Gå til innhold

Når ble deres premature babyer født og hvor store var de?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Står selv i fare for å føde prematurt. Er nå i uke 28.

Når fødte dere, og hvor store var babyene (lengde og vekt)?

 

Håper på mange svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg fikk tvillinger på juni. De ble tatt med keisersnitt i uke 33 p.g.a at jeg fikk svangerskapsforgiftning. De var toeggede og jenta veide 1790gr og 42 cm lang, gutten veide 2150gr og var 46 cm lang. De er nå 3 mnd gammel og snart 5 og 6kg:) De har det bare fint. Det er flott at du har kommet så langt som til uke 28. Sjansene er veldig store for at det går bra.

 

Lykke til videre med svangerskapet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

fikk en liten prins i februar født i uke 26+5 og veide 990gr.

og ca 37 cm.

 

i dag er han en veldig livlig gutt på 8mnd, som prater og ler:)

han har også begynt å rulle rundt fra mage til rygg, og omvendt!

 

håper du klarer å holde babysen inne litt til, men ikke vær for bekymret vist den kommer snart heller:)

 

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en jente i uke 27,5. Hun veide 1050 g og var 37 cm lang. Hun er nå en kvikk 3 åring, litt liten, men hva gjør det...Jeg er nå gravid i uke 27, og håper denne ungen blir inne noen uker til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk 2 mnd for tidlig.første æ fikk vit var at det var en sterk gutt vi hadde fått:)

han veide 1398g og var 40lang:) litn var han men nydelig:)

han er 15 mnd nå og er veldig aktiv.. ingen ting som feiler. mått ta han med keisersnitt på kraftig svagerskapsforgiftning:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innleggene deres. Er godt å høre at det går bra med dere!

 

Håper selvsagt å holde min inne lengst mulig, så vi får nå bare se....

 

Kjempefint om flere vil svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har fått beskjed om at min neste blir pramatur også, på forgiftninga igjen:(

har foreløbig termin den 21 april, men ingen leger tror jeg får gå så leng:(

så jeg håper for alt jeg har at det går bra denne gangen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sønnen min ble født i uke 30+4 og han veide 1313 gram.er i uke 27 nå og er veldig redd for at det skal gjenta seg.

 

lykke til med ditt svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en jente i november i fjor. hun var 40 cm, 1640 gram og 27 cm rundt hodet. Hun er en stor, frisk og nydelig jente som nesten har tatt igjen vekten og lengden til sine jevnaldrende allerede. og i dag er jeg akkurat så langt på vei med nummer 2 som jeg var med Amelia da hun ble født, 29+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei! Min gutt ble født i uke 33+6 etter vannavgang. Da hadde jeg vært lagt inn på sykehus med premature rier i uke 29 og ruget frem til han kom. Han var 2650 og 35 cm fra hode til stump. ( de ville ikke måle med bena aller først siden han satt i sete lenge) Frem til termindato la han på seg 1,7 kilo og vi kom hjem fra sykehuset etter halvannen uke. Nå er han 22 måneder, og har utviklet seg akkurat midt på gjennomsnittet på høyde og vekt hele veien. Han har heller ingen tegn til at han er for tidlig født, og er en blid og aktiv gutt på 13,5 kilo. De ukene jeg ruget husker jeg som slitsomme, men det hjalp meg å tenke en dag av gangen:-) Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk tvilling jentene vårres i uke 30+2. Sara var 1498g og 38cm og Vilde var 1404g og 36cm. Vi var på sykehuset i nesten 2 mnd. De er nå 15 uker. Vilde hadde en hjerneblødning grad 4, så vi er veldig spent på hennes framtid...legene sier at det blir en varig mèn... Vi må bare vente å se.. Mens Sara har bynt å smile:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Ved min første fødsel hadde jeg premature rier flere ganger i løpet av svangerskapet i tillegg til blødninger, fødte likvevel til termin.

Barn nummer to kom i uke 34 og var 2804 gr og 48 cm. Dårlige lunger og måtte ligge en uke på CPAP, fikk RS virus på sykehuset, men var fin etter noen mnd. Nå er han snart 3 år og verdens friskeste gutt!

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mine tvillinggutter kom i uke 27+0. ..uten forvarsel....

De var store og fine for alderen - 1160 og 1150 gram og 36 cm.

Ligger nå på barneklinikken og får litt pustestøtte, men har det fint og har lagt på seg bra ( er nå 2 1/2 uke gamle).

 

Legene sa at etter uke 26 er det veldig gode sjanser for at alt går bra. Hvor skal du føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! Håper det går bra med dere alle sammen nå.

Selv har jeg kunne roe virkelig nå med tanke på prematur fødsel. Er nå i uke 35, så "faren" er jo så og si over.

Skal føde på et lite sykehus i nord-norge, og er veldig glad for at jeg nå er kommet så langt som jeg er, så jeg slipper å reise til en større og fremmed plass for å føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ei jente i uke 31+5. Veide 2045gr og 43cm lang, ei sterk jente. Hun er VELDIG aktiv på 21måneder nå.

Pustet selv, men måtte ha hjelp m mat gjennom sonde. Var på sykehuset 3uker. Fantastisk sykehus personal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg fikk gutten min i uke 33, da veide han 2119 g og var 46 cm lang.

I dag er han 3 år og ingen som kan tenke seg til at han er et prematurbarn... Han er akkurat på likt nivå med de andre barna på hans alder som ble født til terminen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille Lisa kom uke 27+1, og var 930 gram og 35 cm lang. Nå er hun 2 uker gammel og 1050 gram! Ser ut til dette skal gå helt fint. Hun har sluppet respirator, og ligger lange preioder uten CPAP. Et lite mirakel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theodor ble født 31.12.07 - uke 33+2, veide 2615 g var 43 cm lang og hadde hodeomkrets på 32,5 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har svart lenger opp ang min første jente, og nå er nr 2 født for tidlig og.. hadde faktisk termin i dag, hun ble født i uke 30,2, 1680 gram og 41 cm lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...