Gå til innhold

Flere som har få venninner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er veldig vanskelig dette her... Pga mye flytting og vanskelige situasjoner har jeg ikke noen venninner jeg kan kalle skikkelige VENNINNER. Har kontakt med en barndomsvenninne, men hun går på skole på andre siden av landet nå... ellers er egentlig sambo den eneste jeg har. Har jo noen venner gjennom han da, men kjenner de egentlig ikke så godt. Dagene går liksom med til å være hjemme med mini og sambo, og syns det er vanskelig å finne venner nå når jeg er voksen og ikke har skole å få nye venner på..

I tillegg er jeg ganske ung (20) og det er ikke så mange på min alder med barn.

Uff, er så redd jeg aldri skal få noen venninner å kose meg med, gå på byen med og ha venninnekvelder med... og er redd det skal gå utover forholdet at jeg alltid sitter hjemme...

Er det flere av oss? og hvordan i all verden får voksne folk seg nye venner???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det lurer jeg på også! Har også flyttet en del, og har noen få venninner. Men mistet kontakten litt etter jeg ble gravid. Hvor bor du da?

Skrevet

Ok bor langt i fra meg da med andre ord. Ellers hadde det jo kanskje gått ann å funnet på noe :)

Skrevet

ja det kunne vært kjekt! synd vi bor langt fra hverandre da. jaja, vi får sette de små grå til livs og finne en annen løsning da... kanskje jeg skal gå bort på kjøpesenteret og finne en eller annen og si "Vil du være vennen min?" sukk, alt var så mye lettere på lekeplassen... :oD

Skrevet

Jeg har samme erfaringer som deg; flytting gjorde at jeg bor et sted og de beste vennene mine er igjen der vi flyttet fra.

Flyttet hit høsten i fjor, fordi vi hadde mulighet til å få hus og hage her, samt at det er kjærstens hjemplass og han trives godt her. Var veldig positivt innstilt til å flytte (kanskje litt for romantiske forestillinger, hehe) var akkurat nyutdannet og nygravert. Men høsten ble ganske tung, følte meg ensom for kjærsten var på jobb hele dagen, og jeg fikk ingen respons på jobbsøknadene mine. I tillegg var jeg hormonell og kjente absolutt ingen.

Var ganske nedenfor en stund, helt til jeg bestemte meg at jeg skulle legge meg i sælen og finne venner! Når jeg omsider fikk jobb, ble jeg kjent m/ en super jente som jeg begynte å treffe ellers også. Ble kjent med fler via disse sidene. Bekjente og venner av kjærsten ble mine venner.

Er ikke en voldsomt utadvent type som person, så det er ikke bare lett, men jeg forsøker å være tøff -- det har lønnt seg, jeg har truffet mange utrolig hyggelige mennesker. Det ER vanskelig å få nye venner som voksen, og på et nytt sted, men kan innadvente meg, kan du! :)

Men du må kanskje belage deg på en litt eldre vennekrets...

Kanskje du også kan dra m/ baby og besøke venner der du bodde før, om det ikke er så langt unna?

Lykke til!

Skrevet

der fikk jeg litt inspirasjon :o)

tror jeg skal klare dette med litt insats!

Men... hvor finner man venner da? hehe får sette meg på stellerommet og vente... :-P

Og eldre venner er helt greit, er vant til det!

Skrevet

Jeg har også flyttet mye.jeg bor langt fra mine venner å familie så synst det er veldig trist at jeg ser dem så skjelden!har bodd her i snart to år så jeg har fått noen venner her og samboern hadde venner her fra før, men blir uansett ikke det samme.slapper ikke av og bare koser meg slik jeg gjør med mine gammle venner.så skulle ønske jeg kunne få meg ei god veninne her også.håper det ordner seg for deg og ønsker deeg lykke til!:)...er ingen fra tr.heim her da?

Skrevet

Jeg har få,men alle er jo spredt langt ifra meg så jeg ser dem sjeldent eller aldri,jeg også bor i Bergen men jeg er i 30 årene,du vill kansje ikke ha kontakt med meg da selv om jeg er meget så ungdommelig av meg?

Skrevet

Samme situasjone her... Bor i Bergen jeg også! I hvilken bydel bor du i da? Er 21 jeg :)

Skrevet

Ja meg...! Har en veninne som jeg snakker litt ofte med, men hun bor langt borte... Og er opptatt med jobbing og alt mulig.. Resten har enten flytta til utlandet eller en annen kant av landet eller har slutta å tå kontakt etter jeg ble gravid. Begynner nesten å bli litt desperat her.. Sitter hjemme med ungene og samboeren hver dag og føler at jeg går glipp av hele livet! Er ganske sjenert også og blir ikke så lett kjent med folk. og samboeren gidder ikke å bli med på noen ting. :(

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen i dette, jeg flyttet også tvers over landet til hjemstedet til mannen min..

Hadde noen tøffe ensomme år til å begynne med, men nå er livet helt perfekt! Jeg ble kjent med flere småbarnsforeldre på babysang, kanskje du også kan melde deg på en aktivitet med mini, spør på helsestasjonen om hva slags tilbud som er i nærheten.. Jeg er overhodet ikke utadvendt, men tok mot til meg og spurte om noen ville bli med å ta en kopp kaffe eller noe etter endt time, og flere ville :)

Det var ikke bare jeg som gikk hjemme og følte meg litt ensom! Etterhvert som jeg kom i jobb har vi blitt en liten gjeng som møtes utenom jobb der også..

Blant de jeg har blitt kjent med gjennom ungene og jobben har jeg funnet et par gode venninner, og nå som eldste har begynt på skolen har jeg faktisk fått god kontakt med et par av de andre mammaene der også..

Masse lykke til til deg, jeg vet hvor vanskelig det er å få venner i voksen alder, møter de ikke i Rimi-køen liksom, men det er mulig!

Skrevet

ja,kjenner til det der. Er som regel bare hjemme jeg også. Ikke at jeg ikke nyter det,men hadde vært koselig å gjøre ett eller annet i tillegg.

Skrevet

meg du mente?Jeg er i 30 årene å bor i Åsane bydel.

Skrevet

ikke bare meg som ønsker flere venninner her gitt... noen få jentevenner har jeg å en har onge...

bor selv i finnmark

Skrevet

Hei jeg er i samme situasjon, bestevenninnen min bor på andre kanten av landet også. Jeg bor 1 time fra deg ;-)

Skrevet

Var det meg du mente? 1 time fra meg?

Hvor henn da?

Skrevet

Jeg mente HI .. bor 1 time fra åsane

Skrevet

ok.. bor på milde jeg da.

Skrevet

Jeg fikk mange flere venner da jeg gikk i åpen barnehage med ungene. Vi, (eller jeg kom med ideen) startet en klubb for mødre med barn på samme alder. Og da treffes vi en fredag i mnd hjemme hoss en av oss. Det varierer hvor mange som kommer hver gang. Serverer sjokolade, chips og brus, så har de som vil ha sterkere saker med seg det. En gang i året har vi skikkelig fest og da er mannfolkene med. Synger karaoke og står på:9 Kjempeartig!. Alle er superglad ofr att jeg kom med ideen! Og det kommer stadig nye fjes. I en sånn klubb har du vertfall ett grunnlag til å bli bedre kjent med folk.

Skrevet

Høres jo kjemekoselig ut! Bor dere i nærheten av hverandre da eller?

Skrevet

Kom inn på chatten så får du se hvem jeg er du som bor 1 time fra Åsane;)Så kan vi chatte litt å bli bedre kjent der;)

Skrevet

Noen som bor i Trondheim her? Ca rundt byåsen senteret? Har ikke bil, så blir stortsett i dette området. Kjenner ikke så mange jeg heller. Er ikke typen til å gå så mye på kafê og ha masse på timeplanen hver uke. Trives bedre med å gå tur og kose meg hjemme. Jeg er 27 og jenta mi er 5 mnd.

Skrevet

jeg har fått en del nye venner etter jeg ble gravid og fikk to gull..men har ingen jeg kan kalle bestevenner lissom..er ingen jeg bare kan dra til når som helst osv osv..det kunne jeg tenkt meg aslå..

men jeg har ikke no problemer meg å skaffe meg nye venner da,så det går ganske greit..alle de jeg har møtt det siste året er bare helt herlige..kunne vært bestevenn med alle jeg..hehe..så vi får bare stå på å lage oss venner folkens..

et tips: dra på baby-treff osv..der er det jo masse flotte damer med barn..=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...