Gå til innhold

bekymret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjent så lite liv i det siste, kan det være noe galt? begynner på uke 31 i morgen...slutta å røyke tidlig i svangerskapet men nå siste uka har jeg røyket litt igjen ;( vet det ikke er bra altså men kan dette ha noe med at det er så stille i magen å gjøre?

har kanskje røyket 2/3 om dagen og noen dager ingenting...¨

hva burde jeg gjøre? skal på ny ul om fjorten dager...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blir passive av nikotin.. Om du klarer ville jeg kuttet ut de få sigarettene per dag, men det er vel lettere sagt enn gjort desverre.

Skrevet

så babyen har det "bra" selv om jeg har røyka litt?

ja skal prøve å gi meg altså..idiotisk å begynne å røyke litt igjen å tro det går fint... ;(

Skrevet

Mitt råd, til deg som mor med baby i magen, kutt ut røyken. Nå.

En bekymringsgrunn mindre.

Er du usikker på liv, drikk to-tre glass isvann, da skal det reagere.

Skrevet

Du...du er bekymret, og har begynt å røyke igjen?

Hvilken logikk brukte du egentlig?

Kutt røyken, farlig for babyen, og vil du være bekymret har du god grunn når du røyker.

Ungen har det hundre ganger bedre uten, nokotin sløver det og gjør det passivt.

Så, spar deg selv for bekymringer, og babyen for plager, kutt ut røyken.

Den jordmor som gir deg en ekstra UL pga bekymring på dette grunnlaget, er virkelig dum.

Skrevet

Tviler på at røyken har noe med det å gjøre. Jeg røykte 2-3 røyk for dagen gjennom hele svangerskapet med førstemann, og han var aktiv som bare det!

Tror heller babyen din har snudd seg så den ligger med ryggen sin ut mot magen din, hvis du skjønner. Da kjenner du mindre til sparkene.

Hvis du er veldig bekymret kan du jo ta en tur til lege/jordmor og få høre hjertet slå og få bekreftet at alt er som det skal.

Skrevet

antar at du ikke røyker selv ja..tror du jeg virkelig vil sitte å røyke å tenke på at babyen min ikke har det bra med det?

jeg liker det ikke..å jeg prøver å la være men noen dager har jeg bare måttet ha røyk...

Skrevet

...tror ikkedu vil oppleve MINDRE liv i magen, om du kutter røyken.

Beste du kan gjøre er å prøve, og holde deg uten røyk.

Kjære deg...prøv, du har et lite liv der inne som ikke kan velge røyken vekk. Vær snill, la det slippe dette..

Skrevet

..jeg syns uansett at når man velger å bli gravid, får man værsågod også velge å gjøre livet i magen best mulig for barnet, ved å kutte røyken.

Skrevet

ja håper hu bare har snudd seg rundt...jeg er ikke så flink til å kjenne sånn så jeg vet ikke men tror hu ligger på siden av magen nå...mer hardt der enn på andre siden værtfall..hehe... men har holdt oppe å røyke siden jeg var litt over en mnd på vei...så om jeg kanskje har røyka 10 røyk på en uke nå så burde det vel kanskje ikke ha såå masse å si? de røyka da før i tiden før de visste det var farlig for ungene ?

Skrevet

Tror ikke røyk i seg selv har noen påvirkning på liv/spark i magen.

Men, det skader jo verken deg eller babyen å kutte røyken, da! :-)

Siden det er snakk om relativt få sigaretter, klarer du dette...gjør du ikke?

Det tror jeg!

Lykke til!

Skrevet

...men, NÅ VET vi alle at det er farlig for babyen med røyk.

Du vet dette! Alle vet dette.

Skrevet

jeg du merker ikke mindre liv pga røyken, hadde det likt jeg, barnet er i en rolig fase, du vil kjenne mindre bevegelser men større, hos meg hadde hun lagt seg godt innover ryggen, da kjente jeg det ikke så godt;)

bare vent sparkene kommer;)

Skrevet

tuusen takk ;) ble litt beroliget nå ;)

Skrevet

Godt dere røykere trøster hverandre og forsvarer røyking i svangerskapet...jeg gremmes.

Gravide skal dere bli, men å gi opp røyken...neida.

Egoister, uansett hvor mange eller få dere røyker pr dag.

Skrevet

du har sikkert aldri røyka så du aner vel ikke hvordan det er du!!!

så da burde du heller ikke uttale deg om det!

det er helt sikkert noe du spiser eller drikker som også kan være skadelig for barnet ditt..alt er jo skadelig nå til dags...

Skrevet

Jeg er 29+1 i dag, og har hatt noen dager hvor jenta i magen min har vært så utrolig rolig at jeg har begynt å lure på om det er noe der i det heletatt - mens andre dager er hun kjempeaktiv... tror rett og slett bare de små barna, som vi voksne, har dager hvor de har rolige og andre dager hvor de har mer energi.

Skrevet

Det er helt normalt...babyene har aktive dager, og rolige dager. Det merker du enda bedre lengre ut i svangerskapet. Det virker som de må hente seg inn etter dager med masse liv, og rett og slett sove ut litt...men det er helt normalt!

Skrevet

Unnskylder ingenting....

Men..kos deg med røyken du...selvopptatte dame

Skrevet

skjønner ikke vitsen med å gi henne en lekse om hvor skadelig røyk er? tror nok de fleste som røyker er fullstendig klar over dette.

hun sendte inn et innlegg i håp om konstruktive tilbakemeldinger, ikke nok en røykehetsdebatt.

røyker ikke selv, og synes det er utrolig dumt at folk røyker - spesielt gravide... men orker ikke kjefte og smelle på de av den grunn - da de garantert vet at det er skadelig.

Hvis folk ikke kan komme med konstruktive tilbakemeldinger, kan de like greit la vær å svare.. det mener iallefall jeg.

Skrevet

..jeg røyket før jeg ble gravid. Hadde SÅ lyst å bli gravid/få barn, men mannen min nektet før jeg hadde sluttet å røyke. Da jeg hadde vært røykfri i 6 mnd, ble jeg gravid, og har ikke tatt et drag etterpå...jenta mi er nå 3 år, og jeg venter nr 2.

Så, jeg vet det er vanskelig, men å få barn, bli gravid, er verdens beste grunn til å slutte. Virkelig.

Skrevet

Hun er bekymret...og lurer på om røyken har en årsak....

Skader det å slutte, når all mulig forskning sier røyk/svangerskap ikke henger sammen?

Vet du hva....trøst og støtte skal hun få, for all del, men hun kan jaggu gjøre barnet en sjanse ved å kutte røyken.

Det er lov å si det som det er, at røyk er egoistisk i svangerskapet, det er ikke usaklig i det hele tatt.

Skrevet

Min hovedgrunn til å oppmuntre deg til å stumpe røyken, er at da kan du for din egen del spare deg for dårlig samvittighet gjennom svangerskapet. At babyen er rolig, er normalt..kanskje det ER en rlog baby..

Men slutter du å røyke, trengerdu ikke plage deg selv med at det er du som gjør babyen rolig..om du skjønner.

Skrevet

For babyen er det nok best å få være i magen din litt lengre, det er tross alt en stund til termin.

Så, ikke framprovoser noe, la tida gå...

Skrevet

Jeg slutter å røyke i uke 11, men begynte smått igjen i uke 24...nå er jeg i uke 38 og røyker ca 3 om dagen.

jævlig dumt å begynne igjen, men sånn kan det da gå!

Min baby er relativt rolig, men kjenner h*n fler ganger om dagen..

men er perioder jeg kjenner mindre enn andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...