Gå til innhold

Har to venninder som skal ta abort til onsdag:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes det er så dumt, soden begge to har både muliget og økonomi til å bli foreldre.

De er sammen med faren til babyen også.

Støtter dem jo selvfølgelig uansett hva de velger å gjøre, men har prøvd hardt for å prøve og fraråde dem abort.

Veldig veldig veldig trist syntes jeg....

To nydelige barn mindre på jord:(

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hvilke barn? Er vel ingen barn på jorda som blir drept på onsdag. Bare 2 embryoer som ikke utvikler seg til fostere.

Skrevet

Jeg også liker ikke så godt abort, MEN sant som Riga sier, det er så tidlig enda at det er jo ikke barn. Ikke foster engang. Er et embryo der hjertet såvidt har begynt å slå...

Men selv kunne jeg ikke tenkt meg det valget, er jo så glad i den lille i magen min. =)

Skrevet

det synes jeg faktisk er litt viktig og huske at det embryor og ikke blitt foster ennå!!

Selvsagt er det trist,men man får støtte vennene sine.det er derfor man har de:)

Et valg er et valg,det er så vanskelig og gjøre noe med det....

Skrevet

Hadde jeg tatt abort da jeg var gravid, hadde det i dag vært et mindre barn på jord.

Skjønner?

Skrevet

huff så trist...

sitter selv med det samme dilemmaet nå... beholde eller ikke beholde....

mannen mener jeg må velge.....jeg tror jeg velger å beholde....

Skrevet

Er jo et Embryo, ikke et foster. det har jo ikke rukket å utvikle seg.

mange grunner til å ta abort, selv syns jeg det er en fin løsning, for folk som ikke ønsker barn, kansje de er i en vanskelig situasjon i livet, ikke passer osv. men såklart, abort burde ikke brukes som et prevansjonsmiddel.

selvfølgelig er det trist, men de har jo tatt et valg. opp til de det:)

Skrevet

Hvor gammelt er ett embryo før det blir ett foster?

Over langt er vennindene dine kommet?

Skrevet

Ønsker deg i hvertfall lykke til uansett hvilket valg du tar:)

Er det helt det samme for din mann hva du gjør??

Skrevet

Single mamma.

Hun ene er bare 2 mndr, hun andre er 4 (!!) mndr, måtte visst søke om å kunne ta abort sa hun.

Skrevet

Da skal det vel en del til for at ho får abort, så sant det ikke er noe galt med barnet.

Skrevet

I Norge er jo grensa for selvbestemt abort 12 uker.. Synes egentlig det er litt rart å si at det "bare" er et embryo når dere ikke vet hvor langt de er på vei.. Jeg har et 3Dbilde på profilen min av lillegutten min når jeg var 10 uker på vei.. Ser jo helt tydelig at det er et lite menneske.. Så jeg skjønner veldig godt at du synes dette er trist.. Jeg er imot abort så lenge det ikke er veldig gode grunner for det.. Det kan det jo være de har, og de må jo bestemme selv.. Men støtter deg når du synes det er trist..

Skrevet

Egentli mener han at 3 er nok, fikk såvidt lokke han med på en 3 mann....

og nå plutselig venter vi nr 4

Skrevet

Helt enig med deg at det er synd at man kaller det for "BARE et embryo"

Det er ikke BARE det, det er jo et veldig veldig lite mennseke etter min mening.

Jeg syntes dette er ekstra trist akkurat siden de ikke har noen god grunn til å ta abort.

Dette er gode venninder av meg, så jeg kjenner situasjonen deres.

Kanskje jeg er rar nå, men jeg syntes også det er trist når de ser på min sønn og fortsatt ikke syntes det er verdt det.

Jeg var jo i samme situasjon som de bare for litt over et år siden.

Men som sakt, jeg støtter dem jo uansett, det er deres valg.

Skrevet

En ting er å ta abort, en annen ting er å vente til 4. mnd. det er bare forkastelig!!!!!!

Folk har da skjønt tidligere enn det at de er gravide? En ting er å ta abort kjempetidlig..men 4. mnd DET er sent.

Hvor gamle er de?

Skrevet

21 og 23. Hvorfor?

Skrevet

Hei

Skjønner godt at du synes det er trist:o((

Å fakta er at etter det værtfall er gått 8 -10 uker så er det ikke et embryor lengre. men en BABY faktisk.

Så det å vente helt til man er 4 mnd på vei synes jeg er hjerteskjærende!!

Jeg skjønner at man noen gang må ta det vanskelige valget med abort av og til men å drøye det til man er 3-4 mnd på vei synes jeg er hjerterått!

Man ser jo klart å tydelig at det er et fullverdig menneske da.

Nei, man må jaggu bruke prevensjon da og følge med så man slipper å faktisk ta liv på denne måten fordi man ikke takler ansvaret enda.

Det blir for lettvint!

Skrevet

trodde bare at folk i den aldern hadde vist bedre...men samtidig må jeg si at ingen av mine veninner(alle rundt 22 år) hadde beholdt.......vi er vist for unge...

Skrevet

Jeg syns heller ikke man kan kalle det bare et embryo!!! Det er liv uannsett!!

Er enig i at 4 mnd er vel alngt og ingen har gor nok grunn til å ta abort når en har komt så langt...Harregud hun må vel føde barnet da?

Nei jeg kan støtte dem som virkelig har gode grunner for å ta abort men det er for lett for mange mener jeg

Jeg hadde en vennine som nærmest brukte abort som prevansjon og det mener jeg er sykt

Jeg støtter dem som syns at det er et forferdelig valg men som med tungt hjerte og gode grunner gjør det

Det er snakk om liv!!!

Våre store ---små babyer har også vert et lite embryo

Skrevet

Det er for svarte ikke trist i det hele tatt. Det er mye tristere med barn som vokser opp hos foreldre som aldri ønsket dem.

Bra at disse jentene vet hva de vil! Flott for dem!

Skrevet

Hallo!!! Jeg ønsket ikke å bli gravid når jeg ble med min datter men elsker henne og ønsker henne over alt på denne jord

Dem som skal ta abort på onsdag ønsker nok barn en gang men ikke nå.....

så da skal det være så enkelt at man fjerne det?

bruk prevnsjon med kjæresten din da for f.....

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hallo!!! Hun sier ingenting at uplanlagde barn (slik som vesla mi) er automatisk uønskede så ikke ta deg nær av det da!

Ja, de ønsker seg ikke barn nå, derfor abort...skal de liksom overtales til å beholde fordi alternativet er abort og det er liksom så grusomt?

Bare fordi valget blei abort så blander du inn ordet enkelt? Abort er for mange ikke noe enkelt utvfall fordi man må ta et meget vanskelig valg. De som velger abort føler som regel at det er det enkleste, men at det er enkelt trenger det nødvendigvis ikke være.

Ingen prevansjon er 100% sikker...ikke engang sterilisering er det!

Skrevet

Neida det er ikke sikkert at det er et lett valg...det var feil av meg :=( det var ikke rett av meg.Jeg personlig hadde aldri blandet meg i hva min vennine ville gjort.Mine venner vet ikke en gang hva jeg mener om abort.Det er så sårt tema at jeg holder meg unna men her kan jeg ihvertfall si at å vente 4 mnd er litt over grensa

Jeg har en god vennine som har tatt abort og for henne var det kjempe tøft! Hun tenker av og til på det forsatt!!!Hun har også angret til tider men hun tok et vanskelig valg av veldig gode grunner....hun var to mnd og ikke 4

Tror ikke hun hadde vurdert det etter 4 mnd.....

Men jeg tror at det fins mange som tenker:nja---nei det passer ikke enda kansje vi drøyer det 1-2 år og det mener jeg er galt!!

Syns ikke du?

Skrevet

Det jeg syntes er trist er det at folk blander seg borti ting de overhodet ikke har noe med. Jeg personlig er mot abort, men om mine venninner vil det noen gang har jeg vel ingen rett til å blande meg fordet??? Tenk så vondt det må ha vært for dem å ta den avgjørelsen.. Mind your own buisness HI..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...