Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig å bruke lekegrind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker det til gutten min på nesten 13mnd, og lurer på hvor lenge jeg kan forvente at han godtar det. Han skal undersøke og plukke på alt så kan nesten ikke snu ryggen til han når han er på gulvet, så da er den veldig grei om jeg skal gjøre litt husarbeid, eller bare gå på do...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke. Vi bruker den enda i samme type tilfeller som deg.

Skrevet

Bruker den ennå av samme grunn og gutten er 16 mnd

Skrevet

Det høres deilig ut å kunne bruke lekegrinda innimellom.

Datteren min streiket da hun bikket 8 mnd og nektet å være oppi der, uansett hvor mange festlige leker vi byttet ut (som var kjempeinteressante utenfor lekegrinda)

Skrevet

Her var leikegrinda så vidt i bruk i ca ei veke. Det mest bortkasta kjøpet vi gjorde.

Skrevet

Svigerinna mi hadde vært på et kurs en gang, der det ble fortalt om lekegrinda sin oppgave...

Inni lekegrinda setter du fra deg ALT som du vil at barnet ikke skal plukke på, ta i, og utenfor setter du barnet!

Vi har ikke lekegrind, og ville heller ikkje kjøpe det etter at hun fortalte dette, for det er jo helt sant... Det er heller tingene vi skal sette vekk, ikkje barnet!

Skrevet

Dere som er i mot lekegrind: Hva er mest ansvarlig å gå på do eller dusje mens ungen nyter sin frihet, og kanskje skader seg? Eller å unngå hele situasjonen med å droppe dobesøk og dusjing mens ungen er våken? Ta med ungen overalt hvor du går og står( også på do og inn i dusjen) og bli passe sur og grinete av å dra på ungen hele tiden?

Bruk sunt vett. Lekegrind er slik jeg ser det et must når man har en aktiv unge. Enig at ikke alle barn trenger lekegrind( eks veldig rolige) og i at man skal fjerne det som er farlig for barnet. Men det er dessverre en umulighet å fjerne absolutt alt dvs ledninger, pc osv. Lekegrind er derfor bedre enn skadd barn. Det sier seg vel selv?

Skrevet

Æ syns ikke om lekegrind... Men der e det jo delte meninger (merk det) Ta ungen me på badet de minuttan mens man dusja/tissa osv... Æ har gjort det,å min e meget aktiv,men herregud det e da en periode av livet å det ska vær litt hektisk med unga,unga ska utfordre skjebnene å teste ut foreldrene :) UT med lekegrinda! (mi mening)

Skrevet

Vil bare si at vi har masse positivt å si om lekegrind, både når det gjelder for oss og vesle-gutt!

Han er 12 mnd nå.

Han har hele tiden vert veldig aktiv, fint å kunne sette han der om jeg må på do eller andre ting. Han har blitt vant til å være litt i lekegrinden, den har han også sovet i på dagtid hvis vi ikke har brukt vognen ute.

Den er veldig fin for gutten vår hvis han er veldig sliten og survete. Han roer seg så fint oppi der og koser seg masse! Ligger å leker med leke sine og får slappet av litt!

Han er i lekegrinden når han trenger å slappe av litt og hvis det er noe jeg må gjøre, ellers løper han "fritt" rundt og er med på det aller meste!

Vi har aldri latt han stå der å gråte, han har positive relasjoner til lekegrinden sin og koser seg der!,

Skrevet

Jepp,meg om det.. sa jo det va mi meining :)))))

Skrevet

Har aldri brukt det jeg, så aner ikke når man slutter med det. Trodde dog det var noe manb rukte til små babyer, på 5-6-7 mnd og slikt.

Skrevet

Brukte det til min første, men ikke den siste. Husker ikke helt når vi sluttet, men tror det var rundt 1.5 år da han skjønte at det gikk fint å krabbe ut av den..... Var veldig kjekk når jeg måtte ut med søpla, på do osv

Skrevet

Til mizz25..

Jeg har en 2 etasjes leilighet med stue oppe og bl.a toalett, vaskerom og inngangsdør nede. Detter fører til en del turer opp og ned i løpet av en dag. Poden veier 12kg og blir veldig tung og bære opp og ned trappen hele dagen.

Foreløpig trives småen med å være/leke i lekegrinden i korte perioder så da ser jeg heller ikke noe problem med å bruke den. Om han begynner å gråte eller på andre måter viser at han ikke vil være der så tar jeg han ut. Forsøker å få gjort husarbeid når han sover, men ikke alltid at jeg får gjort alt da.. Bruker å ta han med på badet når jeg dusjer selv om det blir mye stress da han hele tiden åpner dusjkabinettdøren og vil krype inn, eller forsøker å kaste ting i do.

Grunnen til spm mitt er at jeg lurer på hvor lenge jeg kan forvente at han vil fortsette med å trives i lekegrinden. Om du hadde lest innlegget mitt skikkelig ville du sett at jeg ikke spurte etter synspunkter på bruk av lekegrind..

Skrevet

Ok.. Men har delte meninger der... Vi har ett to etasjes rekkehus,å e gravid i 25 uke,å har gjort den vanen at æ går bak han når vi ska opp,treng jo ikke bær en unge opp å ned bestandig... Min e 10700 gram,vet ikke om det e så stor forskjell men... =) Min får støvsug ilamme,lån en fuktig klut å vask ilamme osv... =) Men herregud,man gjør da som man vil =) Ikke ha han der lenge av gangen e nu mi meining å når han bynn å krabb ut av grinda sjøl så e det vel på tide å legg den bort... Sånn,da svarte æ på innlegget ditt ;)))

Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig, men vi har lekegrind framme ennå og lillegull er 16 mnd. Bruker den kun til et formål, og det er når jeg skal dusje om morgenen... Vil gjerne dusje før jeg går på jobb, og om lillegull er med inn på badet så skal han inn i dusjen... (vil ikke at han skal dusje hver dag). Han får være med meg rundt i huset på alt ellers, så tror ikke han tar noen skade av og ikke få være med de 10 min den dusjen tar ;)

Skrevet

Minstemann på 7 år benytter vi fortsatt lekegrind til..

Er så greit lissom å sette han oppi der når jeg skal;

*lage mat

*gjøre husarbeid

*dusje

*gå på do

*sitte og lese litt for meg selv

*ta en liten dupp på sofaen

*vaske klær

*henge opp klær

*sitte i telefonen

*spise frokost,lunch,middag og kvelds

*når jeg må noe som krever at jeg må gå opp og ned en trapp..han veier 32kg så det er litt tungt å bære han

*sitte på dataen og surfe

*se på tv/film

*høre på musikk

Og han trives kjempemasse oppi grinda si :) jeg slenger oppi bare en sånn psp til han og han blir aktivisert i timesvis...

Synes det er sååå godt altså, for da kan jeg kose meg og gjøre huslige plikter uten å bekymre meg for at han skal utforske rundt om i leiligheten og risikere å ødelegge noe av tinga vi har..

Skrevet

Bananånde: Håpa virkelig at du har skreve feil alder på ungen din,for 7 år å fortsatt e i lekegrind?? Går ikke an at ingen ikke har reagert på det! Å hvis du benytta lekegrinda pga alt det du skriv at DU ska gjør uten ungen etter dæ,så e han nok i den hele dagen.

Skrevet

Syntes ikke det var så rart, jeg har 6 åringen min i lekegrinda, han ser jo TV derfra og er veldig greit når jeg skal spise sjokolade slik at han ser det.

Skrevet

Skreiv feil, for at han ikke skal se det, mente jeg.

Skrevet

ukjent:

Jeg sa ikke at jeg var imot lekegrind, sa bare at jeg ikke ville kjøpe det selv.

Jeg tar med meg datteren min ja, når jeg skal på do(eller eg lar døren stå åpen, og ho krabber etter), og tar ho med inn på badet når jeg skal dusje. Lukker da døren etter meg, sånn at ho ikke kommer ut, tar med div. leker, og ser etter at det ikkje er noe skadelig der før jeg går i dusjen! Har dusjvegger, så jeg "ser" ho hele tiden! Ellers prøver jeg å dusje når vi er 2 stk hjemme...

Jeg syns bare det er kos å ha en datter som liker å være med på badet jeg.. Ho er ganske aktiv, og koser seg når ho får stå opp til dusjveggene og se inn til meg :o)

Forresten har vi ikke plass til noen lekegrind her, men brukte reisesenga som lekegrind i ca 2,5mnd(fra 7mnd til 8,5mnd) Da likte ho ikkje sitte der lengre, og vi tok den vekk.

Men hvorfor ha PC i et rom der barnet oppholder seg da? Og går du i dusjen mens barnet er i lekegrinda i stua? Syns no at det er mer skremmende, enn at jeg tar med barnet mitt på badet når jeg skal i dusjen...

Skrevet

er for lekegrind til en hviss grad. greit å sette de oppi der når en skal gjøre litt husarbeid eller reise på do eller ta en dusj.

vi hadde lekegrind fra han var 6mnd til 9mnd men har aldri likt den så tok den vekk ved 10mnd. hadde ikek hjerte til å la han sitte å gråte oppi der selv om han har vært kjempeaktiv river og styrer med alt så går alt vedig greit her i shuset. hjelper meg med lat utennom golvvask.

men sns det er opp til hver enkelt foreldre.

er delt på dette med lekegrind. greit med det til en hviss grad

Skrevet

Herregud, unger som er over ett år og som fortsatt blir satt i lekegrind?? ER dte mulig?

Skrevet

Helt enig anonym... Enn 6-7 år? (samboeren min e pedagog å reagerte kraftig på det)

Skrevet

Men unger på 6-7 år sitter vel ikke i lekegrind? De går vel bare utav om de ikke vil være der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...