Gå til innhold

Oppstart av pergo i uke 41.................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg begynte på søndag ( dag 5 ). Har ikm i uke 45 tror eg :-)

Tenkte vi kunne oppdatere hverandre?

Kjekt å ha noen andre som er i samme båt på lik tid.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte også på pergo på søndag (dag 4). Dette blir spennende:-) Håper jeg slipper unna bivirkninger

Skrevet

Heia!!!!

Jaha de var de bivirkningene :-) Eg har fått KVISER til dn store gull medaljen akkurat som eg ikke har nokk fra før buhu.............

Skrevet

Uff kjedelig. Jeg har heldigvis ikke fått noen bivirkninger enda. Håper de holder seg borte resten av tida også. Jeg tar 1 tablett daglig med 50mg.

Skrevet

Da var siste pille tatt, så da blir det ultralyd på mandag for å se om de har virket som de skal. Får håpe de gir ønsket effekt, men jeg tør ikke ha for store forhåpninger...

Skrevet

Ble ferdig med pergoen den 18.....

Hva skal du på ul for da Junine ?

Håper spiren sitter hos oss denne pp :-)

Skrevet

Jeg hiver meg på her jeg og:)

Begynte med pergo helt i starten av uke 41. Enkeltkur.

Skal ha 2 enkeltkurer, så blir det dobbeltkur etter det hvis det ikke har klaffet innen den tid.hehe.

Skal på dag 23 i syklusen for å sjekke om jeg har hatt el denne mnd.

Går også på metformin pga hormonforandringer.

Når det gjelder bivirkninger-forsåvidt av både pergo og metformin-så er det både kvalme, slapphet, diare til tider, ingen matlyst og litt hormonell:(

Skrevet

Lykkeboden: Legen min ville ha meg tilbake på en ultralyd kontroll ca syklusdag 13 for å se om eggposene (tror det var et han sa:-)) har utviklet seg som de skal. Er du også under utredning?

Siaa: Skal du ta blodprøve dag 23 eller?

Skrevet

Ja, er på dag 23 jeg skal å ta blodprøve.

Skrevet

Noen som har testa pos på el?

Testa i går og den va neg :-( Når fikk dere el etter pergo hvis dere har gått på de før?

Skrevet

jeg har ikke testa med el-test så jeg vet ikke om har hatt el ennå. Finner ut av det på fredagen når jeg skal å ta blodprøve for å sjekke el.

Så det blir nok i slutten av mnd jeg har ikm. Har vært litt uregelmessig i det siste, så har ikke noe eksakt dato å komme me...

Skrevet

Ifølge ultralydundersøkelsen jeg hadde i går kommer EL om et par dager. Men det hjelper lite for vi fikk også svar på mannens sædprøve, og er ikke resultatet betraktelig bedre på neste prøve er vårt eneste håp kunstig befruktning med microinjecsjon:-(

Min IKM er ca 7nov, men har vel egentlig gitt litt opp:-(

Skrevet

Ikke gi opp.

Når mannen min skulle å ta sædprøve første gang så var det dårlig kvalitet osv. Men på andre sædprøven så var den helt normal.

Det kan være så lite som en liten forkjølelse for flere uker siden som kan avgjøre testen, så ikke ta sorgen på forskudd:)

Skrevet

Eg vet de er lett å ta sorgene på forskudd men prøv å se lyse i tunellen.

Eg har fåt meg en ul i morgen kl 09 så da skal eg spørre om de kan se eller om når eg får el....

De er som siaa sier at de er veldig lite som skal til for å få reduserte svømmere, de kommer nok opp i normal fart igjen på neste prøve skal du se :-)

Lykke til og skal tenke mye på dere.....

Skrevet

Får bare håpe at neste prrøve blir bedre ja. Finnes det noen "triks" for å øke antall sædceller? Problemet var at det var veldig få av dem.....

Siaa: Hva slags hormonforstyrrelse har du? Jeg fikk beskjed om at jeg har høy FSH. Har forstått at det har noe med eggstokkfunksjonen å gjøre. Men legen så da iallefall et egg som snart kom på UL.

Lykkeboden: Lykke til på UL:-)

Skrevet

Da har eg vert på ul.

De kunne se at eg hadde hatt el og eg snart fikk mensen. Har teste pos på el en gang og de var samme dag som eg slutta på pergoen etter de har eg bare testa neg.....

Måtte jo rett hjem etter ul for å ta en gr test men den var neg :-(

Håper for de at de dukker opp en spire om ikke så lenge.

Skal teste igjen om noen dager for å se om dn er pos :-)

Håper å krysser fingrene for at eg/vi får en liten hybelboer der som holder seg der i 9 mnd :-)

Skrevet

Fikk du EL så tidlig ja. Jeg fikk pos EL test først i dag, så da er det bare å kjøre på og håpe at svømmerne er i litt bedre forfatning enn prøven tilsa.

Krysser fingrene for at mensen ikke dukker opp hos deg:-)

Skrevet

Skal krysse fingrene for noen gode svømmere for deg :-)

På hvilken dag fikk du el da?

Skrevet

Jeg fikk EL på syklusdag 14, og 5 dager etter siste pergotablett.

Skrevet

Hei.

Tenkte jeg skulle slenge meg på her. Startet på min første pergokur mandag 8 okt. (uke 41) Jeg har ikke sjekket om jeg har hatt EL, tror jeg pleier å få det, men siden vi har slitt så lenge ble jeg satt på en kur. Har tatt to blodprøver og skal ta en til i morra (dag 23)

Jeg har også IKM i begynnelsen av uke 45.

Har dere sett noen tester om hvor stor sjanse det er å bli gravid på pergo?

Ønsker dere lykke til!

Krysser fingrene for oss

Skrevet

Skal krysse fingrene for deg også:-) Jeg tror jeg har IKM i begynnelsen av uke 45 jeg også. Men vi har som du kanskje har lest ovenfor fått konstantert veldig få svømmere hos mannen min, så håpet er ikke så veldig stort for at tanta holder seg borte denne gangen heller.

Aner ikke hvor stor sjanse det er for å bli gravid på pergo. Det kommer sikkert litt an på hva som er grunnen til at man sliter. Hvor lenge har dere prøvd?

Skrevet

Etter som jeg har skjønt, så kan svømmere variere fra mnd til mnd. Ikke noe vits å ta sorgene på forskudd. Neste test kan de være på topp! Og man trenger i realiteten bare EN god svømmer ;) Ikke gi opp!

Vi har prøvd 1,5 år. Ble gravid etter 1 år, men mistet i uke 7. Skal få svar på svømmerne og blodprøvene mine 7 nov. Det blir spennende. Dere da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...