Northernlights Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg trodde kanskje ikke spoekelsene var her mer. Fordi det har vaert stille,utenom da jeg foelte noe prikke meg paa kinnet tidlig en morgen,mens jeg enda laa i senga. Jeg kan ikke si dette til ungene, og liker ikke snakke med gubben om det heller, men tenkte heller skrive om det her. Jeg var oppe klokka halv syv i morgest,for aa hjelpe gutten min til aa vaere klar for skolebussen. Da han endelig var ute av doera,gikk jeg igjennom den lange gangen vaar,og der staar ei boette med noen leker,og oeverst er det en diger teddybjoern. Naar jeg bare var ca 1 meter unna,ser jeg tydelig at det ene oeret paa teddybjoernen roerer paa seg...... Nevnte det til mannen min naa i sted,og han sa at han saa en skygge i dag tidlig gaa gjennom kjoekkeninngangen... Tenker serioest faa presten til aa komme,naa.
Northernlights Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2007 Nei,ikke halliser. Naar de hadde problemer med aa leie ut dette gamle huset fordi det spoeker her, er jeg redd du ikke skjoenner. Jeg har sett "mitt",for aa si det saann. Venninne fra Norge opplevde ogsaa noe overnaturlig i juli da hun var her. Tro hva du vil. Jeg tuller ikke.
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 uff, så skummelt =( har sett nok selv til å tro på det du sier!!! du får høre med presten om han kan hjelpe... de er nok ikke farlige, men skumle er de ja!
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Huff da så herlig ekkelt, hehe... Synes jo det er litt spennende med slikt jeg da, men det er så lenge de ikke er i mitt hus!! ;o) Lykke til med å få dem over på "rette siden".
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Få tak i et medium. Vet ikke om presten kan gjøre noe. Tenn et lys og be dem gå inn i lyset og si at de hører til på den andre siden... Virker ikke som disse åndene vil dere noe vondt da?
Northernlights Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. oktober 2007 Tre hus bortenfor vaar,bor et gammelt par. De er rundt 80 aar. Mannen vokste opp her, og naar mannen min gikk for aa hilse paa naboene da han leide dette huset i 2003, spurte den gamle mannen "Have you seen Sarah yet?". Han kunne fortelle han hadde rommet som hun hadde hatt foer hun doede etter en hesteulykke. Hun var 10 aar da hun brakk nakken sin paa midten av 1800 tallet. Hun doede her i huset,og vi tror jenta som gaar igjen er henne. Hvem mannen jeg saa for 3 aar siden er,det aner jeg ikke, men svigerfar fortalte meg nylig at akkurat som jeg beskrev den mannen, saann saa mannen ut som han saa en gang ogsaa. Han har vest,litt kort mann, og runde briller. Tror neppe vi begge to har hallusinert samme utseende av en mann med 3 aars mellomrom....
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 *nakkenhårene reiser seg på meg* :S
Northernlights Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. oktober 2007 Nei,det er ikke noe 'vondt" her,men ubehagelig naar du kjenner fysisk noen prikke deg i ansiktet. Gutten min paa 9 aar gjorde det samme her en kveld, for morro skyld,for aa faa oppmerksomheten min. Og da kjente jeg tydelig at det var akkurat saann det kjentes ut den morgenen. En liten barnefinger. Jeg er faktisk veldig oppegaaende... ;o)
Turid Laila Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 Usj, syns sånn er litt ekkelt jeg da, samtidig som det er veldig spennende. Hjemme hos pappa er det en gammel dame som ofte kommer på "besøk". Vi kaller henne bare for gamla. Hun gjør ikke stort annet enn å kikke i kjøkkenskapene tror jeg. Men litt ekkelt er det jo likevel...
Northernlights Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg skulle oenske "mine" spoekelser kunne begynne aa rydde huset.... ;o) Tenk om jeg kunne vaakne opp til helt ryddig hus,hver morgen!
Odine! Skrevet 12. oktober 2007 #12 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg tror i utgangspunktet på spøkelser, men skulle jeg kommet over noen i huset mitt, ville jeg nok bedt en prest om å komme.
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #13 Skrevet 12. oktober 2007 Så spennende! Jeg synes sånt er kjempegøy!! Har ikke opplevd noe selv da..
meg & to små vampyrer Skrevet 12. oktober 2007 #14 Skrevet 12. oktober 2007 Ja ja, du er hvertfall aldri alene. Håper dere finner ut hva det er eller at det roer seg litt etterhvert.
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #16 Skrevet 12. oktober 2007 fatter ikke at du klarer å bo der,...jeg hadde dødd.. syns du skal få tak i prestenja..tenk om vbarna opplever dette endag og blir inni granskauen skremt..
Kirsebæra Skrevet 12. oktober 2007 #17 Skrevet 12. oktober 2007 Nordlyset: Hva er halliser? og hva har skjedd med tastaturet ditt? hadde ikke du æ. ø og å før? hvor mange er det du har set i huset? en mann og ei jente eller er de flere? Hvordan er d? skumle eller harmløse? syns det er spennende med slikt...men kanskje litt skremmende når de kommer å prikker en i ansiktet
Northernlights Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #18 Skrevet 12. oktober 2007 Halliser gaar jeg utifra hun mener er "hallusinasjoner"? Og grunnen til at jeg ikke har ae,oe og aa enkelte ganger er bare fordi jeg sitter et annet sted i huset,som er fredligere,og surfer paa mannen min sin PC. ;o) Mannen min har ikke norske bokstaver paa sin PC. Derfor.
snartmammapåny Skrevet 12. oktober 2007 #19 Skrevet 12. oktober 2007 HUFF... Northernlights, fikk frysninger på ryggen når jeg leste overskriften din... Dum som jeg er så klarte jeg ikke å la vere å lese...!! Følte på meg at det var de uvelkomne ekstra beboerne dine som plaget deg igjen. Så nå er jeg dritredd...hehe Er så pysete når det kommer til slike ting, men la vere å lese, nei da...
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 12. oktober 2007 #21 Skrevet 12. oktober 2007 Da må d vel være en katolsk prest...for protestantiske prester driver ikke m sånt såvidt jeg vet...d eneste må vel være å velsigne huset deres... Hva m å kontakte et medium? Har du forsøkt å be dem om å gå sin vei selv? Ifølge mamma hjelper dette av og til.... Der vi bodde før kjente sambo plutselig en hånd på skulderen da vi hadde lagt oss for kvelden...vi lå og småpratet i sengen da han plutselig hoppet inn mot meg...jeg kjente aldri noe fysisk, men følte ofte at d var noen der...men d var aldri noe truende følelse...men litt ekkelt er d seff... I huset til en venninne av meg sine foreldre er d et "spøkelse" eller hva man skal kalle d...de tror d er en liten gutt som ble funnet druknet i en myr i nærheten...de hører skritt i etasjen over når de sitter nede, han skrur av og på lyset, låser opp inngangsdøren innenfra når d ikke er noen hjemme (særdeles upraktisk) ol...de er så vant m d at d ikke vil at han skal forsvinne!
Northernlights Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #22 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har i det siste følt kulde rett som det er rundt der datamaskina til gubben er.Og det er ikke airconditionanlegget,for det virker ikke i det rommet. I går falt noe ned trappa fra 2.etg, og ingen var der, og hundene var sammen med meg i "datarommet". Ungene mine vet ikke mye om det her, utenom hun på 19,og hun bor ikke her.Hun har ellers sagt hun ikke vil hit mer, men jeg tror ikke hun virkelig mener det. Men hun ble skikkelig skremt av banking midt på natta engang,pluss at noe dro dynene av dem i dobbeltsenga de lå i. Hvis jeg føler trussel, eller at noe er "ondt",så flytter jeg bare. Det er ikke sant at bare katolske prester "renser" hus. Vi går i ei Methodistkirke, og presten vår gjør det mer enn gjerne. Vi har snakket om dette her med han før. Methodistkirka er protestantisk. Jeg tror det er denne barnesjelen som går igjen mest her, og jeg frykter henne ikke i det hele tatt. Hun vet kanskje ikke at hun er død engang. Og jeg tror hun rørte bamsens øre i morgest,bare for å la meg se at hun er her. Jeg vet ikke.....
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 13. oktober 2007 #24 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg trodde de bare velsignet jeg da, og ikke renset...men jeg vet jo ikke alt Supert hvis deres prest kan hjelpe dere da Ikke godt å vite, men så lenge d ikke er truende så er d nok ikke farlig...men sikkert skremmende nok... Kan hende hun gjorde d for at hun ville du skulle vite hun var der ja... D hender han som går igjen i huset jeg fortalte om ovenfor er skikkelig rampete... De har trapp i stuen slik at de ser ned til entreen..og der slår han på lyset, de slukker, han slår på (mens de sitter i stuen og ser ned) og de slukker...han gir seg etter en stund da...og de kjefter og står i..he he...
Northernlights Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #25 Skrevet 13. oktober 2007 hehe,har faktisk kjeftet litt jeg også ;o) Men det var etter at "de" tok dynene av ungene på natta,og la dem pent på hver side av senga. Var stille lenge,da. Dette soverommet pleide være "the parlor",så de brukte det som rom å holde begravelsene i,når noen døde. Kista sto altså midt i dette rommet. Nå er det sønnen min på 9 år som sover der,og han har en gang våknet av mareritt,hvor han satt i køyesenga og skreik "the lady is hitting me!" Men vi håper det bare var en dum drøm. Pappa ringte i dag,og jeg fortalte han om bamsen i morgest. Så kommer det "si meg, vil du ha besøk,du??" Så det er nok best jeg holder det for meg selv om det skjer mere saker og ting. Kanskje bare skrive det ned. Men jeg skvatt faktisk mye mer da jeg så disse ulveedderkoppene enn den mannen jeg så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå