Gå til innhold

Faen jeg blir så misunnelig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde besøk av svigerinna, hun forsvant inn på soverommet for å pumpe, kom ut igjen 5 minutter etter med 250 ml utpumpa melk. etter 5 minutter!!! og jeg sitter med den helvetes jævla pumpen 40 minutter hver annen time HELE DØGNET og har til nå bare fått ut 20 milliliter siste døgnet!!!!! ååååååå har bare lyst til å kaste meg ut av et vindu altså.

Væææær så snill å fortelle meg at de der Afapranpillene eller hva de heter har noe effekt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sånn som svigerinnen din,,melken rant i strie strømmer.. Kunne bare se på brystpumpen eller noe som tilhørte babyen også sto spruten :-S kunne fylle flere flasker på en pumping. MEN jeg mistet plutselig melken over natten når snuppa var 3 mnd.. Bare hold ut :) snart får du det til vet du..

Skrevet

"mistet" også melken på 3 mnd. Var vel heldig som klarte så lenge, mamma mistet etter en mnd. Nå har jeg bare nok til å gi på natta... Og da får han ikke mye heller, men alt er jo bedre enn ikke noe. Får håpe det ordner seg for deg sauen :)

Skrevet

Stor klem!

Skrevet

Stooooor klem og MYE forståelse til deg!!! Jeg klarte aldri å pumpe ut mer enn 40ml med ett hederlig unntak; da hadde jeg vært borte fra snuppa i 6-8timer og klarte da å pumpe tilsammen 120ml da jeg kom hjem - på begge bryst. Var så stolt jeg holdt på å hoppe i taket. Men de stakkarslige millilterne utenom det tok tid, MYE knirk i pumpa og frustrasjon å få ut...

Skrevet

Du har fått igang den elektriske pumpa nå vel?

Mitt beste tip er da å ikke tenk på at du pumper. Stresser du kommer det iallfall ikke mye.

Jeg pumpet meg hver morgen. Tok opp Hotell Cæsar dagen i forvegen, satte meg i godt i sofaen, hekta på pumpa og glemte den........da jeg et stykke ut i episoden titte på flaska var det alltid mellom 200 og 300 ml.

Da jeg stirra på pumpa og telte hver dråpe stoppet det mye før.

Det måtte selvfølgelig bygges opp for å få ut så mye. men det løsnet skikkelig da jeg roet meg ned med den elektriske pumpa og "glemte den" der jeg satt foran tv'en.

Skrevet

uff, ja det er så kjipt... pumper 6-8 timer i døgnet, og hva får jeg igjen for det? 20 ml på et helt jævla døgn... det er 1/5 måltid det... bare griner og griner hele dagen... vet ikke hvordan det skal gå når sambo begynner å jobbe igjen... når skal jeg liksom få tid til noe annet enn mate med flaske, skifte bleie og pumpe??? uff.. men ikke faen om jeg gir meg. om jeg må sitte og pumpe til jeg dauer så gir jeg meg ikke.

Ammepresserne skal faen ikke få ta meg for noe altså!

Skrevet

jepp, ser alltid på tv eller surfer på nett. men allikevel kommer det ikke mer enn maks 2-3 milliliter (altså noen få dråper) på 40 minutter. noenganger kommer det ikke noe i det hele tatt...

Skrevet

Har du prøvd å pumpe samtidig som du ammer på den andre da?

Skrevet

jepp. har prøvd ALT som kan prøves. pumper med elektrisk. har lest ALT på nettet og prøvd ALT...

Skrevet

Mami 87 og nydelige Natalie

går det virkelig an å miste melken slik over natta, når man har såå mye melk?? høres jo helt usannsynlig ut.

Skrevet

Vet du hva, da synes jeg du skal tillate deg selv å kaste inn hånkleet snart. Vet du har prøvd alt du kan, og de første viktigste dråpene har han jo fått.

Mating skal være kos også, ikke bare stress.

Synes du har vært utrolig flink jeg, ikke alle som hadde orket å prøve så iherdig som du har gjort :o)

Skrevet

Uff, ja fornuften sier at jeg burde gi meg, men jeg ORKER ikke peset det kommer til å gi fra hs og andre... maset om at jeg er lat og gir opp og sånn.. det er nærmest blitt en besettelse, jeg har så lyst å få det til...alle andre klarer det jo.

skal til ammepoliklinikken på fredag da, og er livredd for å få kjeft. det er jo ikke min feil at jeg ikke har nok da, men kunne sikkert gjort ting anderledes...

men kan jo være jeg får resept på afipran (het det det?) da... noen med erfaringer med disse?

Skrevet

Hva andre synes skal du bare drite i. Dem har ingeting de skulle ha sakt. Og du gir jo ikke akkurat opp uten å ha prøvd.

Men pes fra hs?

Tilhører ikke du Loddefjord helsestasjon?

Skrevet

jepp. loddefjord helsestasjon. de sa jo jeg ikke skulle begynne med ammeskjold men så gjorde jeg det allikevel. og det vet hun. så da får jeg sikkert høre at alt dette er min feil, at hadde jeg gjort som de sa så hadde det gått fint... men jeg måtte begynne med sjold, hun fikk flaske allerede på sykehuset, hadde dårlige reflekser og liten munn så hun KLARTE ikke å suge på vanlig måte... Så nå får hun bare mme på flaske pluss de få milliliterne jeg klarer å pumpe ut. Får også pupp med sjold, men det kommer ikke noe ut da så hun bare skriker etter et halvt minutt...

Skrevet

Som jeg har fortalt tidligere, hadde/har jeg også samme problemet. Vil bare videreformidle den beskjeden jeg fikk hos ammeekspertene på Rikshospitalet, at 20 minutter ved hver pumping er nok! Max 30 min!

Hvis du pumper 40 min hver 2.time, tror jeg du kommer til å bli smårar!! (no offence) Jeg tror du har en vilje av stål, men at det er vel så viktig med hvile og avkobling som å pumpe! Har du forsøkt å gå ned til pumping hver 3.time? Og du bør også unne deg å hoppe over en runde om natta, litt sammenhengende søvn er NØDVENDIG! For meg betydde iallefall å sove over en runde adskillige (alt er relativt :o)milliliter mer. Men det måtte til at noen bad meg om å droppe de, slik at jeg ikke hadde så dårlig samvittighet for å skulke unna.

Du kan ikke hold epå sånn i lengden! Og jeg tror heller ikke det er bra for produksjonen.. Kutt ned på pumpingen litt, iallefall som et forsøk, slapp av og sov litt! Og så krysser vi fingrene for at Afipran vil gjøre underverker! ;O)

Skrevet

Kjære deg Sauen!

Vet ikke hvordan jeg skal begynne, men prøver iallefall :)

Er d ikke på tide å gi seg m den pumpingen snart? Kjenner frustrasjonen din helt ut hit til Åsane :)

D virker som om du har gjort ALT for å få d til, men noen ganger går d ikke likevel..Anniken er heldig som har en mamma som virkelig står på...Dette forstår hs også...hvis ikke må de jo være mindre kompetente..

Da jeg var i praksis på helsestasjone da jeg tok sykepleien kom d et par m samme problemstilling...mødrene var kjempefortvilet, men helsesøster trøstet og sa at flaskebarn klarer seg like bra de og! Og d gjør de! Tror Anniken har bedre av en mamma som har overskudd, enn en som blir sliten og trøtt og lei av å pumpe og pumpe og pumpe hele tiden, uten resultat...

Så sender deg en stor klem jeg, og vil bare si at du lider ikke noe nederlag selv om du slutter m pumpingen! Du har virkelig prøvd, d er d viktigste!

Skrevet

Hei på deg, har ENORM forståelse for hva du går gjennom!! Hadde det akkurat likt... Hadde lite melk fra starten og pumpet og ammet om hverandre fra poden var 6 uker til 9 mnd.

Fikk endelig Afipran da han var 6 mnd, og det doblet kjapt den lille produksjonen min (fra 30 til 60 ml andre døgnet og opp til 120 ml etter 3-4 dager), men da var lillegutt allerede lei av å bare få tomme bryst, så jeg klarte ikke pumpe ofte og lenge nok til å øke produksjonen slik at det ble nok til han. Han var da sluttet helt å ta pupp så jeg pumpet mellom 3 og 12 ganger i døgnet de siste 3 mnd. Det var et endeløst slit, men jeg ville vel egentlig ikke vært det foruten...med storebror visste jeg ikke så mye, da fikk jeg først vite at jeg kunne pumpe for å øke produksjonen da det var for sent, så han fikk bare pupp i 4,5 mnd.

Og hvis jeg ikke hadde prøvd så hardt som jeg gjorde nå med nr. 2 tror jeg at jeg ville fått dårlig samvittighet..

Skrevet

Hvilken helsesøster har du da?

Vet en ikke har lov å skrive navn her, men begynner hun på E?

Hun har iallfall jeg og er verden koseligste, har vanskelig for å tro at hun vil bli sur.

Skrevet

takk for alle svar! ok hvis jeg ikke trenger det så gidder jeg ihvertfall ikke pumpe 40 min hver gang... men jeg kan ikke gi meg før jeg har prøvd Afripan alltså!hehe....

Skrevet

Prøv afipran du, og så får vi håpe d hjelper! (m innlegget over mente jeg bare å si at du ikke var en dårlig mor selv om du gav deg m pumpingen!)

Masse lykke til!

Skrevet

Jupp, var helt sinnsykt :-s Skjønte ingenting vi.. Legen forklarte det med at jeg hadde hatt så sinnsykt lav blodprosent så lenge (lå på 6-7) så kroppen min trengte all næringen selv for å kunne fungere..

Skrevet

Jeg sluttet etter to uker.

Hadde gjort alt. Absolutt ALT.

Pumpet, stått i dusjen, prøvd forskjellige stillinger, teknikker.. Ringt ammehjelp og fått HS ned til meg.

Slet me brystbetennelse fra Daniel var 2dg gammel.

Hadde ikke fått ut en eneste klump fra brystet og brystet var mer rødflammete enn den legen NOENSINNE hadde sett, sa han.. Var så øm at bare det at Daniel tok på puppen gjorde at jeg fikk supervondt.

Tilbring en dag i senga. Glem husarbeid. Glem tlf. Glem ringeklokka.

Vær din egen pleierske.

Ligg i senga, ta med deg mat på rommet og vann.

Ta me masse blader og les i de.

Masser brystene før du begynner å pumpe/amme.

Kanskje det kan gi deg en ro.

Du trenger ikke amme mer enn 20min.

Det kommer ikke mer allikevel.

Prøv forskjellige teknikker, kanskje det løsner.

Ser at du vil prøve en medisin først.

Gjør det - men lov deg selv.. Slutt hvis du ikke får det til etter det.

Da har du gjort ditt og mere til..

Skrevet

Og du, noe annet...

Det sies også at antistoffene blir konsentrert i den melka man produserer, slik at barnet får mye antistoffer fra mor selv om vi ikke fullammer..

Tenk hvilken antistoffbombe dine 20ml er!! Vil tro det nesten bobler i flaska! ;o) Gi frøkna de dråpene du har, forsøk og senk skuldrene og stress ned....

Og sov litt i natt, med god samvittighet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...