser i tide, og ofte i UTIDE på glatt føre. I tillegg til at de rykker i rattet. Også kjører de rundt og tror at dekka er trygge, bare fordi det er pigger i dem. Folk bør lære seg litt om hvordan piggfridekka fungerer. De bør lære seg om friksjon. Og de bør ta seg noen glattkjøringskurs innimellom. Det eneste føret piggdekk faktisk er best på, er speilholka. Det er ikke mange dagene i året det er speilholke, og er det det, er strøbilen tidlig ute de fleste steder. Når det er speilholke, holder ofte ikke piggdekk heller. Har ofte kjørt forbi folk med piggdekk opp bakkene her jeg bor, fordi jeg har hurtigkjettinger i bagasjerommet...
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #11 Skrevet 16. oktober 2007 Jøss!!! Et vanvittig godt skrevet innlegg fra en anonym!!! Det er sjeldne saker... Flott skrevet!!! Helt enig med deg anonym. Så folkens: KJøp piggfritt og da er det heller ingen avgifter til satan/ Staten å betale!!!
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 Kjører ikke piggfritt, betaler heller ikke avgiften om jeg ikke må, dvs med mindre jeg blir ferska.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #14 Skrevet 16. oktober 2007 Og tar abort etter abort så snart jeg får sjansen, samt slakter sjøl og går i pels.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #15 Skrevet 16. oktober 2007 syke, syke menneske. skulle vært tatt av dage du...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. oktober 2007 #17 Skrevet 16. oktober 2007 Vettu hva anonym??? Ta deg en tur til Sør- Trøndelag. Kjør i stokksund, til Osen og Roan. Strøbilen er ofte borte i flere dager. Sant. Og det er trist. Piggdekk er nok tingen..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #18 Skrevet 17. oktober 2007 Vettu hva vålerenga12_&_Daniel??? Jeg bor i Nord-Trøndelag. Og har hytte i Fevåg. Så jeg vet nok litt hva jeg snakker om. Dagene med holkeføre er ikke SÅ mange, og er det holkeføre duger ikke pigg heller. Da må kjettingen på til strøbilen har gjort sitt. Da kjører jeg glatt (;-D ) forbi (riktig nok saaaakte, kjettingen fordrer ikke akkurat til fart) de som står å spoler og ikke kommer av flekken. Sant. Og trist at ingen fler innser. Piggfritt er faktisk tingen..
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #19 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg kjører pigg og betaler ikke. Men så lenge mange nok kjører piggfritt som deg får jo jeg i pose og sekk. Er det ikke det som kalles nyttige idioter, tro?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. oktober 2007 #20 Skrevet 17. oktober 2007 Bare flaksen var til den kvelden jeg kjørte ut me speilblank is me regn oppå. Tør ikke å tenke på hva som ville skjedd om jeg ikke hadde pigger på. Jeg kjører ikke og risikerer IKKE livet til ungen min fordi strøbilen ikke gjør jobben sin..! Jeg har kjørt titt og ofte til Roan - Osen - Namsos, og oppå fjellet fra momyra til vi kommer ut på hovedveien uten at det er strødd. Samme me pappan min, Samme me mora mi. Også helt det samme utover mot Stokksund. Strøbilen kommer ikke før vi ringer. Er ikke DET trist?? Piggfritt eller ikke, jeg kjører me de dekkene som får meg til å føle meg tryggest ifh til hvilket føre det er her.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #21 Skrevet 17. oktober 2007 Jo, det er trist at noen veier nedprioritreres når det kommer til strøing, men som sagt, dager det er så ille som det du beskriver ovenfor er det ikke mange av. Og disse dagene duger vel ikke pigg heller. Synes det er skummelt hvor blindt noen stoler på piggdekk. Kan mye om dette da jeg jobber med bil, og har hatt noen runder på glattkjøringsbanen oppi Ongdal. Har prøvd noen typer dekk opp igjennom tiden, kan man si. Og de første piggfridekkene som kom var rett og slett noe dritt. Men nå slår piggfridekkene piggdekkene på alle fører, utenom holkeføre. Men på holkeføre er ikke pigg mye å stole på heller, og man bør enten droppe å kjøre, eller kjøre sakte (maks 40 km/t) med kjetting på, til det er strødd. Kjetting er på personbiler ment som en nødløsning, og skal ikke brukes over lange strekninger. Dette er en problemstilling som folk sjelden møter da, men noen må av og til kjøre noen km på veier som ikke blir strødd med det første, og da er kjetting et godt redskap. Ikke er de vanskelig å sette på heller! ;-) En ting til med pigg. Piggene slites, og mange faller ut etterhvert. Hva skal man stole på når piggene er borte? Mange sjekker ikke dette ofte nok, og ender opp med å kjøre på utrolig dårlige dekk. Piggfridekkene slites på en helt annen måte, og du kan kjøre opp til 1 1/2 til 2 sesonger mer ift pigg.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. oktober 2007 #22 Skrevet 17. oktober 2007 Og da er det jo ekstremt bra da, at naboen er bilmekaniker. Som sjekker bilen min når dt er noe jeg merker og ellers etter 6000km for å skifte olja på bilen. Var ute istad og så på dekkene og piggene på de. Et fåtall som IKKE sitter der. Som sagt - ta deg en tur til Stokksund. Veiene er ikke trygge der..
Kjetil! Skrevet 17. oktober 2007 #23 Skrevet 17. oktober 2007 Flytt til ein stad der isen og snøen ligg lenge nok på vegen til at du har bruk for piggdekk, så slepp du avgifta... Kva i alle dagar skal folk køyra bil midt i byane etter?
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #24 Skrevet 18. oktober 2007 Kjører ikke midt i byene - det er også en grunn til at jeg hater. Bor på innsida av gebyrsona, men kjører fint sjelden lenger inn. Byer som er verd navnet har kollektivtrafikk. Men byer har også omland som ikke er flatt, medmindre byene heter Odense og denslags. Og ikke faan om jeg skifter dekk hver gang jeg skal på hytta i helga heller.
Nitte Skrevet 18. oktober 2007 #25 Skrevet 18. oktober 2007 Helt enig med h*n som kunne bil her jeg! Hadde aldri skifta til piggfritt jeg heller om det ikke hadde vært for at jeg noe skeptisk prøvde pappa sin bil da han skifta over til piggfitt. Helt herlig å kjøre på, og på snøføre hadde jeg et veigrep jeg ikke har opplevd med andre dekk. Har aldri følt meg utrygge med de jeg! Men nå bor jeg slik til at strøbilen er her ganske kjapt hvis det skulle bli holkeføre. Slik tror jeg det er rundt de fleste byer i Norge. Staten får bare suge så mye de vil ut av de som absolutt ikke tror på piggfritt, da de sikkert ikke er villige til å prøve en gang! Det blir jo litt slik at: Skrenser man med piggdekk, er FØRET helt for jævlig, mens hvis man skrenser med piggfritt, ja da MÅ det jo være DEKKENE??? For mine kjørefertigheter er det ingenting å si på! ;-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå