Gå til innhold

Når ble deres premature babyer født og hvor store var de?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vår gutt ble født i 35 uke, var 45 cm og 2319 gram. Han var ikke lungemoden og lå 7 døgn på CPAP, klarte seg ikke uten. Har slitt med mye senvirkninger og har til nå hatt 5 innleggelser på sykehus (han er 7 mnd gammel). Siste runden lå vi på isolat med RS, og han var svært syk. Håper han blir sterkere og bedre med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola kom i uke 35, 46 cm og 2700 gr..

 

Synes det er rart å si at han var prematur, i.o. at det egentlig var så nært termin, og han var så stor og frisk, og så mye mere levedyktige enn andre premature barn...

 

En stor klem til dere med premature barn, som desverre ikke klarte seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fikk en gutt for 17 mnd siden i uke 33 + 4, ble forløst med kesiersnitt pga alvorlig svangerskapsforgiftning, som kom veldig akutt. Vi lå på intensiven i 20 dager. Han var 1730g og 44 cm da han kom, men ganske sterk så vi fikk dra hjem ganske fort, med besøk hjemme for å se an hvordan det gikk. Mandag denne uken kom lille jenta mi på samme måte, selvom de har fulgt meg veldig denne gangen, skjedde det like fort. Fra kl 13 på dagen til 18 på kvelden hadde blodtrykket mitt steget kraftig, og eggehviten kommet i urinen. Jeg følte meg helt fin, men vi visste jo at den lille ikke hadde vokst så veldig mye på et par uker.Hun kom akkurat på 30 uker. 945 g og 37 cm, så lang og slank hun også. Hun ligger på intensiven, denne gangen har jeg kranglet meg hjem til tross for høyt blodtrykk og legen som mente jeg måtte bli, men jeg har jo en liten hjemme også, som jeg må passe på.Selvom selvfølgelig jeg får masse hjelp. Må innrømme at jeg er ganske lei lmeg her jeg sitter nå, har mest lyst til å være to steder på en gang. Har så dårlig samvittighet ovenfor henne, siden jeg ikke kan være der hele tiden.

Ønsker deg masse lykke til hvertfall ,og det jeg egentlig prøver å si er at det går fint....legene passer så godt på... X fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! har selv født prematurt i uke 34. han var 2098 g og 47 cm lang. er forøvrig tante til ei tulle født i uke 26 for 12 år siden. hun var litt under 600 g. er i dag frisk, men har skjeling, er litt lita og tynn, samt har noe lese og skrive vansker. men det er jo småting, når overlevelse blir det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oj! ja lykke til. det går nok sikkert bra når hun er så moden som 30 uker :/

 

kanskje et litt trivielt spørsmål i din situasjon, men... jeg har selv født en prematur gutt i uke 34+0. 2098 g og 47 cm lang. han er selvsagt liten og tynn enda (han er 6,5 mnd nå og veier 6,6 kg og er 64 cm lang) og jeg bekymrer meg endel for dette. har din gutt tatt igjen sine jevnaldrende i vekt og høyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

 

min gutt er nå blitt 17 mnd gutt har tatt igjen sine jevnaldrende for det meste ja...han er en livat, tjukk og god liten krabat..og legene/helsesøstrene er veldig imponerte over han. Tror ikke du skal bekymre deg så mye for det assa...ifølge legene jeg har snalkket med om dette så tar de igjen i løpet av de 2 første leveårene. så det kommer nok veldig snart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var 28 fullgådde uker når adrian ble født å han veide 717 g og var 35 cm lang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gutt i uke 28.

Han var 1280 gram og 35 cm lang

Låg 2 uker i respirator og 3 uker me c-pap

 

Lykke til håper du kommer så langt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!! Hvordan går det med lille Victor, har han kommet hjem enda? Tror det må være han vår lille Tuva delte rom med på Nfi??? :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg fødte i uke 31+2. Lille jenta var 41cm lang og 1590gr.

Alt står bra til. Etter 3 uker på sykehuset er vi nå hjemme.- Hun spiser å¨vokser seg stor å sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fik mine tvillinger i uke 32+1 jenta var 1440 40 cm gutten 1970 43 cm var på sykehuset i 5 uker kom hjem for 1 uke siden alt er bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, Sondre August ble født i uke 32+6 og var hele 2380g og 44cm. I dag er vi i uke 35+1 og har det fint, og håper å komme hjem fra sykehuset om 3-4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christina kom uke 34+3, var 2485 g og 45 cm.. var 7 dager på sykehuset

Lucas kom uke 34+2, han var 2640g og 45 cm..var 12 dager på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

fikk en liten jente april 07. i uke 30+5. hun var 1075g og 36 cm. bitteliten, men sterk. er i dag en liten men tøff og frisk jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille snupp ble tatt med "haste" ks pga svangerskapsforgiftning i uke 33. Hun var 1955 g tung og 44 cm lang. Var på sykehuset i 2,5 uke. Da hun var ca 10 mnd, hadde hun tatt igjen de andre fullgåtte barna på barselgruppa.

 

Driver nå å "prøver" litt på en liten søster eller bror, men må si at jeg bekymrer meg litt for at det samme skal skje igjen... tror alt blir mye vanskeligere så lenge man har et barn i fra før, som også trenger mamma'n sin...... Er dessuten redd for at hvis det skjer igjen, at det kan skje før (33 uker), ikke at jeg fikk noen traumatiske opplevelser eller noe sånt når det skjedde, men nå som man har vært igjennom det og sett mye dokumentarer og lest en del om premature, er det fryktelig mye som KAN skje.... første gangen var man liksom ikke klar over det.

 

Uff, det er mye rart som man skal tenke over......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fødte Noah Alexander for 2 dager siden..22.04.08 :o) i uke 30+4...trenger litt pustehjelp å får mat i sonde enda,men d går framover! 1930 g å 40 cm :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille Emma kom med hasteks i uke 30+1- Jeg hadde da vært innlagt i uke 26, og hadde det ikke vært for en veldig erfaren jordmor som var på jobb da, hadde hun blitt tatt da. Etter denne uken blei målet å komme seg over den magiske 30 grensen.

 

30+1 revnet morkaken (placenta previa ifrafør) etter lang tid med for mye belastning. Ambulanse, og full narkose og hasteks var det som ventet. Dagen etter blei jeg trillet opp på Nyfødt intensiv. Der fikk jeg se min lille for første gang. Hun var heldigvis "stor" og veide 1660, og målte 41 cm. Hun gikk ned til 1280 før vekten tikket rett vei.

 

Vi har vært veldig heldige. Hun har hoppet unna alle infeksjoner, og problemer, og vi fikk henne hjem etter bare en måned, og over en måned før hun egentlig skulle vært født.

Hun har vært innlagt en gang etterpå med litt spiseproblemer etter sykdom, noe som er svært vanlig hos premature.

 

Hun er nå ni måneder, men ca 6,5 korrigert. Hun veier 7,5 kg og er 68 cm lang.

 

Hvis du må få babyen din prematurt, er det ikke verdens undergang, selvom man får en tøffere start enn man ellers ville fått. Vi fikk imidlertid den beste omsorg man kan tenke seg på St Olav, og vår lille Emma blei kengurubarn. (Nidcap). Vi satt med henne på brystet, helt inntil huden 12 timer om dagen.. Og vi har klokkeren tro på at det var mye av grunnen til at alt gikk så bra som det gjorde.

 

Dette blei et langt innlegg, beklager. Men jeg vil ønske deg lykke til. Ta gjerne kontakt om du vil snakkes.. før eller evt etter :)

 

EliN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte en gutt 23+2, 29 cm 500 gram. Han var død da han kom ut.

 

Han hadde ingen sjans pga tidlig vannavgang i uke 19, havnet på sykehus med blødning en uke før han kom ut. Det var liv i han helt til siste dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...