Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig å bruke lekegrind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,trudde å det... Så derfor syns æ det va rart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

øøh , tror kanskje det var en dose ironi i de innleggene over her....

Skrevet

Ja,mulig det... Men det e mye rart ute å går,så man vet aldri! =)

Skrevet

Jeg hadde i alle fall en kraftig dose ironi i mitt innlegg, og det er jeg sikker på at det over mitt hadde også.

Skrevet

oi, her var det mye i kok ja.,

Vi bruker når vi må på do/dusje og bare er en hjemme. Har desverre bad med vrm sentralfyringsovn på og da er det veldig dumt å ha en liten aktiv 1åring herjende der inne mens man dusjer.

Skrevet

Dere som har barn som trives i lekegrinda kan vel bare fortsette å bruke grinda når dere dusjer/støvsuger etc etc hvis dere vil det, så lenge barna trives med det.

Vi har ei veldig aktiv jente på 14 og en halv måned nå og vi har aldri hatt lekegrind. Da hun var litt yngre kunne vi nok ha trengt det, for jenta vår ville tidligere ikke sitte stille i ett minutt. Men jeg syntes det ble så mye å fylle stua med. Ville heller ha lekematta hennes der.

Det vi har gjort er rett og slett å fjerne alt som er utrygt fra hennes rekkevidde. Det gjør ikke noe om jenta løper rundt i stua, på kjøkkenet, i gangen eller inn på sitt eget soverom. For det er ingenting som er farlig som hun når opp til. Vi har naturligvis trappegrind foran trappa ned til kjelleren og alle skap/skuffer som inneholder ting vi anser som farlige er barnesikret. Synes det er mest behagelig å gjøre det sånn, for da trenger vi ikke løpe etter henne hele tida.

Jeg låste meg ved et tilfelle ute også - med snuppa inne i huset. Ingen hyggelig opplevelse, men ettersom jeg visste at det var lite galt hun kunne få gjort, var det ikke så skummelt. Heldigvis fikk jeg låst opp etter ti minutter da.

Skrevet

Vår ble akkurat 1 år og vi bruker den fortsatt. Men bare når jeg f.eks. har vært og handlet og må gå et par turer ut i bilen og hente varer, da er det veldig greit å ha henne oppi der så jeg vet at hun ikke skader seg. Vi har ikke mange ting i huset hun kan skade seg på, men i lekegrinda vet jeg at hun er HELT trygg når jeg er borte i noen min. Der kan hun f.eks. ikke falle og slå seg på et bordhjørne eller andre ting. Veldig glad for at vi har lekegrinden.

Skrevet

hei mamma til andres! (fant ikke den apostrofen til e`en din;)

helt enig med deg! du stilte et spm., ikke om folks synspunkter! kan bli slitsomt når alle heeeeele tiden skal si meningen sin om en ting....!

så lenge ungen LIKER å være i lekegrinda er det vel ett fett om han er 9 mndr eller 2år??? så lenge han ikke klarer å klatre ut ihvertfall (for da kan ha jo seff få et ganske kraftig møte med gulvet).

gjør det du synes er best! samtidig kommer nok gutten din til å være veldig tydelig på når han ikke liker å være oppi der mer, og da er jo den saken løst av seg selv!? eller hur?;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...