Gå til innhold

Må bare få anbefale EMBLA kremen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte den på Didrik når vi skulle ta sprøyter på 5-mnds kontrollen i dag. Sist gang var det hylskriking uten like, men denne gangen var det bare litt sutter. HS sa at det var pga at selve vaksinen sprenger i låret når den settes. Men helt annen unge i allefall. Anbefales på det sterkeste =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pga roligere mamma kansje? Embla virker bare på huden, sprøyta settes i muskelen, og det er der det sprenger... Det er også et problem at den kremen må sitte på en time før den virker. Men funket det så funket det:-)

Skrevet

Er nok ikke meg det står på da kjære lille anonym.... DET ER VONDT Å FÅ STUKKET EN NÅL INN I HUDEN!!! UANSETT! Jepp, kjempeproblem at kremen må sitte på en time før, ehhh javel

Skrevet

takk for rådet.

snart tid for 3mnds kontroll og vaksiner og da skal hun få på den..

SELV OM HUN MÅ FÅ DEN PÅ 1 TIME FØR!! hehe

gruer meg til hun skal få vondt så den kremen skal virkelig tas i bruk:)

takk takk

Skrevet

pssst: den heter EMLA ;-)

Og den fungerer!!!!!!

Skrevet

Blir bare så irritert på anonyme som må slenge med leppa hehe... Den var litt dyr da, men den funker! Søsteren min bruker den hun også, og hun har mange barn og erfaring med hva som funker og ikke funker med slikt. Hs anbefalte den også faktisk

Skrevet

Hormoner el?? Herregud, var ikke meninga å tråkke deg på tærne! selvfølgelig er det vondt å bli stukket, men hvis HS har sagt at den virker på sprengingen i muskelen bør hun lese felleskatalogen! Å ja, for helsepersonell er det et problem å måtte vente en time.... Prøver bare å si at ikke alle har bare gode erfaringer med embla krem! SMIIIL!

Skrevet

Sorry, gikk litt fort her

Skrevet

Du er ikke så flink til å ordlegge deg da, for det var langt i fra det du skrev. Du skrev pga roligere mamma!! Har ingenting med saken å gjøre det. Og by the way... Ikke helsepersonellet som skal ha på kremen heller da. Den er reseptfri og man har den på hjemme en time før man skal til kontroll.. Enkelt og greit. Smil litt selv og skriv under med nick du

Skrevet

ehmm. hvorfor skulle det være et problem for helsepersonellet at man må ta dette på en time før.

Det er jo bare å ta opp armen og dra genseren litt ned fra armen litt forsiktig da slik at ikke helsepersonellet blir fornærmet og så når du har klart den vanskelige delen kikker du bare på klokken og planlegger litt slik at du påfører kremen en time før du har fått time på helsestasjonen.

Skrevet

Har du kjøpt den med krem og plaster? Har den liggende klar i skuffen jeg og tenkte å prøve den når vesla skal på 1 årskontroll om et par uker.

Noen tips å komme med?? :))

Skrevet

Men så flott da! Siden du vet om vaksinen skal settes intramuskulært el subcutant og hvor den skal settes ordner du det selv!

Skrevet

Krem og plaster ja. Står bra forklart i bruksanvisningen. Men husker ikke om det er i låret eller armen på 1 årskontrollen da. Tror det er siste dose i låret om jeg ikke tar helt feil... Bare sørg for å sette plasteret godt på. =)

Skrevet

Har ikke peiling på hva intramuskulært el subcutant betyr jeg, men jeg vet jo om den skal settes i armen eller låret da.............

Skrevet

I all verden da...

Går det an å krangle om noe sånt?

Takk for tipset :o)

Skrevet

Jepp, når det finnes anonyme som vet alt så

Skrevet

Herregud det er blitt funnet opp noe så flott som en telefon, er det da ikke mulig å ta en telefon til helsestasjonen og spørre hvor på kroppen vaksinen skal settes om man ikke vet det.

Kan ikke skjønne at det går ann å være så utrolig vanskelig.

Skrevet

Absolutt! Når det går ann å klikke så jævlig i vinkel fordi noen har et annet synspunkt! Men nå gjør jeg det mest for gøy!

Skrevet

klikket jævlig i vinkel for at jeg skrev en setning med store bokstaver, hvor teit går det an å bli. Men jeg blir forbannet på slik bedreviterjævladrittbichtanonyme jepp, det blir jeg.

Skrevet

He he! Dette blir bare morsommere og morsommere!

Skrevet

Får den som plaster også, da er det ikke noe problem at det må sitte på en time heller :)

Vurderer å prøve samme selv, vo skal på 5mnds om en uke.

Skrevet

Og: Sprøytene settes i muskelen (=intramuskulært), så sprengen der blir nok ikke borte med EMLA. (Subcutant betyr at det settes under huden.) Men selve stikket merkes ikke, og det skader da iallfall ikke å prøve. Min får pneumokokkvaksine i tillegg til de vanlige, og det er det andre stikket han reagerer mest på iallfall. Da vet han på en måte hva som kommer.

Skrevet

Viktig asså, at den heter EMLA ikke EmBla...

EmBla heter datteren min...

Skrevet

Hadde vært utrolig mensingsløst i mitt tilfelle. Han reagerte omtrent ikke på sprøyta. Noen av gangene... Har en følelse av at det er vi mødre som er mest engstelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...