lilja70 Skrevet 9. oktober 2007 #26 Skrevet 9. oktober 2007 Hei Cat. Jeg forstår dette må være sårt for deg. Heldigvis bor dere såpass nært at hun kan komme på besøk til den andre forelderen når hun vil, det blir ikke masse reising, betaling, planlegging osv. Dette ville jeg ha gjort: Jeg ville ringt til de to skolene, forklart at hun er litt usikker, og at siden hun nå er over 12 har hun rett til å bestemme selv. Spør om hun kan få bytte skole som en prøveordning, og likevel være trygg på at hun kommer tilbake i den gamle klassen sin om hun ombestemmer seg i løpet av skoleåret. Venner og rammer er veldig viktige i den alderen, og ekstra viktig i perioder når hjemmelivet blir mer ustabilt av ulike årsaker. Jeg er sikker på at skoleledelsen kan berolige deg, hvis ikke, så gi meg adressa;-) Klem,
Libido- Skrevet 9. oktober 2007 #27 Skrevet 9. oktober 2007 Håper du får medholdt, for det høres ut som en god løsning. Dama til bruttern har ei datter på 4. Hun ville bo til sin far, og hun bor der på "prøvetid" i 1 år. så skal saken opp igjen. tror det er vanlig at de har prøvetid.
@--->---- Skrevet 9. oktober 2007 #28 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg har ikke vært så mye innom denne siden før, og "kjenner" deg ikke slik sikkert mange andre her inne gjør. Har ikke så mange råd å komme med, håper det ordner seg på best mulig måte for dere alle. Det første jeg tenkte på var "for en flott mamma"! Er selv alene med mine barn, og min store skrekk er at de en gang skal flytte til pappaen. men du setter din datter fremfor deg selv og dine følelser. Så selv om du garantert har det tungt nå, så vit hvertfall at du er en super mamma ) masse lykke til )
camilla^ Skrevet 9. oktober 2007 #29 Skrevet 9. oktober 2007 Hvorfor ikke la henne flytte nå, men fortsette på skolen frem til nyttår. Trives hun da, skifter hun skole ved nyttår. Blir enklere i forhold til pensum osv. De fleste skoler har da kommet like langt i pensum, og starter "på nytt" etter nyttår. Litt enklere å komme inn i klassen da vil jeg tro, en nå midt i høstpensum. Det er kanskje også enklere å bli enig med far om.
Cat.68 Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #30 Skrevet 9. oktober 2007 Frk frustrert. En rettelse hun bus hos meg fast og har gort det i alle år. Men nå vil hun flytte til faren sin. Det er heller ikke spøsmål om hvem som skal vinne. V er jo allerede enige om at hun skal få lov å flytte til faren det var omstendihetene rundt selve flytten og hvordan det skulle se ut vi ikke hadde klart å få på plass enda. Dette gjør ikke vondt i meg pga av dårlig samvittighet eller lignende, men fordi hun er elsklingen min og jeg er vant ved å ha henne hos meg. men siden jeg tar henne alvorlig må hun få prøve å bu hos faren hvis det er det hun vil. Jeg vet jeg er en god mamma. Men faren hennes er også en god pappa så hun vil nok ikke lide noen nød hos ham heller. jeg vil la henne prøve dette så se hva hun mener om en tid.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 9. oktober 2007 #31 Skrevet 9. oktober 2007 å herlighet....jeg misforsto jo hele saken.... du er jammen en realist, cat. Vet ikke om jeg hadde klart å vært så klartenkt i en sånn situasjon..... Det er kanskje verdt et forsøk...
Cat.68 Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #32 Skrevet 9. oktober 2007 Takk for det, det var fint sagt. Vi har idag blitt enig i hvordan vi skal løse dette. Vi møtes på halveien og det ser ut til at det blir en god ordning for alle parter. Hun flytter til faren sin den siste oktober og blir på skolen her ut året. Så evaluerer vi på nytt hvordan ting føles. Hvis hun da vil flytte over skole skal jeg gå med på det. Men hun skal også vite at hun altid er velkommen tilbake hjem hit nårhelst hun øsnker det. hva gjelder samværs ordningen bytter via bar om på opplegget. Heldigvis er det ikke lenger en 1,5 mil mellom oss foreldre og vi har et realtivt godt forhold til hveradre så nå føler jeg meg roligere.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. oktober 2007 #33 Skrevet 9. oktober 2007 Det er fint at du gir henne beskjed om at hun kan returnere, men samtidig må dere undertreke at da er det slutt. Hun kan ikke flytte frem og tilbake etter forgodtbefinnende. men regner med at du fikser dette. Blir rart hjemme hos dere sikkert.
Cat.68 Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #34 Skrevet 9. oktober 2007 Ja det vil bli helt merkelig. Men det er vel ikke verre for meg en det har vært for faren hennes i alle år. Jeg er nødt til å tenke slik og fokusere på et det er dette hun vil , ellers blir det for vondt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. oktober 2007 #35 Skrevet 9. oktober 2007 Du får holde fokus på at det er dette hun vil. Og at hun har det bra hos sin far. Og sånn som situasjonen faktisk er kan det jo være til det beste for alle om hun bor et annet sted en stund.
AttpåklattNummer4:) Skrevet 9. oktober 2007 #36 Skrevet 9. oktober 2007 Har akkurat hatt en lignende sak med min datter. Hun har bodd/vokst opp hos meg. Da jeg flyttet til ny by fikk hun velge om hun ville flytte med eller være igjen og bo hos faren sin. Hun valgte å bo igjen hos far. Etter et års tid angret hun seg, og vi måtte bruke og maange ressurser for å få henne tilbake igjen. Nå bor hun hos meg igjen. Mitt råd er å ta det gradvis. Hvis dere ikke blir enige om framgangsmåten så synes jeg dere skal diskutere det i fellesskap på familievernkontoret:) Uansett lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå