Gå til innhold

Om å kysse barn på munnen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..søstera mi lærer min nevø på 6 år til å kysse og klemme venner og kjente av familien på munnen når de går!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg må bare spørre hvorfor dette er så jævlig motbydelig? mitt barn på to år for da lov til å kysse andre på munnen dersom han ønsker det. han kysser oss foreldre på munnen, og han får også lov til å kysse de søte pikene i barnehagen. har han lyst til kysse sine besteforeldre på munnen, er dette også greit. ser av andre tråder som er opprettet på emne, at dette visstnok skal være som pedofili, men her faller jeg helt ut...

Skrevet

Synes mange har blitt så hysteriske.. "Alt" er liksom pedofili i dag (referer til den forrige debatten om kyssing av barn).

Om ikke nevøen din synes dette er vemmelig og føler seg presset til å gjøre det så ser jeg absolutt ikke noe i veien med at han nusser familie og venner. I andre land kysser man hverandre hele tiden fordi dette er tradisjon, ingen skriker verken pedoifili eller utroskap av den grunn.

Jeg lurer på hva mine foreldre hadde blitt kalt jeg om det var det samme hysteriet for 20år siden, som det er i dag. Både jeg og min søster dusjet nakne sammen med vår far.. ingen reagerte på det, og han har aldri gjort oss noe. Ikke rart mennesker får et anstrengt forhold til kroppen sin når de vokser opp å lærer at all form for nakenhet og kroppskontakt med andre er ekkelt.

Skrevet

Kysser DU alle du ser på munnen, yummyyummy78?

Hvorfor skal det da være sååå naturlig at små barn gjør det?

Hva med smitte, munnsår, bakterier og ikke minst er det naturlig for andre tror dere?

Jeg hadde ikke likt at et barn (uenom mine egne) kom og ville kysse meg på munnen! Det er ikke like naturlig for alle, og det synes jeg foreldre må respektere!!

Vi lærer jo barn å holde seg for munnen når de hoster, spise med igjen munn etc. Og så kan de bare går rundt og kysse alle de ser på munnen...?

*Hæ*

Skrevet

Ingen har vel nevnt pedofili i denne tråden?

Det har mned smitte og unaturlighet å gjøre.

Skrevet

"Unaturlighet"? Her må du uttrykke deg litt klarere..

Skrevet

Synes det litt rart når folk gjør det. Ikke helt naturlig for meg. Men for all del. Kyss i vei! Sønnen min får masse klemmer og kyss på kinnet : )

Vimsa

Skrevet

hvor i mitt innlegg har jeg skrevet at det er naturlig å kysse ALLE på munnen? jeg oppdrar ikke mitt barn til å kysse alle han ser på munnen, men jeg oppdrar han heller ikke til å synes kyssing er "jævlig motbydelig".

Skrevet

må skrive litt om redesel for smitte av diverse. jeg har barn i barnehagen, og det er klart han har dratt med seg en del smitte derfra. hovedgrunnen til dette er nok ikke sussing i barnehagen, men vanlig dråpesmitte som det florerer av i barnehagen. de nyser, de snørrer, de deler drikkekopp (ved uhell, selvsagt) m.m. Kyssing er neppe en stor smitteårsak!!!

Skrevet

Jeg er ikke vant til å kysse/bli kysset på munnen. Så for meg virker det fremmed og unaturlig. Jeg tror ikke jeg kommer til å lære mitt barn å gjøre det. Ikke minst fordi, som noen her har sagt, at hvis h*n begynner å kysse venner og bekjente på munnen fordi h*n synes det er naturlig, kan den som blir kysset oppfatte det som ekkelt og ubehagelig. Og det er ikke ønskelig. Alle mennesker har forskjellige grenser for sin intimsone, og det er det viktig å respektere. Er det kun foreldre og kanskje besteforeldre, er det vel greit for de som ønsker det.

Dessuten synes jeg det er bra å ha et sted det bare er lov for en kjæreste å kysse. Andre steder kan folk få kysse, men munnen er en intimsone. Det er min mening ihvertfall!

Skrevet

Utrolig enig med deg ovenfor her!!! Bra innlegg!

(blueeyes83)

Skrevet

Helt enig med deg, blueeyes83.

Jeg synes ikke det blir riktig å lære barna å kysse andre på munnen.

Dessuten vil jeg nevne at det i tillegg er ikke anbefalt å bruke samme bestikk o.l. som barnet, for at våre baktereier går over i munnen dems. En skal heller gi de en smokk som har ligget på bakken, enn å gjøre den "ren" i egen munn.

Er det sa så lurt å kysse barna på munnen?

Skrevet

dette blir for meg litt hysterisk. det er ikke snakk om å kysse med åpen munn. mitt barn har delt bestikk og glass med mange ganger, og det har aldri medført at han har blitt syk. selvsagt har han vært syk, men først da han begynte i barnehagen. det året han var hjemme med meg var han ikke syk en eneste gang, bortsett fra de gangene han fikk vaksine på helsestasjon.

vi bør ikke være for hysteriske for bassilusker. hvis ungen ikke får i seg noen bakterier i løpet av barndommen får de ikke bygd opp et godt immunforsvar, og det er ikke bra!

Skrevet

Jeg syns heller ikke det er naturlig å kysse barn på munnen.

Det er liksom forbeholdt kjærester syns jeg. Så mitt barn kommer ikke til å lære at det er naturlig å kysse foreldre/besteforeldre/venner på munnen. Det kan de bruke kinnet til syns jeg.

Men så klart, man skal ikke lære barnet at det er motbydelig å kysse heller.. Men rett ting til rett anledning.

Ikke at det har noe med pedofili å gjøre, syns bare at kyssing på munnen er en annen type kjærlighet enn hva man skal ha til barn/barnebarn/venner..

Skrevet

jeg synes bare det blir skremmende at fedre ikke får stelle jenteungene sine uten å måtte ha sexuelle ønsker, eventuelt kysse på de!!

Om ungene gir beskjed om at mamma og pappa skal slutte å nusse de, så bør man så klart respektere det( da snakker vi om unger som synes at mamma og pappa er æææsj når venner er i nærheten, men som gjerne får en kos og klem når de er alene).

Hvorfor skal ALT være ekkelt plutselig?

Pedofili er SIKKELIG ille, men man bør da passe på litt hva man sier?

Skrevet

Kjære vene HI, dette her er et innlegg du har skrevet når du ikke har hatt annet fornuftig å gjøre asså. Fritidsproblemer kaller jeg det!

Min sønn er 2 år. Om han selv ønsker å nusse noen på munnen er det helt opp til han. Og det er helt opp til dem som mottar nussene hans å si nei hvis det ikke er ønskelig. Han blir ikke akkurat skuffa for det, hehe.. Noen ønsker ikke nuss fra barn, fordi de selv kanskje er forskjølet og ikke vil smitte. mens de fleste jeg kjenner som får nuss fra mitt barn heller vil risikere å bli smittet av forskjølelse enn å ikke få det deilig, gode, kjærlige nusset fra han.'Ingen ting er bedre enn å bli vist kjærlighet og nærhet enn av et lite barn du er glad i.

Og her behøver du ikke å nevne pedofili en gang!!!!

Dette er mennesker vi kjenner, ikke fremmede, Det hadde heller ikke falt han inn å nusse fremmede alikevel.

Kjøre deg, du er bare helt utrolig. Håper virkelig ikke du mente det du skrev. Uff, så ille.

La barna få litt frihet da.

Ikke skrem dem mer enn nødvendig. Et lite nuss liksom.*pfh*

Skrevet

Synes folk får gjøre som de vil selv her. Jeg ville derimot ikke oppfordret mitt barn til å kysse andre enn aller nærmeste familie på munnen?

Ville ikke følt det greit om nevøen min prøvde å kysse meg på munnen.

Da måtte jeg jo ha stoppet han for det føles unaturlig for meg og det igjen ville blitt forvirrende for han.

Dessuten ville jeg heller ikke satt pris på å vite at enkelte unger i barnehagen til min datter løp rundt og prøvde å kysse henne på munnen.

Skrevet

Her i familien kysser ikke annet enn kjærestepar hverandre på munnen, bare så det er sagt ;)

Skrevet

jeg har nettopp lært min datter å gi meg en suss og rynke på nesen etterpå så utrolig søtt hehe men jeg liker ikke at alle andre gjør det.. menfolk må da få gjøre som de vil..

Skrevet

hvis din datter ikke ønsker suss, klarer hun nok å si ifra. dersom hun ønsker en nuss bør hun få lov til å ta imot den, synes ikke det er opp til deg å bestemme det! min sønn susser i barnehagen, men han løper ikke etter andre barn for å susse de. han gir noen av de hadesuss, og etter hva jeg har sett oppfattes dette positivt og morsomt for de små. hvorfor skal du synes at dette er ekkelt? jeg skjønner det rett og slett ikke!!!!!

det er ikke noe galt med barn som susser. vil heller si at det er noe galt med tankene og ideene til de som ikke liker det.

Skrevet

Midtimars:

Du vil ikke at ungene skal kysse hverandre?

haha da bør du nesten ha barnet ditt hjemme hos deg!! Det er jo så vanlig at ungene begynner å gjøre det etterhvert, la de få utvikle seg fritt uten deres skittne tanker!!

Det blir ikke ekkelt så lenge dere ikke tenker ekle tanker rundt det..og at dere gjør det syns jeg er skummelt! Det er BARN ingen tungekysser sine barn, det er bare snakk om å vise kjærlighet!

Skrevet

Herregud! Det dreier seg da ikke om smittefare. Det er ikke nussing generelt jeg er imot. Man kan nusse så mye man vil på kinn ol, men ikke på munnen. Dette fordi det føles veldig unaturlig for meg!

Føler ikke at jeg har missa no viktig hjemmefra, fordi de ikke nussa meg på munnen... Folk får gjøre som de vil!

Skrevet

Jævli kræksli! stakkars ungene vet jo ikke hva som er "rett" og galt!

Skrevet

Jeg synes kyssing på munnen er noe som skal være mellom kjærester. Kyss på kinnet passer mellom barn og voksen, men ikke hvem som helst heller.

Jeg kommer ikke til å lære mine barn å kysse hverken meg eller pappan eller noen andre på munnen. Det er ikke naturlig for meg!

Men jeg er ikke hysterisk, ang smitte eller noe. Det er kun som en slags intimsone. Akkurat som om at jeg ikke vil at noen skal stå alt for tett inn på meg når de snakker med meg, eller ta på meg på plasser jeg ikke vil.

Dersom et barn plutselig kysser meg på munnen, så bare ler jeg det bort. Skal ikke lage noen scene ut av det. Og små barn som nusser er jo utrolig søtt da! Men en skal passe på å ikke overtre noen andres intimsoner, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...