Gå til innhold

Flere som har få venninner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ikke alltid lett sev om du ikke ar flyttet.

Bodd i bergen siden jeg var liten.

"kjenner" mange, men nesten ingen jeg kan kalle venner

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss har vi barselgruppe som er organisert gjennom helsestasjonen.. De tar utgangspunkt i at vi har barn som er født omtrent på samme tid, og vi møtes nå på eget intitativ innimellom. Joda, så er vi alle forskjellige, men det fungerer iallefall slik at vi får tømt oss litt for alt babysnakket :-) som ikke alle andre som ikke er i samme situasjon med små barn orker å høre på...

I tillegg går jeg på babysvømming, og der er det også lett å komme i kontakt med folk. Åpen barnehage, som noen over her nevnte, var jo en kjempeide.

Skjønner at det kan bli "stusselig", men husk at når barnet blir litt større, kommer man ofte i kontakt med andre foreldre gjennom barnet. Bare vent til h#n løper rundt på lekeplasser, og kanskje begynner i barnehage etterhvert... Da retter det seg, tenker jeg..

Men, frem til da.. Hør med helstestasjonen om de kan bidra. Kanskje de har noen de vet om som er i samme situasjon?

Lykke til!!

Skrevet

Oppfordring til deg HI: Organiser DIB-treff!

Selv har jeg vært på dette i Oslo, og det er veldig trivelig! Mange som er blitt venner i den gruppa.

Skrevet

Tror en god måte å treffe venner på utenom baby-arrangement, er å melde seg på en aktivitet på kveldstid. Treningssenteret er ikke alltid så lett, men et idrettslag, kor, korps, kurs i forming, språk, osv. Ellers blir folk kjent på skole og jobb - de voksnes "lekeplass". Ikke så lett å snuble borti venner når man er hjemme altså, det kreves en innsats. Og så er det viktig å ikke tenke "de har sikkert nok venner fra før", tror alle blir glade over å bli kjent med nye folk og få nye venner! Ikke alle har det så travelt som VG og Dagbladet skal ha det til! ;-)

Skrevet

Hei anonym 08.53!

Bor i Trondheim, og har det litt på samme måte. Trives forsåvidt godt i mitt eget selskap,men savner å ha noen å kunne treffes for en prat, gå turer ol., (men også kanskje ut på byen en gang i blant når ammeperioden er over?) Men er 38 år gammel, du synes kanskje det er i gamleste laget? Har nettopp fått ei datter som nå er ca 2 mndr gammel og er samboer. Har også to andre barn fra før. Bor nedi selve byen jeg, da. Men drar en del på turer i bymarka i helgene. Hvis du har lyst på å bli kjent med meg, så gi meg et lite vink, så kan vi kanskje utveksle emailadresse etter hvert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...