så var vi 4 Skrevet 10. oktober 2007 #26 Skrevet 10. oktober 2007 det er utrolig slitsomt å pumpe hvis du ikke får ut melk. jeg hadde grusomt mye melk fra dag 2 og pumpa frem til han var 9 mnd uten noe særlig problemer med mengden, men det er helt ærlig ikke noe jeg noensinne blir å gjøre igjen for det er et fryktelig slit, spesielt hvis du har lite melk eller dårlige utdrivingsreflekser. Masse lykke til, og mme er ikke et forferdelig alternativ
Væren74 Skrevet 10. oktober 2007 #27 Skrevet 10. oktober 2007 Dette er sikkert et dumt spørsmål i og med at du allerede har sagt at du har prøvd alt. Skjønner godt at du er frustrert! Men har du prøvd den nesesprayen (Syntocinon) som får i gang utdrivelsesrefleksen skikkelig? Jeg brukte den med stort hell når jeg slet med å få ut lite i alle fall. Lykke til!
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #28 Skrevet 10. oktober 2007 tusen takk for alle svar, dere er så snille jenter=) Har tatt et par dager i senga også, uten hell... Og nei, væren74, har faktisk ikke prøvd den nesesprayen enda, men askal høre om jeg får resept på den på fredag, har hørt den skal være bra! Hvis ikke nesespray og tabletter virker så gir jeg opp. for da er det faktisk ikke mer å prøve. og når jeg ikke har melk nå, så kommer det ihvertfall ikke av seg selv...
Væren74 Skrevet 10. oktober 2007 #30 Skrevet 10. oktober 2007 Gi den et forsøk. Jeg ble nesesprayjunkie en periode (noe jeg forsåvidt allerede hadde vært fra før, da med otrivin. Hi hi...) og ble i alle fall lysere til sinns. For min del tror jeg det hadde bygd seg opp en kraftig psykisk sperre på amming som forsvant med den hjelpen sprayen ga meg. Også spiste jeg jævla (unnskyld uttrykket) mye havregrøt den perioden også. Vet ikke om det hjalp noe da men......... ; ) Og det er lov å klappe seg selv på skuldra og være fornøyd når man har prøvd så hardt som du!
rødhette* Skrevet 10. oktober 2007 #31 Skrevet 10. oktober 2007 Syns det er fælt å høre at enkelte får så mye pes for at de kutter amminga. Jeg har ikke hatt noe pes, fra verken hs, familie eller noen andre. Ingen som har kommet med én eneste negativ kommentar. Sånn det skal være!
Løyyypeeee!! Skrevet 10. oktober 2007 #32 Skrevet 10. oktober 2007 Må bare fortelle om den gamle dama jeg møtte i heisen på Riksen, hun var nok rundt 80 år og trillet på en stor trillebag... "Dette er morsmelk til morsmelkbanken", sa hun og pekte på trilletralla si... og la så til "men det er ikke mi melk, da!" ;O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå